20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

حل چالش مهاجرتی، مسئله 50 ساله و 50 میلیارد دلاری در کانادا نیاز به اقدام چند جانبه دارد

به رسمیت شناختن اعتبار، یک مسئله 50 ساله است و اکنون برای اقتصاد کانادا 50 میلیارد دلار در سال هزینه در بر داشته است.

افزایش 2 برابری اختلاف دستمزد بین مهاجران و کارگران متولد کانادا

براساس گزارش جدید بانک سلطنتی کانادا، اختلاف دستمزد بین مهاجران و کارگران متولد کانادا در 30 سال گذشته بیش از دو برابر شده است، علیرغم اینکه دولت فدرال تأکید بیشتری بر مهاجرت طبقه اقتصادی و غنی دارد.

مهاجران به طور متوسط حدود 10 درصد کمتر از کانادایی ها درآمد دارند

به گزارش بانک سلطنتی کانادا ، مهاجران به طور متوسط حدود 10 درصد کمتر از کانادایی ها درآمد دارند که چهار درصد نسبت به سال 1986 افزایش یافته است.

این اختلاف هزینه برای کانادا در حدود 50 میلیارد دلار در سال هزینه در بر دارد و خسارت هایی به این کشور میزند. این اختلاف هزینه (50 میلیارد دلار)، هزینه کلی و تقریبی مهاجران است که نمی توانند در حوزه کاری خود بیابند یا حتی اگر در حوزه تخصص خود فعالیت کنند، هرگز به برابری دستمزد با سایر شهروندان کانادایی نمیرسند.

این چالش بیش از 50 سال ادامه داشته است

این چالش بیش از 50 سال ادامه داشته است و تا کنون نیز دوام دارد و همچنان به کانادا صدمه های هنگفت اقتصادی میزند. به عنوان مثال، لایحه "کاغذ سفید 1966" در مورد مهاجرت دولت فدرال را در نظر بگیرید. این لایحه میگفت:

"برخی از مهاجران قادر نیستند با ورود به اینجا، شغل و حرفه تخصصی خود را دنبال کنند و حداقل تا زمانی که قادر به رعایت استانداردهای قابل اجرا در کانادا نباشند، باید شغل جایگزین را نیز بپذیرند". در این لایحه همچنین گفته شده بود که "باید کانادایی ها امیدوار باشند تا رهبران افکار عمومی به رسمیت شناخته شوند. به رسمیت شناخته شدن رهبران افکار عمومی مزیت اقتصادی و تحرک بیشتر را در کانادا در بر دارد".

افزایش اعتبار مهاجرین در کانادا یک وعده انتخاباتی رایج است

کمپین فدرال امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست. از طرف احزابی که طرف خود را مشخص کرده اند، محافظه کاران، حزب سبز و ان پی دی افزایش اعتبار مهاجرین را در اولویت قرار داده اند و وعده هایی میدهند که در سال های آینده حتما مهاجرین به حقوق خود خواهند رسید.

با این حال ، با توجه به اینکه معتبر شناختن مهاجرین به صلاحیت های استانی ربط دارد، دولت فدرال میتواند در این زمینه فعالیت های زیادی کند تا این مشکل قدیمی را ریشه کن کند.

تشخیص چالش 50 میلیارد دلاری و حل آن

اصلی ترین مانع مهاجران در بازار کار این است که کارفرمایان و نهادهای نظارتی کانادا برای ارزیابی میزان مقایسه تجربه کار و اعتبار خارجی با استانداردهای کانادا وارد عمل میشوند و تجربیات آنان را به کل زیر سوال میبرند. کانادا که اکنون هر سال از 175 کشور تازه وارد استقبال می کند، به انجام رساندن این عمل برایش سخت تر شده است.

تبعیض، چالش دیگری است که با تحقیق اثبات شده است

یک آزمایش میدانی که توسط دانشگاه فیلیپ اورئوپولوس دانشگاه تورنتو انجام شد نشان داد: 13000 رزومه برای کارفرمایان در منطقه ارسال شد. محققین این دانشگاه از این تحقیق دریافت کردند که متقاضیان متولد کانادایی با نامهای انگلیسی زبان احتمالا برای مصاحبه شغلی تماس تلفنی بیشتری دریافت می کنند تا مهاجرین.

