20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

افزایش صدور ویزاهای h1b آمریکا پس از دولت ترامپ

ویزای H1B برای دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند یک ویزای بسیار حیاتی و مهم است. زیرا ویزای H1B عموما تنها راه عملی ممکن برای شهروندان خارجی با مهارت کاری بالا از جمله دانشجویان بین‌المللی برای کار طولانی مدت پس از تحصیل در آمریکا و فرصت اشتغال‌زایی برای آنها می‌باشد که می‌تواند در نهایت منجر به اقامت در آمریکا شود.

دولت ترامپ در دادگاه فدرال شکست خورد و پس از چهار سال بالاخره شرکت‌ها، دانشمندان، مهندسان و تولیدکنندگان خارجی پیروز این دادگاه شدند. این پیروزی در مقابله با تلاش‌های دولت ترامپ که برای افزایش رد کردن درخواست‌های ویزای H1B بود، به دست آمده است. اما با این وجود هنوز سیاست‌هایی وجود دارد که می‌تواند شرکت‌ها را نادیده بگیرد. طبق بررسی‌ها، آخرین آمار موجود نشان می‌دهد نرخ‌های رد ویزای H1B در پایان سال مالی 2020 پس از آنکه دولت ترامپ مجبور به کنار گذاشتن برخی سیاست‌ها که باعث افزایش پر شدت رد ویزاها شده بود، کاهش یافت. ادامه این خبر را با حامی مهاجر دنبال کنید.

 

مهاجران و شهروندان آمریکایی و دارندگان ویزا در 30 سال گذشته بیشترین قسمت‌های فناوری در شغل‌های مختلف در آمریکا را هدایت و مدیریت کرده‌اند. به گفته تحلیل‌گران و کارشناسان، ویزا نقش مهمی در توانایی آمریکا برای نوآوری زمانی دارد و مقامات از شرکت‌ها می‌خواهند که با ارائه ویزا، محصولات و خدماتی بیشتری را در ایالات متحده توسعه دهند و تولید کنند.

مسئله جذب و به کار گیری نیروهای با مهارت بالا برای مقامات دولت ترامپ بی‌اهمیت بود و آنها ترجیح می‌دادند که از ورود افراد خارجی به آمریکا، صرف نظر از سطح مهارت آنها جلوگیری کنند. این اقدامات دولت ترامپ در نهایت منجر به این شد که قضات دادگاه‌ها اعلام کردند که دولت ترامپ باید سیاست‌های زیان‌بار خود را در مورد ویزاهای H1B متوقف کند.

بر اساس آمار و تجزیه و تحلیل‌های بنیاد ملی سیاست آمریکا (NFAP)، بر اساس پرونده‌های موجود در دادگاه فدرال که اقدامات دولت را غیر قانونی اعلام کردند، مقامات ترامپ را مجبور به تغییر سیاست‌های محدودکننده مهاجرت کرد و این اقدام منجر به بهبود چشمگیر در کاهش رد ویزاهای H1B برای شرکت‌ها شد.

بر اساس این آمار میزان رد درخواست‌های H1B برای اشتغال در 3 ماهه آخر سال مالی 2020، 1.5 درصد بود که این آمار بسیار کمتر از 21 درصد 3 فصل اول است. دولت ترامپ تقریبا به مدت 4 سال موفق شد سیاست‌های زیان‌بار خود را که قضات دادگاه‌ها آن را غیرقانونی می‌دانند، اجرا کند. این سیاست‌ها منجر به نرخ بالای رد درخواست H1B برای اشتغال با آمار 24 درصد در سال مالی 2018، 21 درصد در سال مالی 2019 و 13 درصد در سال مالی 2020 شد. این در حالی است که در سال 2015 این آمار فقط 6 درصد بوده است.

بالاخره تلاش‌های مستمر در خصوص این پرونده به ثمر نشست و باعث شد تا این سیاست‌های غلط که در زمان ترامپ وضع و اجرا شده بود، کنار گذاشته شود. شرکت‌ها، کارفرمایان، دانشمندان و مهندسان امیدوار هستند که سیاست‌های دولت باید در مورد ویزای H1B بیشتر شبیه به سیاست‌های دولت اوباما باشد نه سیاست‌های دوران دونالد ترامپ که منجر به رد شدن تعداد زیادی از درخواست‌های H1B شد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط