20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

الزامی شدن واکسن کرونا برای دریافت گرین کارت آمریکا

بر اساس سیاست جدید مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) از اول اکتبر 2021 واکسن کووید 19 در لیست واکسن‌های مورد نیاز متقاضیان برای اخذ اقامت قانونی (گرین کارت) و ویزاهای مهاجرتی خارج از آمریکا قرار خواهد گرفت. در ادامه این خبر با حامی مهاجر همراه باشید.

طبق قانون مهاجرت و ملیت (INA)، اتباع خارجی که به عنوان مقیم دائم در ایالات متحده پذیرش شده‌اند، باید مدارکی را مبنی بر اینکه علیه بیماری‌های قابل پیشگیری و واگیردار واکسینه شده‌اند، ارائه دهند. علاوه بر این‌ها مدارک واکسیناسیون واکسن کووید 19 نیز از اول اکتبر به این لیست اضافه می‌شود. واکسن‌های تایید شده کووید 19، واکسن‌هایی هستند که مجاز به استفاده در ایالات متحده هستند و یا توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده‌اند. ارائه گواهی شخصی افراد برای واکسیناسیون کافی نیست. متقاضیان باید علاوه بر این، مدارک بهبودی در صورت ابتلای قبلی به این بیماری را ارائه نمایند. مدارک واکسیناسیون که مورد تایید و قابل  قبول است شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ثبت رسمی مرکز واکسیناسیون
  • نمودار پزشکی با تاییدیه پزشک مربوط به واکسیناسیون
  • گواهی از پرسنل پزشکی

بر اساس گزارش CDC، پزشک مدنی یا همان پزشک تعیین شده که معاینات پزشکی برای اقامت دائم را انجام می‌دهد، باید پس از بررسی اسناد و مدارک پزشکی آنها را تایید کند و مشخص کند که متقاضی تمامی دوزهای واکسن کووید 19 را دریافت کرده است. اگر متقاضی بدون انجام واکسیناسیون و مدارک آن در آزمایشات پزشکی حضور یابد، ممکن است روند پذیرش و دریافت اقامت به تعویق بیفتد. در نتیجه متقاضیان حتما باید قبل از مراجعه و تکمیل معاینات پزشکی تمامی دوزهای واکسن را دریافت کرده باشند.

اما برخی افراد نیز هستند که انجام واکسیناسیون کووید 19 معاف هستند و این متقاضیان شامل افراد زیر می‌شوند:

  • متقاضیانی که برای دریافت واکسن بسیار جوان هستند و سن آنها کمتر از سن تعیین شده برای تزریق واکسن است.
  • متقاضیانی که دارای منع پزشکی برای تزریق واکسن هستند
  • متقاضیانی که به واکسن‌های تایید شده کووید 19 دسترسی ندارند
  • متقاضیانی که برای معافیت از واکسن به دلیل اعتقادات مذهبی یا اخلاقی درخواست داده‌اند. این نوع معافیت به صورت فردی در نظر گرفته می‌شود و این موضوع توسط USCIS تایید یا رد می‌شود و در اختیار پزشک معاینه کننده نیست.

به این نکته نیز باید توجه داشت که اگر متقاضی از گرفتن  یک یا چند دوز از واکسن کووید 19 خودداری کند و واجد شرایط معافیت نیز نباشد، این اقدام توسط پزشک تعیین شده برای معاینه گزارش می‌شود و در وضعیت اقامت دائم قانونی خلل وارد می‌کند و ویزای مهاجرت به آمریکا یا درخواست او رد می‌شود و حضور وی در ایالات متحده آمریکا غیرقابل قبول تلقی می‌شوند.

 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 2 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط