20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

افزایش قابل توجه مهاجرت به شهر برانزویک در پنج سال آینده

دولت اذعان داشت مهاجرت برای جبران روند نزولی جمعیت استان حیاتی است.

دولت نیوبرانزویک برای رسیدگی به چالش ‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از جمعیت پیر این استان، خواستار افزایش چشمگیر مهاجرت طی پنج سال آینده شد. طبق استراتژی جدید رشد جمعیت دولت، تا سال 2024 تعداد مهاجران اقتصادی مستقر در نیوبرانزویک به 7500 نفر خواهد رسید. این استراتژی می‌تواند نرخ مهاجرت نیوبرانزویک را به یک درصد کل جمعیت رسانده و تعداد فعلی مهاجران مستقر در استان را نیز دو برابر کند.

ترور هولدر (Trevor Holder)، وزیر آموزش و کار پس از دوره متوسطه نیوبرانزویک، طی بیانیه‌ ای اذعان داشت: "رشد جمعیت برای موفقیت آینده استان ما حیاتی است. جذب و نگه داشتن کانادایی‌ های جدید برای کمک به افزایش جمعیت استان ما و تأمین نیاز کارفرمایان ما ضروری است."

طبق گزارشات، طی 10 سال آینده 120000 شغل در نیوبرانزویک ایجاد خواهد شد. آمارهای ارائه شده از شورای چند فرهنگی نیوبرانزویک (NBMC)، از دست رفتن 110000 نیروی کار استانی طی همین دوره زمانی را نشان می ‌دهد که بیشتر بخاطر عامل بازنشستگی است. همچنین گزارشات نشان میدهند که جمعیت فعلیِ کار نیوبرانزویک برای پر کردن این خلا بسیار کوچک است و کاهش نرخ زاد و ولد هم بیانگر آن است که اگر میزان مهاجرت افزایش پیدا نکند، این وضعیت بدتر خواهد شد.

در ادامه متن این استراتژی آمده است که "مهاجرت بین المللی، استراتژی کلیدی برای کم کردن تأثیر این کاهش جمعیت است.

نگرانی اساسی در این استراتژی، توانایی نیوبرانزویک در تأمین خدمات اجتماعیِ حیاتی مثل مراقبت‌های بهداشتی است. در همین گزارش ذکر شده است که بین سال‌های 2008 و 2018، تعداد افرادی که در سن کار هستند در ازای هر شهروند سالمند از 6.4 به 1.3 کاهش پیدا کرده و تا سال 2027 می‌تواند به 3.2 هم برسد و مسئله مهاجرت می‌تواند تأثیر به سزایی در توانایی استان در تأمین بودجه خدمات اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. همچنین بر اساس گزارشات حاکی، نیوبرانزویک جهت تأمین نیازهای جمعیت پیر و بهبود چشم انداز جمعیت، در بلند مدت و کوتاه مدت باید حرکت و همت جدیدی را به استان تشویق کند.

ایجاد یک برنامه زمانی سریع

بر اساس استراتژی برنامه ریزی شده، افزایش مهاجرت به استان عمدتاً از طریق برنامه استانی انتخابی نیوبرانزویک (NBPNP) و برنامه‌ مهاجرتی آزمایشی آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot) انجام می‌شود.

برنامه NBPNP به نیوبرانزویک اجازه می‌دهد که تعدادی از کارگران واجد شرایط و با مهارت، کار آفرینان و فارغ ‌التحصیلان بین المللی از موسسات پس از متوسطه نیوبرانزویک را سالانه برای اقامت دائم انتخاب کنند. از طرفی برنامه‌ مهاجرتی آزمایشی آتلانتیک هم مشارکتی استانی و کارفرما محور است که سال گذشته به کارفرمایان آتلانتیک کانادا برای استخدام کارگران خارجی به منظور پر کردن خلا کاری یاری رسانید.

بر اساس این استراتژی باید طبق برنامه زمانی، برنامه ریزی کرده و بر رشد جمعیت و همچنین رشد مداوم مهاجران تازه واردی که نیازهای اقتصادی و بازار کار را تأمین می‌کنند تمرکز کنیم.

7500 هدف قابل دستیابی

این استراتژی دولت بازتاب دهنده گزارشی از NBMC است که نوامبر گذشته ارائه داشت. این گزارش خواستار افزایش مهاجرت به استان نیوبرانزویک بود.

الکس لیبلانک (Alex LeBlanc)، مدیر اجرایی NBMC، به خبر CIC بیان کرد، هدفی که برای استان در نظر گرفته شده است بسیار دست یافتنی است و برنامه زمانی آن به استان این اجازه را می‌دهد که برای حمایت از تازه واردانی که در نیوبرانزویک مستقر می‌شوند آماده شده و آنها را یاری کند. همچنین طی مصاحبه ‌ای تلفنی بیان کرد: "این استراتژی به واقع نمادی از تحولاتی است که در نیوبرانزویک در جریان است. به عنوان یک استان، کاملاً از ارزش مهاجرت و همکاری که تازه واردان با ما می‌کنند حمایت کرده و از افراد بیشتری به نیوبرانزویک استقبال می کنیم."

برنامه اجرا

نیوبرانزویک قصد دارد طبق چهار هدف عمده، جمعیت خود را گسترش دهد:

  • جذب نیروی کار ماهری که با نیازهای بازار کار منطبق اند.
  • جذب کارآفرینانی که مشوق رشد اقتصادی پایدار هستند.
  • ایجاد فضایی که در آن افراد تازه وارد و خانواده هایشان بتوانند مستقر شده و به موفقیت دست یابند. جوامع مختلف نیوبرانزویک را برای ایجاد استانی متنوع تر و خوشامدگوتر درگیر کنند.
  • در مورد مسئله‌ی مهاجرت، اهداف مورد نظر شامل چند اقدام کلیدی است که کسانی که زبان فرانسه می‌دانند، دانشجویان بین المللی، کارفرمایان بین المللی، کارگران ماهر، تجار و جوامع را مورد توجه قرار میدهد.

در ادامه برخی از اقدامات کلیدی فهرست شده در برنامه عملی رشد جمعیت ذکر شده است:

  • ایجاد منابع و ابزاری که موجب آموزش، اطلاع رسانی و کمک به کارفرمایان نیوبرانزویک شود و به انها در رفع نیاز هایشان کمک کند؛
  • تشویق دانشجویان بین المللی به ماندن و مستقر شدن در نیوبرانزویک بعداز فارق التحصیلی‌شان؛
  • رسیدگی به مشکلات شناسایی اعتبارنامه های انتخاب شدگان مهاجرتی و همسرانشان؛
  • ترویج برنامه‌ های مهاجرتی استانی در بازارهای فرانکوفون؛
  • حمایت از تلاش مردم برای مشارکت در شکستن کلیشه ها و تصورات غلط که با تمرکز بر واقعیت های مربوط به مسئله جمعیت و اهمیت استقبال جامعه‌ از مهاجران صورت می‌گیرد؛
  • مرور جریان کارآفرینان NBPNP به جهت اطمینان حاصل کردن از اینکه به بهترین نحو موجب شروع تجارت و موفقیت افراد تازه وارد می‌شود؛
  • کمک رسانی به آژانس‌ های اسکان مهاجران برای ارائه خدمات استقراری که نیازهای همسران افراد تازه وارد و کودکانشان را تأمین کند؛
  • درگیر کردن دولت‌های محلی و زینفعان جامعه برای حمایت از روند بازدید از افراد تازه وارد؛
  • ترویج آموزش صلاحیت فرهنگی برای کارفرمایان نیوبرانزویک.

ترجمه از سیندخت سرلک

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط