20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اگر لاتاری برنده شویم و نرویم چه می‌‌شود؟

اگر لاتاری برنده شویم و نرویم چه می‌ شود؟

انتخاب شدن در "بخت‌آزمایی جهانی آمریکا" شانسی‌ست که در خانه هرکسی نمی‌خوابد! درست است که لاتاری بهترین راه برای مهاجرت به آمریکاست اما شرایط افراد قابل به پیش‌بینی نیست؛ یعنی ممکن است شما در مهر ماه که زمان ثبت‌نام لاتاری است تصمیم به امتحان شانس خود بگیرید و ثبت‌نام کنید اما در اردیبهشت یعنی بعد از اعلام نتایج و انتخاب شدنتان، شرایط طوری شود که نتوانید اقدامی برای مهاجرت به آمریکا کنید؛ در این شرایط چه باید کنید؟ 
پاسخ به سوال "اگر لاتاری برنده شویم و نرویم چه می‌شود" در این مقاله به‌طور کامل پاسخ داده می‌شود و متوجه می‌شوید که انصراف از لاتاری به‌چه صورت است. 
خاطرتان باشد حامی مهاجر رتبه در دریافت ویزاهای مبتنی بر گرین کارت است و درصورتی که تصمیم به شروع پرونده‌تان بعد از انتخاب شدن در لاتاری آمریکا داشتید، به‌جای سوال و جواب با آشناها، دوستان و افراد غیرمتخصص، بهتر است با شماره 02148000957 تماس گرفته تا کارشناسان حامی مهاجر در این مسیر همراهتان باشند. 

اگر لاتاری برنده شویم و نرویم چه می شود؟ 

تصور می‌کنید اگر در لاتاری شوید اما به‌هر دلیلی تصمیم به رفتن نگیرید، فروش امتیاز لاتاری قابل انجام است؟ یا اینکه اجباری وجود دارد و شما باید بعد از انتخاب شدن، به آمریکا بروید؟ خیر، اینطور نیست!

اگر لاتاری برنده شویم و نرویم چه می شود

اگر به‌عنوان برنده قرعه‌کشی لاتاری گرین ‌کارت آمریکا انتخاب شده‌اید، این انتخاب شماست که گام بعدی در روند مهاجرت به ایالات‌متحده را بردارید یا نه. دولت ایالات‌متحده قصد ندارد شما و خانواده‌تان را برخلاف میل شما مجبور به مهاجرت به ایالات متحده کند، بنابراین اگر ترجیح می‌دهید شانس خود را استفاده نکنید، تنها سهمیه شما از بین می‌رود و هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد!

لاتاری برنده شدم پول ندارم 

فرایند شروع پرونده‌تان پس از برنده شدن در لاتاری، هزینه‌هایی دارد، برای مثال پر کردن فرم DS-260 و ارسال آن به مرکز کنسولی کنتاکی (KCC) وزارت امور خارجه ایالات متحده، رفتن به مصاحبه کنسولی در سفارت آمریکا در کشور همسایه (به‌دلیل تحریم‌ها، سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد)، تمکن مالی که باید در سفارت به افسر مهاجرتی نشان دهید، معاینات پزشکی، گرفتن عکس، پرداخت هزینه‌های دولتی، جمع آوری مدارک مورد نیاز و غیره، همه و همه به پول نیاز دارند. 

لاتاری برنده شدم پول ندارم 

پس اگر بگویید "لاتاری برنده شدم پول ندارم" و هزینه کافی برای اقدام ندارید، جای تعجب نیست. اگرچه این نوع از مهاجرت به آمریکا، بهترین و ارزان‌ترین روش مهاجرتی است اما باز هم نیاز به خرید بلیط و موارد ذکر شده در بالا است. جای نگرانی نیست، شما می‌توانید شانس خود را برای سال آینده امتحان کنید. امید است که انتخاب شوید و این‌بار پول کافی برای اقدام را داشته باشید!

فروش امتیاز لاتاری 

فروش امتیاز لاتاری به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست، بنابراین عنوان کردن قیمت فروش امتیاز لاتاری هم یک دروغ است؛ پس حواستان باشد که کلاهبرداران با سو استفاده از این قضیه شما را فریب ندهند. تنها کسی که می‌تواند از امتیاز استفاده کند برنده لاتاری یعنی خودتان هستید و امکان فروختن امتیاز خود را ندارد.

فروش امتیاز لاتاری 

از آنجا که برنده لاتاری می‌تواند همسر و فرزندان خود را نیز به آمریکا ببرد، برخی برندگان نیز به فکر سو استفاده از این قضیه می‌افتند و پیشنهاد می‌دهند که در ازای دریافت پول با یک فرد دیگر ازدواج کنند. اما فروش لاتاری از این طریق و ازدواج بعد از برنده شدن لاتاری نیز قابل فهمیدن توسط افسر است. 
این نیز به نوعی فروش امتیاز لاتاری با ازدواج است و قیمت‌هایی نیز برای آن مطرح می‌شود، اما توصیه ما این است که از این طریق هم برای خرید امتیاز لاتاری اقدام نکنید. افسران سفارت به راحتی با دیدن تاریخ ازدواج شما، متوجه ازدواج‌های سوری و غیرواقعی برندگان لاتاری خواهند شد. در صورتی که این قضیه مشخص شود، امکان دارد برای همیشه از ورود شما به آمریکا جلوگیری شود.

انصراف از لاتاری 

دلایل زیادی می‌تواند باعث انصراف از لاتاری توسط فرد برنده باشد که در اینجا به متداول‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد. طبق قوانین سال گذشته، ثبت‌نام در لاتاری نیاز به داشتن پاسپورت نداشت. بنابراین برخی از افرادی که در لاتاری برنده می‌شوند، پاسپورت ندارند. 

اما نکته قابل توجه این است که برای انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری باید به یکی از کشورهای خارجی همچون ارمنستان، ترکیه و امارات مراجعه کنید. در نتیجه برای خروج از کشور نیاز به پاسپورت خواهید داشت. حال مشکل اینجاست که برخی از برندگان لاتاری بنا به هر دلیلی امکان دریافت پاسپورت را ندارند یا از کشور ممنوع الخروج هستند، بنابراین مجبور هستند که از حق برنده شدن خود در لاتاری انصراف دهند و وارد مراحل بعد از برنده شدن لاتاری نشوند.

انصراف از لاتاری


برخی دیگر از افراد نیز هستند که در سنین بسیار پایین برنده لاتاری می‌شوند و چون از لحاظ مالی مستقل نیستند و توانایی زندگی دور از خانواده خود را ندارند، از شانس بزرگ خود انصراف می‌دهند و مسیر دریافت ویزای لاتاری را شروع نمی‌کنند.
سخن پایانی 
برنده شدن در لاتاری گرین‌کارت آمریکا شانس بسیار بزرگی است و در واقع یک جایزه بزرگ محسوب می‌شود. اما شاید شخصی به هر دلیلی از شانس خود انصراف دهد و سوالش این باشد که "اگر در لاتاری قبول شویم و نرویم چه می‌شود". پاسخ این سوال در مقاله ذکر شده که هیچ اتفاقی برایتان نمی‌افتد و فقط سهمیه شما از بین می‌رود و به اصطلاح می‌سوزد.
در نظر داشته باشید اگر شخصی برنده شد و قصد انصراف از لاتاری را داشته باشد، زیرمجموعه او نیز نمی‌تواند اقدام کند؛ درواقع تا برنده اصلی وارد خاک آمریکا نشود، همراهش نمی‌تواند از این شانس استفاده کند. 
اگر به هر دلیلی نتوانستید در سالی که ثبت‌نام کرده و برنده شده‌اید، از این شانس استفاده کنید، پیشنهادمان این است که در سال بعدی ثبت‌نام کنید تا اگر شرایط داشتید، مهاجرت به آمریکا را نسیب خود کنید. حامی مهاجر از لحظه ثبت‌نام در لاتاری تا انتخاب شدن و شروع روند پرونده و لحظه دریافت ویزا و خرید بلیط آمریکا، در کنارتان است. تلفن تماس موسسه: 02148000957

سوالات متداول درباره اگر لاتاری برنده شویم و نرویم 

ممکن است باز هم سوالی در رابطه با اینکه "لاتاری برنده شدم ولی نرفتم" برایتان پیش بیاید. ما در حامی مهاجر پاسخگوی شما هم به‌صورت تلفنی و هم در قسمت دیدگاه‌ها هستیم.

آیا لاتاری قابل فروش است؟

همانطور که در مقاله گفته شد، فروش گرین کارت لاتاری امکان‌پذیر نیست و تنها شخصی می‌تواند برای ورود به خاک آمریکا از این طریق ویزا دریافت کند که اطلاعات او در فرم ثبت‌نامی لاتاری باشد؛ این یعنی تنها فرد برنده و زیرمجموعه او حق استفاده از این شانس را دارند. 

آیا امکان انتقال امتیاز لاتاری آمریکا به شخص دیگری وجود دارد؟

خیر. امکان انتقال حق برنده شدن در لاتاری وجود ندارد و فقط شخصی می‌تواند از این شانس استفاده کند که قبل از لاتاری اقدام به ثبت نام نموده و مدارک را تکمیل و ارسال کرده است و تمام حقوق برنده شدن در لاتاری فقط به نام شخص ثبت‌نام کننده است.

آیا امکان تمدید و یا استفاده از لاتاری در زمان دیگری وجود دارد؟

خیر. چنین امکانی وجود ندارد و شما باید در تاریخ تعیین شده مدارک موردنیاز را به یکی از سفارت‌های آمریکا ارائه دهید. یعنی بعد از اتمام سال مالی، شانس سوخته شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد؛ زیرا برندگان باتوجه به کیس نامبرشان، به سفارت دعوت می‌شوند و باید در تاریخ تعیین شده، حضور پیدا کنند. 

اگر لاتاری برنده شویم و نرویم می‌توانیم سال بعد شرکت کنیم؟

بله. هیچ مشکلی در خصوص ثبت‌نام در قرعه کشی لاتاری سال بعد وجود ندارد و متقاضی می‌تواند مجددا شرکت کند و عدم استفاده از حق وی در مرحله قبل در قرعه کشی سال جدید تاثیری ندارد.

آیا امکان فروش امتیاز لاتاری وجود دارد؟ 

خیر. حق برنده شدن در لاتاری غیرقابل فروش است و فقط شخص شرکت‌کننده (صاحب مدارک) امکان استفاده از حق برنده شدن در لاتاری را دارد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 44 | کل دیدگاه های تایید شده: 12
فردین
سلام وقت بخیر من در لاتاری 2023 برنده شدم آیا امکان فروش را به شخصی دیگر دارم؟؟؟
کارشناس حامی مهاجر
<p>درود فردین عزیز&nbsp;</p> <p>امتیاز لاتاری غیر قابل فروش و واگذاری هست&nbsp;</p>
Ava
سلام. اگر ویزا صادر شود ولی به دلایلی تاریخ ویزا تمام شود و شخص به آمریکا نرفته باشد،امکان تمدید ویزا وجود دارد؟
کارشناس حامی مهاجر

سلام. خیر. اگر سال مالی برنده لاتاری تمام شود و وارد آمریکا نشده باشد، پرونده او بسته خواهد شد و امکان ورود به خاک آمریکا را نخواهد داشت.

ن‌دال
سلام،اگر کسی که در لاتاری ثبت نام کرده،بمیرد و بعد برنده شود آیا بقیه اعضا که در فرم وی بودند می‌توانند اقدام کنند؟ یا کسی که بعد از برنده شدن بمیرد آیا اعضا خانوادش می‌توانند اقدام کنند؟
کارشناس حامی مهاجر

سلام. اگر برنده لاتاری قبل از ورود به آمریکا فوت کند، سایر اعضای زیرمجموعه او نمی‌توانند وارد آمریکا شوند. 

محمد موسوی
سلام وقت بخیر اگه لاتاری برنده بشیم اما مشکلی برام پیش بیاد نتونیم بریم امکان دارد سال بعد دوباره ثبت نام کنیم یا برای همیشه امتیاز میسوزه
کارشناس حامی مهاجر

سلام. حتی اگر برنده لاتاری هم باشید، می‌توانید برای لاتاری سال بعد هم ثبت نام کنید. هیچ محدودیتی برای ثبت نام لاتاری سال های بعد وجود ندارد.

مهدی
سلام اگر برنده شویم و نتوانیم به سکی از سفارت های آمریکا حضوری مراجعه کنیم امکان ارتباط آنلاین وجود دارد؟؟
کارشناس حامی مهاجر

سلام. خیر. مصاحبه سفارت آمریکا به صورت حضوری برگزار می‌شود.