20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت، کاری و تحصیلی

 اخذ ویزای مولتی کانادا به دلیل پروسه زمانی بلند مدت و کارهای اداری متعدد، کار چندان راحتی نیست. اما اغلب کسانی که ویزای مولتی دریافت می‌کنند و به کانادا سفر می‌کنند، این مسئله برایشان پیش می‌آید که آیا امکان تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر؟

اشخاصی که با ویزای توریستی یا همان ویزای مولتی وارد کانادا می­شوند، از اجازه کار و یا تحصیل برخوردار نیستند. کسانی که قصد اشتغال به کار در کانادا را دارند به دنبال این هستند که از طریق تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار، در این کشور مشغول به کار شوند. دانش‌آموزان و دانشجویانی هم که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، می‌خواهند با تبدیل ویزای مولتی کانادا به تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های برتر کانادا مشغول به تحصیل شوند. اما پیش از آن باید بدانیم که آیا امکان تبدیل ویزای مولتی برای اخذ اقامت کانادا امکان‌پذیر است؟

دولت کانادا برای حفظ منافع و امنیت کشور و جلوگیری از سوء استفاده برخی از مهاجران، روند دریافت ویزا را نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته دشوارتر کرده است و با وجود این سختی‌ها و دشواری‌ها به خصوص برای ایرانیان، تبدیل ویزای مولتی به اقامت برای کسانی که در کانادا حضور دارند، غیرممکن است زیرا اساسا هیچ امکانی برای تبدیل ویزا در قوانین مهاجرت کانادا تعریف نشده است. از طرف دیگر با توجه به مهاجرپذیر بودن کانادا و جذب مهاجران در سال‌های اخیر، شانس بسیار بالایی برای دریافت اقامت دائم با اقدام از طریق روش‌های مهاجرت به کانادا وجود دارد.

متقاضیان مهاجرت به کانادا، می‌توانند از طریق ویزای مولتی یا ویزیتوری یا همان ویزای توریستی کانادا در این کشور حضور پیدا کنند و از فرصت حضور موقت در این کشور، جهت تسهیل راه‌های منجر به اخذ اقامت دائم کانادا بهره ببرند اما در زمانی که در این کشور حضور دارند امکان تبدیل ویزا را ندارند و باید ادامه روند این پروسه را در خارج از کانادا و در کشور خود پیگیری کنند.

بنابراین اگر از مسیر درست مهاجرت به کانادا آگاه باشید و بدانید که چگونه می‌توانید برای این کشور مفید واقع شوید، در بهترین حالت ممکن می‌توانید ویزای کانادا را دریافت نمایید. برای دست‌یابی به اقامت دائم کانادا باید از شرایط تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت، سریع‌ترین روش‌های مهاجرتی و روش‌های تبدیل مولتی کانادا به اقامت دائم اطلاعات دقیق و کامل داشته باشید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا تمامی این موارد را به طول کامل بیان کنیم.

موسسه حامی مهاجر تخصص ویژه و تجربه بالایی در زمینه اموری همچون اخذ انواع ویزای کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا، اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کانادا دارد. در صورت نیاز به مشاوره های اختصاصی مربوط به کانادا با کارشناسان مجرب حامی مهاجر می‌توانید با شماره 02148406 (خط ویژه)  تماس حاصل فرمایید.

شرایط تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، شما امکان تبدیل ویزای مولتی به اقامت را ندارید اما می‌توانید در هنگام حضور خود در کانادا با ویزای مولتی در جهت پیگیری برای اخذ ویزای کار کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید ولی با توجه به زمان‌بر بودن این پروسه تا زمانی که در این کشور هستید، نمی‌توانید ویزای خود را دریافت کنید و پیگیری ادامه روند این پروسه را باید بعد از بازگشت از کانادا و از کشور خودتان دنبال کنید و از این طریق شرایط تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت را برای خود فراهم کنید. همکاران و مشاوران متخصص و با تجربه ما در حامی مهاجر این امکان را برای شما فراهم خواهند کرد که با دریافت مشاوره و نحوه اقدام برای اخذ ویزا، این امر را با بیشترین شانس و کمترین ریسک ممکن انجام دهید.

از عناوینی چون تبدیل ویزای مولتی کانادا به تحصیلی و تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار به غلط با عنوان روش‌های تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم یاد می‌شود که به اشتباه در میان متقاضیان مهاجرت جا افتاده است و عملا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

در برخی موارد و تحت شرایطی خاص مانند احراز وضعیت پناهندگی می­توان برای اخذ ویزای دائم اقدام کرد که با تدابیری که دولت کانادا در سال­های اخیر برای جذب مهاجر اعمال کرده است، بسیاری از مهاجران از این طریق اقامت دائم دریافت کرده‌اند اما حامی مهاجر چنین پیشنهادی را به شما نمی‌کند و مؤسسه هیچ‌گونه خدماتی را در این زمینه ارائه نمی‌دهد. به همین منظور روش‌هایی را که متقاضیان می‌توانند از این طریق برای اخذ ویزای دائم کانادا اقدام نمایند را بیان خواهیم کرد.

روش‌های تبدیل مولتی کانادا به اقامت

کسانی که با ویزای مولتی یا همان ویزای توریستی به کانادا سفر می‌کنند، اجازه کار و یا تحصیل را در این کشور و همچنین امکان دریافت ویزای دائم را نیز ندارند. اما می‌توانند در زمانی که در این کشور حضور دارند در جهت دریافت ویزای کار یا ویزای تحصیلی اقدام نمایند. ویزای توریستی کانادا برای زندگی، کار یا تحصیل در این کشور نیست و حتی با ویزای مولتی اجازه کار داوطلبانه هم نخواهید داشت.

بر اساس قوانین کشور کانادا، کسانی که ویزای توریستی یا مولتی دارند حداکثر 6 ماه می‌توانند در این کشور بمانند که این زمان بسته به نظر افسر می‌تواند بیشتر یا کمتر از 6 ماه باشد و فرد باید بعد از زمان مقرر خاک کانادا را ترک نماید. در هنگام ورود به خاک کانادا اگر افسر مرزی فرودگاه احساس کند که هدف از ورود شما به این کشور اقامت طولانی مدت است، این اختیار را دارد که ار ورود شما به کشور جلوگیری نماید.

داشتن ویزای توریستی هیچ تأثیری در این روند و موفقیت متقاضی برای دریافت ویزا نخواهد داشت. فردی که با ویزای توریستی وارد خاک کانادا می‌شود تنها در صورتی می‌تواند اجازه کار داشته باشد که دارای یکی از شرایط زیر باشد:

  • همسر متقاضی با ویزای کار یا ویزای تحصیلی در کانادا حضور داشته باشد.
  • نوع حرفه و شغل متقاضی به گونه‌ای باشد که از نظر قانونی نیازی به مجوز نداشته باشد.
  • متقاضی موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده باشد و تا زمان طی شدن مراحل اداری و دریافت کارت PR  کانادا بخواهد مشغول به کار شود.

به جز موارد فوق دارنده ویزای توریستی به هیچ وجه اجازه کار در کشور کانادا را نخواهد داشت. اما در اینجا روش‌های تبدیل مولتی کانادا به اقامت توضیح خواهیم داد که رایج‌ترین آنها اصطلاحا تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار و تبدیل ویزای مولتی کانادا به تحصیلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید مقاله روش‌های مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه نمایید.

تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار

اولین گزینه­ای که برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم می­توانید بررسی کنید، ویزای کار کانادا می­باشد. دولت کانادا به متقاضیانی که واجد شرایط باشند، اجازه کار در این کشور را داده و از این طریق به آنها ویزای کار می­دهد. در بسیاری از موارد، اخذ مجوز کار، اولین گام برای اخذ اقامت دائم کانادا محسوب می­شود.

از آنجا که برای دریافت ویزای کار باید از طرف کارفرما پیشنهاد کار برای استخدام شدن را داشته باشید، شما می­توانید در زمانی که به عنوان بازدید­کننده و توریست در کانادا حضور دارید، فرصت­های شغلی و شرکت­های خواهان نیروی کار را بررسی و با کارفرمایان شرکت­ها و صاحبان کسب و کار، در خصوص اشتغال مذاکره کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قبل از دریافت پیشنهاد شغلی و بستن قرارداد با کارفرما، شغل پیشنهادی شما باید به مدت 15 تا 30 روز، بسته به نظر اداره ارزیابی کار کانادا، در جراید و روزنامه­های کانادا آگهی شده باشد.

اگر در این مدت، فردی که اقامت دائم کانادا را داشته باشد یا شهروند کانادا باشد، برای این سمت شغلی یافت نشد، کارفرما می­تواند با دریافت مجوز از این اداره، اقدام به عقد قرارداد با شما نماید و این در صورتی است که پیش از آن کارفرما باید اثبات کرده باشد فرد مناسبی را جهت این شغل پیدا نکرده است. با این حال، شما مجبور خواهید بود که به کشور خود بازگردید و از آنجا ادامه روند پرونده خود را دنبال کنید زیرا که دریافت ویزای کار از نظر زمانی یک پروسه طولانی را باید طی کند.

تبدیل ویزای مولتی کانادا به تحصیلی

گزینه بعدی که می­توانید از طریق آن برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای اقامت اقدام کنید، ویزای تحصیلی کانادا است.اگر تمایل به ادامه تحصیل دارید، این روش گزینه بسیار خوبی است. کشور کانادا دارای چندین دانشگاه معتبر در سطح جهانی با رتبه های بالا می­باشد که اخذ مدرک از یکی از این دانشگاه­ها، تا حد بسیار زیادی می­تواند در آینده به حرفه شما کمک کند. حضور در کانادا با ویزای توریستی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا این ویژگی را دارد که می‌توانید از نزدیک با کالج‌ها و موسسات علمی و دانشگاه‌های کانادا ارتباط برقرار کنید و ضمن بررسی شرایط آنها، مقدمات دریافت ویزای تحصیلی کانادا را برای خود فراهم سازید.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، باید پذیرش دانشگاهی که می­خواهید در آن تحصیل کنید را داشته باشید. به همین منظور زمانی که به عنوان بازدیدکننده و توریست در کانادا هستید، با توجه به رشته­ای که به آن علاقه دارید، دانشگاه­های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و پس از انتخاب دانشگاه، اقدام به اخذ پذیرش دانشگاه نمایید. اگر از طرف دانشگاه پذیرفته شدید، می­توانید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

کسانی که می­خواهند برای یک دوره کوتاه (6ماه یا کمتر) در کانادا تحصیل کنند، نیازی به ویزای تحصیلی یا مجوز برای تحصیل ندارند و می­توانند از همان ویزای توریستی استفاده کنند. ولی کسانی که برای دوره طولانی مدت (بیشتر از 6ماه) می­خواهند در کانادا به تحصیل بپردازند، باید از دانشگاه یا یک مؤسسه آموزشی منتخب که اصطلاحاً DLI نامیده می­شود، پذیرش بگیرند. در واقع این دانشگاه‌ها و مؤسسات مورد تأیید دولت کانادا برای پذیرش دانشجویان بین المللی می­باشد که برای این امر لازم است تا اقداماتی جهت گرفتن ویزای تحصیلی انجام شود.

 

 اقدامات لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید اقداماتی صورت بگیرد اما 2 اقدام مهمی که حتما باید انجام شود به شرح زیر است:

  1. گرفتن نامه پذیرش از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید.
  2. گرفتن مجوز تحصیل از اداره مهاجرت کانادا

برای گرفتن مجوز تحصیل شما باید شماره DLI دانشگاه مورد نظر خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید. شماره DLI، شماره مؤسسه آموزشی منتخبی است که با حرف O شروع می­شود و بر روی فرم درخواست مجوز تحصیل شما درج می­گردد.همچنین نسبت به معدل از امتیاز scholarship استفاده کرده و از دانشگاه مورد نظر بابت هزینه‌های دانشگاه برایتان تخفیف دریافت نماید. در مقطع کارشناسی اگر GPA بالای 3 باشد، تا 18900 دلار و اگر GPA زیر 3 باشد، تا 8000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد تا 10000 دلار می‌توانید از امتیاز scholarship بهره‌مند شوید.در این روش نیز همانند روش بالا، ممکن است شما مجبور به بازگشت به کشور خود باشید چون روند این فرایند نیز زمان بر و طولانی خواهد بود.

لازم به ذکر است مؤسسه حامی مهاجر با تجربه بالایی که در زمینه ویزای تحصیلی کانادا دارد، این امکان را دارد که شما را در بهترین دانشگاه­های کانادا بورسیه و پذیرش آن را برای شما فراهم سازد و از امتیاز اسکالرشیپ نیز برای مشتریان عزیز استفاده نماید و همچنین پرداخت شهریه و دریافت تخفیف‌های بسیار خوب دانشگاهی از دیگر خدمات حامی مهاجر می‌باشد. برای دریافت مشاوره تحصیلی کانادا و بررسی شرایط جهت دریافت پذیرش از بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در این زمینه با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم در این روش به این صورت است که اگر علاقه‌مند به ایجاد اشتغال یا سرمایه گذاری در کانادا هستید، می‌توانید در زمانی که به عنوان بازدیدکننده و توریست در کانادا هستید، اقدامات اولیه این کار را انجام دهید. هر استان کانادا قوانین و ضوابط خاص خودشان را در این زمینه دارند. ویزای سرمایه‌گذاری برای افرادی مناسب است که از دارایی و تمکن مالی کافی برخوردار هستند یا مدیریت کسب و کاری را خارج از کانادا بر عهده دارند.

برای اخذ اقامت کانادا، تنوع ویزا و استان‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. برخی از این استان‌ها به صورت مستقل برنامه‌هایی در زمینه مهاجرت و اقامت ارائه می‌کنند. برخی روش‌ها مستقیم و منجر به اقامت دائم و برخی به ویزای کار کانادا تبدیل می‌شوند. البته روش‌های دیگری غیر از برنامه‌های استانی نیز مانند اخذ پذیرش دانشگاه در کانادا و اخذ ویزای دانشجویی در کانادا و سپس تبدیل آن به ویزای کار و در نهایت رسیدن به اقامت دائم کانادا نیز وجود دارد. این روش نیز مانند روش‌های دیگر فرایندی طولانی را طی می‌کند تا ویزای اقامت دائم را از این طریق دریافت نمایید. این روش نسبت به رویه‌های دیگر مهاجرت، گران‌تر تمام می‌شود و کارمزدهای بیشتری را شامل می‌شود.

ازدواج با شخص مقیم کانادا

در این روش برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت، شما می‌توانید در زمانی که به عنوان بازدیدکننده و توریست در کشور کانادا حضور دارید، با شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد یا شهروند کانادا محسوب می‌شود، ازدواج کنید.

این اتفاق باید در کشور کانادا یا کشوری بجز کشور شما اتفاق بیفتد. هنگامی که این ازدواج اتفاق افتاد، شما توسط همسرتان در کلاس حمایت مالی خانواده یا اسپانسرشیپ تحت حمایت مالی قرار می‌گیرید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که تا زمانی که اسپانسرشیپ بودن همسرتان تأیید نشود، او نمی­تواند جهت حمایت مالی اقدام کند. به دلیل سوء استفاده­های زیادی که با این روش انجام شده است، دولت کانادا اقدامات سخت­گیرانه­تری اعمال کرده است و به این راحتی نمی­توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. پس تنها ابراز علاقه و ارائه سند ازدواج کافی نیست.

شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که این ازدواج به صورت قانونی اتفاق افتاده است و هیچ سوء نیتی ندارید. برای اثبات این امر به اسناد و مدارک زیادی نیاز است. به طور مثال لازم است پیام ها، چت‌ها و مکالماتی که از زمان آشنایی تا ازدواج با هم داشته­اید را ارائه دهید. ازدواج شما باید برای دولت کانادا قابل قبول باشد. افراد بسیاری برای اخذ اقامت دائم کانادا، اقدام به ازدواج سوری می‌نمایند که این برای دولت کانادا قابل پذیرش نیست و باعث ریجکتی شما می‌گردد.

تمامی مدارکی که اثبات می‌کند این ازدواج واقعی و قانونی است و بدون هیچ سوء نیتی انجام شده است، توسط دولت کانادا بررسی می‌شود. به همین منظور ممکن است اخذ ویزای دائم کانادا فرایند طولانی را سپری کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز می‌توانید مقاله ازدواج در کانادا را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

  • آیا امکان تبدیل ویزای مولتی به اقامت وجود دارد؟

همان‌طور که در طول مقاله هم به این مسئله اشاره کردیم، در قانون مهاجرتی کانادا عنوانی با نام تبدیل ویزای مولتی به اقامت وجود ندارد و اساسا ویزای توریستی و یا همان ویزای مولتی قابلیت تبدیل به ویزاهای دیگر را ندارد.

  • آیا امکان درخواست ویزای کار کانادا و دریافت ویزای کار در زمانی که با ویزای مولتی در این کشور هستیم امکان‌پذیر است؟

زمانی که با ویزای مولتی به کشور کانادا سفر می‌کنید، می‌توانید اقدامات اولیه برای گرفتن ویزای کار کانادا را انجام دهید اما به دلیل طولانی بودن پروسه دریافت ویزا و اینکه شما اجازه ماندن بیشتر از 6 ماه را در خاک کانادا ندارید، امکان دریافت ویزا در آن زمان وجود ندارد و برای پیگیری ادامه روند پرونده خود مجبور هستید از کشور خود آن را دنبال کنید.

  •  آیا می‌توان با ویزای مولتی در کانادا در دانشگاه مشغول به تحصیل شد؟

در دوره‌های کالج یا در کل دوره‌هایی که زمان آنها کمتر از 6 ماه است، می‌توان از ویزای توریستی استفاده نمود. اما برای دوره های بیش از 6 ماه یا برای تحصیل در دانشگاه باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام نمود. در زمانی که با ویزای مولتی در کانادا حضور دارید می‌توانید از نزدیک دانشگاه‌ها و کالج‌ها را مورد بررسی قرار داهید و برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید.

سخن پایانی

هر ساله افرادی زیادی با دلایل مختلف از طریق ویزای مولتی کانادا به این کشور سفر می‌کنند و برخی به این فکر می‌افتند که ویزای مولتی خود را به ویزای اقامت دائم تبدیل کنند. همان‌گونه که در طول مقاله هم عنوان شد، تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای اقامت دائم امکان‌پذیر نیست و همچین عنوان در قانون مهاجرت کانادا تعریف نشده است. اما از طریق روش‌هایی که بیان شد، این امکان وجود دارد که از طریق ویزای مولتی کانادا در جهت دریافت ویزای دائم اقدام نمود.

برخی از موسسات و شرکت‌ها با عناوینی چون ویزای کانادا 100 درصد تضمینی و یا ویزای مولتی کانادا تضمینی اقدام به جذب مشتری می‌کنند. چنین چیزی یک دروغ بزرگ است چون هیچ شرکت یا موسسه مهاجرتی نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد. تایید صلاحیت یک شخص برای دریافت ویزا فقط در صلاحیت دولت کاناداست و هیچ‌گونه رانت و یا پارتی در این زمینه هیچ تاثیری ندارد. بنابراین هیچ شخص یا شرکتی نمی‌تواند پذیرش شما را تضمین کند. مدت زمان صدور ویزا نیز در حیطه وظایف مامورین بررسی پرونده شماست و موسسه‌های مهاجرتی نمی‌توانند کار شما را بدون نوبت راه بیاندازند.

همچنین مبلغی که شما بابت هزینه‌های تشکیل پرونده می‌پردازید مستقیما به حساب دولت کانادا واریز می‌شود و عودت وجه در صورت عدم پذیرش شما به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. پس هیچ موسسه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که در صورت عدم پذیرش مبلغ را به شما عودت خواهد داد.

موسسه حامی مهاجر افتخار آن را دارد که با راهنمایی دقیق و چک کردن مدارک و شرایط شما، احتمال عدم پذیرش و ریجکتی درخواست ویزای شما را به پایین‌ترین حد خود برساند و با ارائه راه‌کارهای عملی به کار شما سرعت بخشد. حامی مهاجر پس از شکست و ریجکت شدن درخواست ویزای شما نیز در کنارتان خواهد بود و تا اکنون توانسته درصد بالایی از ریجکتی‌ها را با راهنمایی‌های مناسب حل و فصل نماید. در صورت نیاز به خدمات موسسه می‌توانید با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان و مشاوران استفاده نمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0