هنگامی که از استخدام کنندگان درمورد شیوه های تماس با آنها پرسیده شد، آنها نگران شدند که متقاضیان دارای نام های چینی، هندی، پاکستانی یا یونانی باشند و شاید ممکن باشد که مهارت های مهم زبان برای عملکرد خوب در کار را نداشته باشند.

تلاش های دولت فدرال

دولت فدرال میتواند در این ماجرا تاثیر زیادی داشته باشد و در دهه های اخیر تغییرات مهمی در انتخاب مهاجران ایجاد کرده است. از زمان راه اندازی آن در ژانویه سال 2015، سیستم ورود سرمایه گذاران بر اساس سرمایه انسانی خود و استعدادهای خود شامل سن، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری، مهاجران آینده نگر را در رده های بعدی قرار می دهد. "اتاوا" کاندیداهای بالاترین رتبه را انتخاب می کند، کسانی که بهترین فرصت برای ادغام در بازار کار را دارند. این شهر بر روی متخصصین تمرکز میکند و تلاش بر گرفتن بهترین انسان ها و متخصصین را دارد.

راه اندازی برنامه "نامزد های استانی" در سال 1999 نقش مهمی در انتخاب مهاجرین داشت

این نقش با تاثیر بر کارفرمایان، استان ها و منطقه هایی که بیشترین انتخاب مهاجر را داشته اند انجام شد. دلیل این امر این است که این ذی نفعان مهم برای شناسایی افراد تازه وارد که می توانند نیازهای بازار کار محلی را تأمین کنند، به خوبی آماده باشند. اوتاوا همچنین در 20 سال گذشته پنج برابر بودجه تسویه حساب خود را به 1.5 میلیارد دلار امروز افزایش داده است. با این کار بخش اعظم اعتبارات به سمت تقویت سرمایه انسانی تازه واردان می رود تا بتوانند متناسب با مهارت های خود کار پیدا کنند.

چه کار دیگری می تواند انجام شود؟

چهار استان، نوا اسکوشیا، کبک، انتاریو و مانیتوبا، «قانون انصاف» را پیاده سازی کرده اند که منجر به ایجاد دفاتر انصاف شده است که هدف از آن ها تأمین اعتبار عینی تر برای مهاجران با حسابرسی از نهادهای نظارتی و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود است. تصویب قوانین مشابه در هر استان و قلمرو می تواند شیوه های اعتبار سنجی بهتر را در سراسر کانادا بیشتر کند و بهتر کند. نهادهای نظارتی بیشتر می توانند با آموزش افراد تازه وارد که هنوز در خارج از کشور در فرآیند تشخیص اعتبار حضور دارند به این روند اعتبار بیشتری ببخشند. یا حتی بهتر، آنها را قادر سازند تا قبل از ورود به کانادا روند کار را آغاز کنند. همچنین برای ذی نفعان مانند سازمان های خدمات مهاجرتی، تفهیم کردن کارفرمایان در مورد مزایای استخدام مهاجران بسیار مهم و ضروری است. قرار دادن کارفرمایان رو در رو با کارجویان مهاجر می تواند وسیله ای مؤثر برای کاهش نگرانی های مشترک  باشد. از جمله این نگرانی ها میتوان به این عقیده اشاره کرد که بسیاری از تازه واردان فاقد مهارت های لازم برای ادغام در محل کار کانادا هستند. در حالیکه احزاب فدرال متعهد هستند که روند شناسایی اعتبار را تصحیح کنند، رسیدگی به این موضوع نیاز به راه حل های چند جانبه دارد که شامل ذی نفعان همچون استانها و قلمروها، نهادهای نظارتی، کارفرمایان، سازمان های ارائه دهنده خدمات مهاجرت و مؤسسات آموزشی نیز می شود. با تفسیر و پیاده سازی لایحه "کاغذ سفید" دولت فدرال از سال 1966 ، این مشکل 50 میلیارد دلاری برطرف خواهد شد زیرا رهبران افکار عمومی می توانند مزیت اقتصادی را برای کشور، بیشتر و بهتر درک کنند. خوشبختانه، شواهد اخیر مانند اشتغال و دستمزد افراد تازه وارد نشان می دهد که ممکن است این چالش در طی 50 سال آینده کاهش یابد زیرا اقتصاد کانادا حتی بیشتر از دیروز متکی به استعداد مهاجران است.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط