20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مقررات و ضوابط جدید سفر از ایران به انگلستان

در پی نگرانی از همه گیری سویه جدید ویروس کرونا که اُمیکرون نام دارد، دولت انگلستان تمامی مسافران ایرانی را که دارای کارت واکسن نیز هستند، ملزم کرده است تا پس از ورود به این کشور، مدت 10 روز را در قرنطینه سپری کنند و 2 نوبت تست کرونا بدهند.

با شناسایی سویه جدید اُمیکرون در اکثر کشورها، مقررات و ضوابط سفر در کشورهای مختلف، در آستانه تعطیلات سال نو میلادی تغییر کرده و محدودیت‌های بیشتری اعمال شده است. کشور انگلستان پس از روسیه در اروپا بیشتر آمار مرگ و میر را در اثر ویروس کرونا داشته است. انگلستان از تاریخ 14 آذر محدودیت‌های سفر به این کشور را برای همه مسافران خارجی بیشتر کرده است.

در طی بخشنامه‌ای که به دفاتر مسافرتی و هواپیمایی ایران نیز ابلاغ شده است، تمامی مسافران بالای 12 سال برای ورود به انگلستان تا 48 ساعت پیش از پرواز مقصد، باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را به زمان انگلیسی به همراه خود داشته باشند. پیش از این مسافران باید تا 72 ساعت پیش از ورود به انگلستان آزمایش کووید خود را انجام می‌دادند. همچنین مسافران باید پس از ورود به انگلستان به مدت 10 روز قرنطینه خانگی شوند.

تمامی مسافران انگلیس پیش از سفر باید در سایت https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk فرم خود اظهاری تکمیل کنند و QR CODE دریافت نمایند و کپی آن را همراه خود داشته باشند. مسافران دارای کارت واکسن صادر از ایران باید تست‌های روز دوم و هشتم را از این سایت خریداری نمایند. مسافران باید واکسن‌های مورد تایید که شامل واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون،آسترازنکا، سینوفارم، سینواک و کوواکسین است را تزریق کرده باشند و از نوبت دوز دوم آنها 14 روز گذشته باشد.

انگلستان تنها مسافرانی را برای ورود به این کشور مجاز دانسته که پاسپورت اتحادیه اروپا، انگلستان، آمریکا و کانادا یا انواع مجوزهای اقامت و کارت‌های اقامت انگلستان و ویزای معتبر انگلستان را داشته باشند. مسافران دارای اقامت دائم که بیش از 2 سال خارج از انگلستان اقامت داشته‌اند و مجوز آنها ابطال شده است، اجازه پرواز به انگلستان را نخواهند داشت. مسافرانی هم که ویزای توریستی دارند، باید بلیط رفت و برگشت داشته باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی می‌توانید پیج اینستاگرام حامی مهاجر  را دنبال نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط