20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

صدور کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفر به خارج از کشور

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد افرادی که قبلا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و در دو هفته آینده قصد سفر به خارج از کشور را دارند، از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه درخواست کارت واکسن جهت دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون ثبت‌نام کنند. این احتمال وجود دارد که به زودی ترددهای درون‌شهری و بین شهری نیز با کارت‌های دیجیتال واکسیناسیون کنترل شوند.

پس از بررسی اطلاعات شخص متقاضی، آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن به همراه QR-Code مربوطه را حداکثر یک روز پس از ثبت نام به افراد پیامک می‌شود. برای ثبت‌نام، وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه شامل نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت و به صورت انگلیسی و شماره پاسپورت الزامی است. در صورتی که این اطلاعات اشتباه وارد شود و با گذرنامه منطبق نباشد یا شماره گذرنامه نادرست نوشته شود، ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.

وزارت بهداشت از مدتی قبل در تلاش جهت هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و اداره گذرنامه بوده است تا در اولین زمان ممکن، تبادل اطلاعات پاسپورت به صورت اتوماتیک صورت بگیرد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد اما هنوز این امکان فراهم نشده است. به همین منظور پیشنهاد می‌شود افرادی که فعلا قصد سفر به خارج از کشور تا دو هفته آینده را ندارند، تا راه‌اندازی کامل سامانه دست نگه دارند.

با راه‌اندازی سامانه کارت واکسن دیجیتال، در آینده‌ای نزدیک شرایط سفرها ایمن‌تر و راحت‌تر خواهد شد و روند بررسی مدارک پزکشی واکسیناسیون برای صدور ویزا و همچنین در فرودگاه‌های مقصد داخلی و خارجی بسیار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی از شرایط کشور مقصدتان اطلاعات کامل را به دست آورید. برای اطلاع از شرایط کشورها و همچنین آخرین اخبار مهاجرتی با حامی مهاجر همراه باشید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 11 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط