20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

قول بریتانیا برای پذیرش 20 هزار پناهجوی افغان

در روزهای اخیر و بعد از افتادن کنترل کابل به دست طالبان، دولت انگلیس در بیانیه‌ای این قول را داده است تا همانند کانادا، 20 هزار شهروند افغانستان به عنوان پناهنده بپذیرد. وزارت کشور انگلستان بیان کرده که این تعداد به تدریج و در سال‌های آینده فرایند اقامت در انگلیس را طی خواهند کرد.

در سال نخست 5 هزار پناهجو برای سکونت در انگلستان واجد شرایط خواهند بود که بیشتر از مترجمان و سایر کارکنانی است که برای دولت انگستان در افغانستان کار کرده اند و همچنین زنان، کودکان و سایر کسانی که در شرایط اضطراری هستند، در این برنامه اولویت خواهند داشت. کسانی که بیشتر از همه در معرض آزار و اذیت و نقض حقوق انسانی خود از سوی طالبان قرار گرفته‌اند، در کانون توجه این برنامه و جزو گروه اول خواهند بود.

اعضای پارلمان که در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند، برای جلسه‌ای ویژه در روز چهارشنبه فراخوانده شدند و بوریس جانسون نخست وزیر، درباره وضعیت افغانستان صحبت کرد. به گزارش اسپوتنیک، جانسون برنامه‌های کشور انگلستان را برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به منطقه و جابجایی و اسکان پناهجویان افغان اعلام کرد. نخست وزیر در این جلسه ویژه پارلمان که درباره افغانستان برگزار شد گفت: لندن از همه امکانات و ابزارها درباره افغانستان استفاده می‌کند تا حقوق شهروندان افغانستان در این کشور حفظ شود.

وی که در مقابل نمایندگان پارلمان صحبت می‌کرد افزود: انگلیس با شرکای خود طرحی را در حمایت از مردم افغانستان و همچنین حفظ ثبات در منطقه به کار خواهد گرفت. جانسون که کشورش بخشی از ماموریت شکت خورده ناتو در افغانستان بوده است ادامه داد که انگستان تا کنون 2052 شهروند افغان را به پناهندگی پذیرفته است. با این حال نخست وزیر در بیانات خودش اعلام نکرد که این افراد به کجا منتقل خواهند شد و چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود.

در تحولی دیگر دفتر نخست وزیر اعلام کرد که آقای جانسون در  تماسی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آخرین تحولات و وضعیت افغانستان گفتگو کرده است. آقای جانسون در این تماس اذعان داشت که نباید اجازه داد تا دستاوردهای 20 سال اخیر از دست برود و بر حفاظت در برابر تهدید برآمده از تروریسم و ادامه حمایت از مردم افغانستان تاکید کرد. گفته می‌شود که جانسون و بایدن بر عزم خود برای همکاری نزدیک برای خارج کردن حداکثر افراد ممکن از افغانستان تاکید کردند و این دو بر این موضوع که جامعه جهانی باید برای جلوگیری از یک بحران انسانی در افغانستان متحد شود، اتفاق نظر داشتند.

آقای جانسون روز سه‌شنبه با اعلام برنامه اسکان مجدد شهروندان افغان گفت: ما مدیون همه کسانی هستیم که در 20 سال گذشته برای بهبود وضعیت افغانستان ما را یاری کرده‌اند. بسیاری از آنها زنان و کودکان بی دفاع هستند که اکنون به کمک فوری ما نیاز دارند. این مایه افتخار است که بریتانیا توانسته این برنامه را برای کمک به آنها و خانواده‌هایشان برای زندگی امن و دور از جنگ تنظیم کند.

پریتی پاتل وزیر کشور گفته است که دولت بریتانیا همواره در کنار کسانی در جهان ایستاده است که در هنگام فرار از ظلم و ستم نیازمند کمک هستند. دولت انگلیس این اطمینان خاطر را نیز به مردم خود داده است که این برنامه جدید، به هیچ وجه امنیت ملی را به خطر نخواهد انداخت و قول داده است که کلیه کسانی که وارد انگلیس می‌شوند از آزمون‌های امنیتی سفت و سختی عبور خواهند کرد. دولت انگلستان برنامه دیگری نیز تحت عنوان سیاست نقل مکان و یاری مردم افغانستان (ARAP) دارد که طبق آن به شهروندانی که در خطوط مقدم برای دولت انگلیس کار کرده‌اند، فرصت زندگی در این کشور را می‌دهد. بر اساس این طرح حدود 5 هزار نفر از کارکنان از جمله مترجمان و خانواده‌های آنها امسال به انگلیس نقل مکان خواهند کرد که از این تعداد تقریبا 2 هزار نفر از ژوئن وارد این کشور شده‌اند.

 

همراهان همیشگی حامی مهاجر  باید این نکته را مد نظر داشته باشید که این موسسه هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی انجام نمی‌دهد و خدمات موسسه برای انگلیس فقط  اخذ ویزای توریستی انگلیس می‌باشد و این خبر صرفا جهت اطلاع رسانی تهیه شده است.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 28 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط