20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مهاجرت می تواند آمریکا را عالی کند

مهاجرت می تواند آمریکا را عالی کند اما اگر اجازه دهیم

در یک رویداد اخیر، یکی از دانشجویانی که امروز استاد برجسته دانشگاه استنفورد است از من سؤال کرد که آیا کار حقوقی مهاجرتی در پیتزبورگ وجود دارد یا خیر. وی سپس اظهار داشت كه 80 درصد دانشجویان فارغ التحصیل وی تبعه خارجی بوده اند.

البته همین مساله را می توان برای کارنگی ملون یا دانشگاه پیتسبورگ نیز گفت زیرا اکثر دانشجویان فارغ التحصیل رشته های علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات (STEM) از ملت های خارجی هستند.

برخی از آمار سخت تعجب آور بر این مساله تاکید دارند. یک مطالعه در سال 2017 گزارش کرده است که 81 درصد دانشجویان فارغ التحصیل تمام وقت در مهندسی برق و نفت در ایالات متحده آمریکا، دانشجویان بین المللی هستند و 79 درصد از دانشجویان در رشته ی علوم رایانه از اتباع خارجی می باشند. مرکز تحقیقات پیو خاطرنشان کرد: برنامه ی آموزش اختیاری فدرال یا OPT از سال 2008 تا 2016 نشان دهنده افزایش 400 درصدی دانشجویان خارجی که فارغ التحصیل و مشغول کار در زمینه های STEM هستند ، بوده است.

مهاجران از سرتاسر جهان در مؤسسات آموزش عالی آمریكا تحصیل می كنند و بسیاری از آنها به دنبال ماندن و استفاده از دانش و استعداد خود در نیروی كار آمریكا هستند.

آموزش و پرورش از بسیاری جهات، صادراتی آمریکایی با تراز تجاری مثبت است. بسیاری از دانشجویان خارجی شهریه کامل را پرداخت می کنند ، برخی دیگر کمک های آکادمیک ، علمی ، اقتصادی و کارآفرینی را برای بدنه کار ، دانش و نوآوری های این کشور انجام می دهند. آنها غالبا دانش آموزان برتر هستند در غیر این صورت به اینجا نمی رسیدند. تعداد آنها در حال كاهش است زیرا سیاستهای مهاجرت فعلی باعث می شود كه توانایی یک دانشجوی خارجی برای ماندن در ایالات متحده ، صرف نظر از موفقیت های آنها یا نیاز كارفرمایان برای خدمات خود ، از امنیت كمتری برخوردار باشد.

ادعای خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده(USCIS)

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ادعا می کند که "مهاجرت مبتنی بر اشتغال" را تحت فشار قرار می دهد. به عنوان مثال ، ویزای بسیار محبوب H-1B که باعث می شود کارگران خارجی به طور موقت در مشاغل تخصصی مشغول به کار شوند، با درخواست مدارکی مواجه می شوند تا در نهایت اثبات کنند که موقعیت مورد نظر برای پر کردن، حداقل به یک سطح کارشناسی نیاز دارد و مهاجر نیز تحصیلات مورد نظر را دارد. به تازگی ، USCIS یک محقق فوق دکترا که ویزای خود را از یک دانشگاه محلی گرفته بود تحت فشار قرار داد. USCIS خواستار اثبات این بود که موقعیتی که به مدرک دکترا نیاز دارد ، موضوعی است که به مدرک لیسانس نیز نیاز دارد. در مورد دیگر ، USCIS ترجمه دیپلم مهاجران به انگلیسی را لازم داشت زیرا دانشگاه پنسیلوانیا ، که وی مدرک خود را از آنجا دریافت کرده است ، مدرکهای خود را به زبان لاتین صادر می کند.

همه سرکوب ها خنده دار نیست. هنگامی که USCIS درباره دادخواست هایی که قبلاً تصویب شده اند مجددا تصمیم گیری می کند، برخی از کارگران که مدت زیادی هم در آنجا شاغل بودند H-1B برای تمدید ویزاهای خود را پذیرفته نمی شوند. یک کارگر فنی باارزش که می دانم نزدیک به 10 سال در موقعیت خود مانده است در حالی که در انتظار در دسترس بودن ویزاها بوده تا بتواند به همراه خانواده اش برای green card اقامت دائم اقدام کنند. انتظار طولانی به دلیل این واقعیت ساده است که وی در هند به دنیا آمده. انكار دادخواست الحاقی اخیر وی به این دلیل بود كه USCIS به طور خودسرانه تصمیم گرفت این باور را نداشته باشد كه یك توسعه دهنده ارشد نرم افزار برای یك شركت مشاوره بین المللی نیاز به مدرک لیسانس داشته باشد، علیرغم اینكه سه تمدید قبلی تایید شده است و علی رغم اینکه فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و دارای یک دهه تجربه و ستایش از طرف کارشناسان صنعت نیز بوده است. کارمند و خانواده اش به هند بازگشتند و این شرکت یک کارمند ارزشمند را از دست داد و جامعه نیز یک خانواده با درآمد بالا را از دست داد. بعد از آن که خانواده های دیگری از موانع آمدن به ایالات متحده به طور قانونی و اقامت قانونی در اینجا مطلع شدند و فهمیدند که ایالات متحده آمریکا دیگر برای آنها بسیار باز نیست ، آمریکا حتی استعدادهای غنی ای را که می خواستند در اینجا تحصیل ، کار یا سرمایه گذاری کنند از دست داد.

این در مورد افراد بدون مدرک ، پناهندگان یا بیگانگان مجرم نیست. این یک داستان متفاوت است، غمناک مانند چراغ امید که زمانی پیام ایالات متحده برای سایر نقاط جهان بود و کمرنگ شده بود. این در مورد مانع هایی از نوع دیگر است - موانع اداری ، رویه ای و بوروکراتیک که برای جلوگیری از ورود قانونی مهاجران به ایالات متحده با هدف یادگیری ، کار و دستیابی ساخته شده است. همین موانع شرکتهای آمریکایی را مجبور به متوقف کردن یا جابجایی بخش هایی از مشاغل خود که به کارگران متولد خارجی نیاز دارند ، می کنند. ناامیدکننده است، USCIS تقریباً در تغییرات روزانه ی پروتکل های پردازش خلاق بوده و تغییراتی را اعمال می کند که محدودیت ها ، تأخیرها و انسدادهای بیشتر را ایجاد می کند.

ثبت تعداد رکورد های دادخواست H-1B

امسال تعداد رکورد های دادخواست H-1B در قرعه کشی سالانه ثبت شده است. تقاضای زیاد نشان دهنده نیاز به کارگران و نبود تعداد کافی از کارگران ایالات متحده در زمانی است که تعداد افراد آمریکایی در حال رسیدن به سن بازنشستگی و ترک نیروی کار هستند.

چرا استارت آپ های مستقر در پیتسبورگ وجود دارند که وظایف تحقیق و توسعه خود را به کانادا و اسپانیا صادر می کنند؟

پاسخ این است که کارگران آنها می توانند با اطمینان و حفظ جایگاه قانونی و مجوز اشتغال در آن کشورها بمانند. سایر کشورها از استعدادهای خارجی ای استقبال می کنند که ایالات متحده "جایی برای آن ندارد".

آیا کار مهاجرتی در پیتسبورگ وجود دارد؟ آیا مهاجران هنوز به پیتسبورگ می آیند؟ البته که وجود دارد و هست. در اکثر مناطق تجاری قدم بزنید و احتمالاً رهگذران زیادی را که به غیر از انگلیسی و به زبان های دیگر صحبت می کنند ، می شنوید. مدارس ، دانشگاهها ، بیمارستانها ، مشاغل ، رستورانها و مؤسسات محلی ما میزبان مهاجران خارجی هستند که در آنجا مشغول یادگیری ، کار و مالکیت هستند. مهاجرت می تواند آمریکا را عالی کند، اگر اجازه دهیم!

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط