20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

10 کشور برتر از لحاظ درآمد برای معلمان

روانشناسان شغل معلمی را یکی از 3 حرفه پر استرس دنیا می‌شناسند در حالی که این شغل در بسیاری از کشورها، میزان درآمد بالایی ندارند. بر اساس گزارشی که مجمع جهانی اقتصاد منتشر کرده است 10 کشور برتری که بیشتری حقوق را به معلمان خود می‌دهد، معرفی شده‌اند. حقوق معلمان  به عوامل مختلفی مثل تجربه کاری، محل تدریس، مدارس خصوصی یا دولتی، تحصیلات و غیره بستگی دارد.

به طور کلی درآمد معلمان دبیرستان نسبت به معلمان دبستان و پیش‌دبستانی بالاتر است. در ادامه به معرفی این 10 کشور که بیشترین حقوق را به معلمان خود پرداخت می‌کند، خواهیم پرداخت. با حامی مهاجر همراه باشید.

سوئیس

در کشور سوئیس متوسط حقوق معلمان 110 هزار دلار آمریکا است که این رقم بیشترین حقوق دریافتی معلمان نسبت به سایر کشورها می‌باشد. البته باید به این موضوع نیز باید توجه داشته که کشور سوئیس برای یادگیری دانش‌آموزان بسیار هزینه می‌کند و پرداخت حقوق عالی به معلمان نیز از دلایل آن می‌باشد.

لوکزامبورگ

متوسط حقوق معلمان در لوکزامبورگ 100 هزار دلار آمریکا است. در مقطع متوسطه حقوق معلمان به 90 هزار یورو می‌رسد و در برخی از موارد درآمد معلمان به بیش از 116 هزار یورو خواهد رسید. حقوق پایه برای معلمین دبستان حدود 60 هزار یورو و معلمین دبیرستان 66 هزار یورو می‌باشد.

کانادا

حقوق معلمان در کانادا به طور متوسط 74 هزار دلار است. حقوق یک معلم کانادایی سالانه 100 هزار دلار است. معلمانی که در نوناووت هستند، با حقوق 108 هزار دلار بالاترین درآمد را دارند و معلمان مونترال حدود 83 هزار دلار دریافت می‌کنند. کانادا یک کشور ایده‌آل از نظر سطح تحصیلی می‌باشد و هر ساله افراد زیادی از جمله ایرانیان برای ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت دانش آموزی به کانادا اقدام می‌نمایند.

آلمان

حقوق دریافتی در کشور آلمان 70 هزار دلار است. معلمانی هم که تجربه بالایی دارند به طور متوسط 63 هزار یورو درآمد دارند. حقوق پایه معلمان، سالانه از 44 هزار یورو تا 50 هزار یورو می‌باشد.

هلند

متوسط حقوق در این کشور 67 هزار دلار است و حقوق سالانه معلمانی که در هلند مشغول به کار هستند، حدود 60 هزار یورو است. بالاترین درآمد سالانه معلمان در این کشور بیش از 68 هزار یورو می‌باشد.

استرالیا

در کشور استرالیا حقوق معلمان حدود 67 هزار دلار است اما به معلمان تمام وقت استرالیایی که تجربه بالایی دارند، حدودا 98 هزار دلار به عنوان حقوق پرداخت می‌شود. حقوق پایه معلمان تازه کار نیز در حدود 60 هزار دلار می‌باشد.

ایالات متحده آمریکا

در آمریکا معلمان حقوقی معادل 60 هزار دلار دریافت می‌کنند. کسانی که در نیویورک مشغول به کار هستند، با حقوقی نزدیک به 80 هزار دلار در سال جزو پردرآمدترین معلمان هستند، در حالی که کمترین حقوق را معلمان ایالت داکوتای جنوبی دارند که حدود 43 هزار دلار است. آمریکا یکی از کشورهایی است که افراد بسیاری برای اشتغال و یا تحصیل در آمریکا اقدام می‌کنند. یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا نیز ثبت نام در لاتاری می‌باشد.

ایرلند

حقوق معلمان ایرلندی تقریبا به 53 هزار دلار می‌رسد. معلمانی که تجربه بالایی دارند پس از چندین سال می‌توانند حقوقی معادل 48 هزار یورو در سال داشته باشند. حقوق پایه در این کشور به طور متوسط به 30 هزار یورو می‌رسد.

دانمارک

در کشور دانمارک متوسط حقوق معلمان 52 هزار و 500 دلار است. معلمانی که در دانمارک هستند پس از کسب چندین سال تجربه می‌توانند درآمدی بالغ بر 47 هزار یورو در سال داشته باشند. درآمد پایه در این کشور نیز بین 35 تا 38 هزار یورو می‌باشد.

اتریش

حقوق معلمان در کشور اتریش 50 هزار دلار است. معلمان با تجربه در این کشور می‌توانند سالانه 45 هزار یورو درآمد داشته باشند.

در کشور ایران درآمد معلمان با اساتید دانشگاه فاصله بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال استاد عضو هیأت علمی دانشگاه دولتی با مدرک دکترای یک رشته علوم انسانی حقوقی نزدیک به 3 برابر یک معلم با همان مدرک تحصیلی دریافت می‌کند.

متوسط دستمزد معلمان تازه کار (زیر 10 سال سابقه) در ایران کمتر از 5 میلیون تومان است. این در حالی است که در آموزش و پرورش بر خلاف بسیاری سازمان‌های دولتی معلمان هیچ‌گونه دریافتی دیگری در قالب کارانه و عیدی و ... ندارند. حقوق معلمان ایران به دلار چیزی حدود 3000 دلار در سال می‌باشد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 5 | کل دیدگاه های تایید شده: 0