20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

در حال حاضر به کدام کشور‌های اروپایی و تحت چه شرایط و مقرراتی می‌توان سفر کرد؟

به نقل از یوروتراول با وجود گسترش واکسیناسیون عمومی در سراسر اروپا، بسیاری از کشورهای این قاره همچنان برای کنترل شیوع کرونا محدودیت‌های مسافرتی وضع کرده‌اند. برخی از آخرین تغییرات در این زمینه عبارتند از:

  • قرنطینه سراسری در اتریش که به معنای ممنوعیت کامل ورود گردشگران است.
  • افزایش موارد ابتلا به کویید 19 در آلمان، هلند و بلژیک که منجر به افزایش محدودیت‌ها شده است.
  • لغو قرنطینه اجباری مسافران در جمهوری چک (با این وجود ورود به رستوران‌ها منوط به داشتن گواهی واکسیناسیون است).
  • اگرچه دیگر هیچ کشوری در فهرست قرمز بریتانیا نیست اما در صورت نیاز ممکن است مقررات قرنطینه برای مسافران برخی کشورها اجباری شود.

در ادامه به مقررات ورود گردشگران به برخی کشورهای اروپایی که عمدتا در غرب آن یا در منطقه اسکاندیناوی واقع شده‌اند، نگاهی خواهیم داشت. با حامی مهاجر همراه باشید.

 

اتریش

هیچ گردشگری دست کم تا 13 دسامبر اجازه ورود به اتریش را ندارد. البته برای کسانی که برای کار، تحصیل، ملاقات با نامزد خود یا به دلایل خانوادگی به اتریش سفر می‌کنند، استثناهایی وجود دارد. اتریش به سیستم گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا متصل است که سفر بدون محدودیت به تمام کشورهای اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا را با ارائه گواهی واکسیناسیون و آزمایش منفی کووید ممکن می‌سازد.

با این وجود این کشور در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا، بار دیگر قرنطینه کامل و محدودیت‌های شدیدی را به اجرا گذاشته است. در حال حاضر مردم فقط به دلایل خاصی از جمله خرید مواد غذایی، مراجعه به پزشک یا ورزش می‌توانند خانه‌های خود را ترک نمایند. این محدودیت‌ها دست کم تا 13 دسامبر ادامه دارد.

 

بلژیک

بلژیک نیز به سیستم گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا متصل است. با این وجود هر فردی که وارد این کشور می‌شود باید 48 ساعت قبل از ورود، فرم مربوط به اطلاعات محل اقامت مسافر را پر کند. افرادی که از خارج اروپا وارد این کشور می‌شوند، حتی با وجود واکسیناسیون کامل باید در بدو ورود آزمایش پی سی آر بدهند و تا زمان دریافت  نتیجه منفی آن قرنطینه شوند.

در این کشور استفاده از ماسک در فضای باز الزامی نیست اما در فضاهای سرپوشیده مانند فروشگاه‌ها،  مکان‌های عبادت و حمل و نقل عمومی مثل مترو همچنان اجباری است. همچنین افراد برای ورود به بارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مکان‌های سرپوشیده باید گواهی ایمنی خود را از طریق سیستم CTS نشان دهند.

 

دانمارک

دانمارک نیز به سیستم گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا متصل و استفاده از ماسک تنها در فرودگاه‌ها اجباری است. البته ماسک زدن در مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز توصیه می‌شود.

 

فرانسه

فرانسه نیز مثل دیگر کشورهای به سیستم گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا متصل است و داشتن گواهینامه واکسیناسیون (گذرنامه سلامت) برای ورود به اماکن عمومی اجباری است. استفاده از ماسک در همه فضاهای عمومی سرپوشیده و حتی برخی مکان‌های روباز از جمله صف‌های شلوغ، بازارها یا سکوهای استادیوم‌ها اجباری است.

 

آلمان

آلمان نیز همچون فرانسه به سیستم گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا متصل است و همچون فرانسه داشتن گذرنامه سلامت را برای ورود به اماکن عمومی اجباری کرده است. مسافرانی که وارد آلمان می‌شوند، باید قبل از سفر یک فرم ثبت‌نام دیجیتالی پر کنند و مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کامل یا منفی بودن تست کووید داشته باشند.

همچنین از 21 نوامبر مسافران واکسینه نشده‌ای که از بلژیک، ایرلند، یونان و هلند به آلمان سفر می‌کنند، باید پس از ورود به این کشور برای مدت 10 روز در قرنطینه باشند. دوره قرنطینه را می‌توان با ارائه آزمایش منفی در روز پنجم یا بعد از آن کوتاه کرد.

علاوه بر محدودیت‌های سراسری اعمال شده، هر ایالت نیز این اختبار را دارد تا از نیمه ماه نوامبر مقررات بیشتری را متناسب با وضعیت آن ایالت به اجرا در آورد. بنابراین بهتر است قبل از سفر به هر کدام از ایالت‌های این کشور، جستجوهای لازم را انجام داد و نسبت به محدودیت‌های وضع شده آگاهی پیدا کرد.

 

ایتالیا

در ایتالیا برای ورود به اکثر اماکن سرپوشیده داشتن گواهینامه واکسیناسیون ضروری است. در حال حاضر همه مناطق ایتالیا در طبقه‌بندی کم خطر  قرار دارند که باعث شده است تا هتل‌ها فعالیتشان را از سر بگیرند و غذاخوری در فضای باز نیز مجاز اعلام شود.

 

سوئیس

کشور سوئیس برای ورود مسافران مقرراتی مشابه همسایگان خود را از جمله به همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR و تکمیل فرم ثبت‌نام آنلاین را به اجرا گذاشته است. بارها و رستوران‌های این کشور نیز کار خود را از سر گرفته‌اند و فعالیت‌های فرهنگی آغاز شده‌اند. سوئیس به طور مرتب فهرست کشورهایی را که ورود مسافر از آنجا به خاک خود مجاز است را به روزرسانی می‌کند.

 

ترکیه

مسافران با سن 12 سال و بالاتر از آن که به ترکیه سفر می‌کنند، باید به طور کامل واکسینه شده باشند و در غیر اینصورت حداثر تا 72 ساعت پس از ورود، نتیجه منفی آزمایش PCR و حداکثر تا 48 ساعت پس از ورود نتیجه منفی آزمایش آنتی ژن را ارائه دهند. همه افرادی که وارد ترکیه می‌شوند، از نظر پزشکی کنترل می‌شوند تا علائم ابتلا به کووید 19 از جمله تب را نداشته باشند.

ممکن است از برخی مسافران نیز در بدو ورود و به طور تصادفی تست PCR گرفته شود. در این  کشور رستوران‌ها و هتل‌ها باز هستند و خدمات عمومی از سر گرفته شده است. استفاده از ماسک در فضاهای باز الزامی است و شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین هم به تفکیک کشورها، محدودیت‌های پروازی خود را اعلام کرده است.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط