20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

راه اندازی سامانه غیر حضوری صدور تاییدیه تحصیلی

تا پیش از آبان ماه امسال کلیه متقاضیان صدور تاییدیه تحصیلی در دانشگاه‌ها، مراکز استخدامی و همچنین پذیرش از دانشگاه‌های خارجی می‌بایست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند. اما از تاریخ دوم آبان ماه امسال سامانه‌ای توسط وزارت آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید که در آن متقاضیان می‌توانند درخواست تاییدیه تحصیلی خود را به ثبت برسانند.

با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیاز به مراجعه و ارائه مدارک به دفاتر پیشخوان دولت نیست و تمام مراحل ثبت درخواست تا صدور و ارسال تاییدیه تحصیلی به مرکز استعلام گیرنده به صورت اینترنتی انجام می‌شود. همچنین با توجه به مدیریت این سامانه توسط آموزش و پرورش، متقاضیان می‌توانند با پرداخت یک هشتم هزینه قبلی درخواست خود را ثبت نمایند.

متقاضیان برای ثبت درخواست خود می‌توانند به آدرس اینترنتی این سامانه یعنی سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی مراجعه نمایند و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت نمایند و پاسخ آن نیز به مراکز استعلام گیرنده ارسال خواهد شد. در این سامانه متقاضیان تاییدیه مدارک با درج مشخصات فردی و مشخصات مدرک تحصیلی خود از منطقه آموزش و پرورش صادرکننده مدرک، برای دانشگاه یا هر سازمان استعلام گیرنده تقاضای استعلام مدرک تحصیلی نمایند.

پس از انجام مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری صادر می‌شود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی می‌تواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.

این درخواست در مناطق آموزش و پرورش بررسی می‌شود و در صورت وجود صحت مدرک تحصیلی متقاضی، بر اساس مدارک و مستندات موجود در آموزش و پروش گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی مورد نظر صادر می‌شود. این تاییدیه مدرک به صورت الکترونیک برای استعلام گیرنده ارسال می‌شود.

مدارک موجود شامل دو مدرک تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ التحصیلی (ریزنمرات و محل‌های تحصیل) است که برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و کلیه سازمان‌های استعلام گیرنده صادر می‌شود و مبلغ دریافت از متقاضی برای هر مدرک تقریبا 22 هزارتومان است.

پیش نیازهای ثبت‌نام

  • داشتن اقلام اطلاعاتی گواهینامه فارغ‌التحصیلی
  • داشتن شماره تلفن همراه
  • مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی
  • داشتن کارت بانک و رمز دوم جهت پرداخت الکترونیکی

مراحل ثبت درخواست تاییدیه

  • انتخاب نظام و مقطع آموزشی
  • وارد کردن مشخصات هویتی (شناسنامه‌ای) و تحصیلی
  • تایید اطلاعات
  • درگاه بانکی
  • دریافت کد پیگیری

 

برای دریافت هرگونه مشاوره تحصیلی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید و همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی پیج اینستاگرام حامی مهاجر را دنبال نمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط