20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

استقبال ایرانیان از خرید ملک در ترکیه؛ شکست رکورد خرید ملک

به دنبال ریزش ارزش لیر، فروش املاک ترکیه به شهروندان کشورهای مختلف در ماه نوامبر تقریبا 50 درصد افزایش یافته است و رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. خرید ملک در ترکیه میلیاردها دلار ارز خارجی برای این کشور به ارمغان آورده و کاهش ارزش لیر باعث شده که خریدها بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر شود.

در این میان در 9 ماه گذشته ایرانیان در خرید ملک رتبه دوم و در ماه گذشته یعنی نوامبر 2021 رتبه نخست را کسب کرده‌اند. پس از ایرانیان شهروندان کشورهای عراق، روسیه، افغانستان و قزاقستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که با توجه به تورم موجود در ترکیه، بازار ملک پررونق بوده است و فروش کلی، 59 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و به 178 هزار و 814 ملک رسیده است. مدیر کل ارزیابی املاک و مستغلات TSKB اعلام کرده است که مردم مسکن را ابزاری برای دفاع در برابر تورم می‌دانند که این عامل در افزایش شدید فروش ملک در ماه نوامبر موثر بوده است.

در ماه نوامبر 7363 ملک به شهروندان کشورهای دیگر فروخته شده است که با اختلاف بیشترین خریداران، شهروندان ایران و پس از آن عراقی‌ها و روس‌ها بوده‌اند. محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید خانه توسط خارجی‌ها، استانبول با 2922 واحد مسکن بوده است و پس از آن آنتالیا و آنکارا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 7 ماه اخیر حدود 3 میلیون و 950 هزار مسافر و گردشگر از مرزهای ایران با ترکیه خارج شده‌اند. این آمار و همچنین کاهش شدید ارزش پول ملی ترکیه در برابر دلار، رغبت بیشتر ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه و خرید ملک در این کشور را نشان می‌دهد.

بسیاری از ایرانیان نیز در ماه‌های گذشته با خرید ملک در ترکیه ضرر بسیاری را متحمل شده‌اند و یا با اعتماد به شرکت‌های خارجی که هیچ نمایندگی در ایران ندارند، مورد سو استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. متقاضیانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، باید از طریق موسسات معتبر و دارای مجوز اقدام نمایند. موسسه حامی مهاجر با ارائه خدمات خرید ملک در ترکیه و داشتن شرکت در ایران و ترکیه، این اطمینان را به مشتریان می‌دهد که با خیالی آسوده اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در ترکیه می‌توانید با کارشناسان حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید. همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی می‌توانید پیج اینستاگرام حامی مهاجر را دنبال نمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط