20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

دستورالعمل جدید در مورد ویزاهای m، f و آکادمیک j آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا به آفیسرهای کنسولی خود این اختیار را داده است که تا پایان سال 2021 بنابر تشخیص خود، متقاضیان ویزای دانشجوی F، M و J را که از قبل مشمول دریافت ویزا بوده‌اند ولی هرگز ویزای آنها صادر نشده است را از مصاحبه برای این ویزاها معاف کنند.

دانشجویان بین‌المللی در حال حاضر و همیشه جزو اولیت‌های وزارت امور خارجه آمریکا بوده‌اند و دپارتمان این دانشجویان را که در کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند را به رسمیت می‌شناسد. از نظر آنها دانشجویان تاثیرات مثبتی نظیر افرایش درک فرهنگی، توسعه تحقیقات، دانش و  حمایت از دیپلماسی ایالات متحده بر جوامع آمریکا  می‌گذارند. وزارت امور خارجه این تعهد را دارد که ضمن اداره قوانین ایالات متحده از جوامع دانشگاه آمریکا نیز حمایت کند.

معاون وزارت خارجه در امور مدیریت و منابع تحت اختیار این وزارتخانه و با مشورت وزارت امنیت داخلی در طی دستورالعملی به افسران کنسولی تا پایان سال 2021 این مجوز را داده است تا روند صدور ویزاهای M و F را گسترش دهند و همچنین پرونده متقاضیان ویزای تحصیلی دسته J (دانشجویان، اساتید، محققان و متخصصان) می‌تواند بدون مصاحبه حضوری در منطقه کنسولی محل اقامت آنها (به استثنای برخی موارد) مورد بررسی قرار گیرد.

افسران کنسولی بنابر تشخیص خود و مطابق شرایط محلی می‌توانند از مصاحبه ویزا برای متقاضیان ویزای M و F که شامل دریافت ویزا بوده‌اند ولی ویزا دریافت نکرده‌اند، صرف نظر کنند.

وزیر امور خارجه نیز در خصوص این 3 ویزا گفت برای واجد شرایط بودن در موارد استثناء منافع ملی (NIEs) تحت اعلامیه‌های ریاست جمهوری که ورود افراد حاضر در یکی از 33 کشور مشمول محدودیت‌های سفر کووید 19 را متوقف می‌کند، یافته است.

دانشجویانی که متقاضی مجوز ویزای F-1 یا M-1 هستند باید وضعیت خدمات ویزا را در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری بررسی کنند. این افراد به طور خودکار برای سفر NIE در نظر گرفته می‌شوند و قبل از سفر باید برای دریافت NIE با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری تماس بگیرند. وزارت امور خارجه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا روند صدور ویزاها را هر چه سریع‌تر پیش ببرد.

موسسه حامی مهاجر پیش‌رو در خدمات ویزای تحصیلی آمریکا و اعزام دانشجو به آمریکا می‌باشد که در این زمینه توانسته است رضایت مشتریان را جلب نماید. در خصوص دریافت هر گونه اطلاعات تحصیلی می‌توانید با کارشناسان حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید. همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی می‌توانید پیج اینستاگرام حامی مهاجر را دنبال کنید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط