20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

راهنمایی شغلی جدید ice opt می­تواند برای دانشجویان و کارفرمایان مشکلاتی ایجاد کند

مهاجرت و اجرای گمرک (ICE) دستورالعملهای خط مشی را نادیده گرفته است که می­تواند منجر به مشکلات قابل توجهی برای کارفرمایان و دانشجویان بین المللی در آموزش عملی اختیاری (OPT) شود. مشکلات مربوط به سیستم اطلاعات بازدید کنندگان دانشجویی و تبادل دانشجو (SEVIS) که به صورت اینترنتی وارد می­شود و در مورد شغل دانشجویی هنگام کار در OPT است، می­باشد.

انتشار راهنمای سیاست در تاریخ 27 سپتامبر 2019

در تاریخ 27 سپتامبر 2019 ICE ، SEVP" (برنامه دانشجویی و تبادل بازدید کنندگان)" راهنمای سیاست را منتشر کرد که این سیاست، آموزش عملی، تعیین­کننده­ رابطه مستقیم بین اشتغال و حوزه تحصیلی عمده دانش آموزان است. در نگاه اول، راهنمایی به عنوان یک یادآوری ساده به نظر می­رسد که اشتغال دانش آموز در طول آموزش عملی باید "به طور مستقیم با حوزه اصلی تحصیل آنها مرتبط باشد". در آیین نامه مربوط به OPT و STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضی) آموزش عملی اختیاری شامل این اطلاعات است. با این حال، برداشت اول می­تواند فریب دهنده باشد.

دانش آموزان غیر مهاجر وظیفه دارند توضیحی در مورد اینکه چگونه آموزش عملی آنان با حوزه اصلی تحصیلی­ شان ارتباط دارد ارائه کنند

راهنما این موضوع را مطرح می­کند که "دانش آموزان غیر مهاجر وظیفه دارند توضیحی در مورد اینکه چگونه آموزش عملی آنان با حوزه اصلی تحصیلی­ شان ارتباط دارد ارائه کنند، که DSO (مسئول رسمی مدرسه تعیین شده برای SEVIS) باید این موضوع را بررسی کند ". دانش آموزان می­توانند با استفاده از پورتال اطلاعات را وارد کنند یا DSO­ها می­توانند اطلاعات را مستقیماً در SEVIS وارد کنند. به عنوان یک گزینه جایگزین برای وارد کردن اطلاعات درSEVIS ، DSO باید توضیحی در مورد چگونگی ارتباط شغل با حوزه اصلی تحصیل دانش آموز بدست آورد و آن توضیحات را در پرونده های دانش آموز نگهداری کنند.

مدرسه مسئولیت نظارت و به روزرسانی مدارک دانش آموزان را به عهده دارد

در بخش بعدی راهنمایی، ICE توضیح می­دهد: "هنگامی که یک DSO دانش آموز را برای OPT یاSTEM OPT پیشنهاد می­کند، مدرسه مسئولیت­های دیگر را برای نظارت و به روزرسانی مدارک SEVIS دانش آموز بر عهده می­گیرد. مطابق با این مسئولیت­ها، یک DSO باید تعیین کند که آیا رابطه مستقیمی بین شغل و حوزه اصلی تحصیل وجود دارد یا خیر. ICE اظهار داشت که در بیشتر موارد، یک مقام رسمی مدرسه تعیین شده باید بتواند براساس مستنداتی که دانش آموز ارائه می­دهد، ارزیابی انجام دهد.

اینجاست که ممکن است مشکلاتی در آینده به وجود بیاورد. راهنمایی می­گوید، "گرچه نیاز نیست"، "DSO­ها می­توانند از وب سایت­هایی استفاده کنند که ارتباط کلی بین مشاغل و برنامه های مطالعاتی را ارائه می­دهند. نمونه ­هایی از این نوع وب سایت ­ها شامل، سایت ­هایی است که توسط هیئت دانشکده، وزارت کار و مرکز ملی آمار آموزش و پرورش نگهداری می ­شوند، البته فقط محدود به این موارد نمی­شود.

چگونه دانش آموزان می­توانند به دام بیفتند

Blake Chisam، وکیل در شرکت حقوقی Fragomen، توضیح می دهد که چگونه دانش آموزان می­توانند به دام بیفتند. Chisam در مصاحبه­ای گفت: "Crosswalk جایی است که شما یک عنوان شغلی یا وظایف شغلی را در نظر می­گیرید و آنها را در یکی از سیستم ­های نامگذاری شده، به طور معمول دفتر آمار کار (BLS) در وزارت کار وارد می­کنید تا یک کد تحت این سیستم دریافت کنید. کار با مهارت­ های خاصی وجود دارد و کارفرما آن را از طریق سیستم BLS اجرا می­کند و عنوان یا کد برنامه نویس رایانه ­ای را دریافت می­کند. این بدان معناست که آنها کار را از یک سیستم به سیستم دیگر عبور داده ­اند که وزارت امنیت کشور (DHS) به آن اعتماد دارد.

DSO راهی برای BLS دارد

Chisam به مشکل بالقوه این موضوع می­پردازد. وی گفت: "چیزی که وجود دارد این است كه DSO راهی برای BLS دارد. مأمور مدرسه تعیین شده یک" برنامه نویس رایانه "را ارائه می­دهد که ممکن است DHS تصور کند حرفه­ی خاصی نیست. با این وجود، این موضوع احتمالاً برای OPT مطلوب است. اما کارفرما H-1B را به عنوان یک تحلیلگر سیستم بر اساس همان وظایف شغلی، H-1B را برای فرد ثبت می­کند. این به عنوان یک مسئله بسیار مهم است و می­تواند به صحت کارفرما مربوط شود.

ICE بازدیدهای سایت را برای دانشجویان STEM OPT آغاز کرده است

Chisam خاطرنشان می­کند که راهنمایی محیطی را ایجاد می­کند که در آن دانش آموز / کارمند و مدرسه ممکن است مدارکی را اثبات کنند که کارفرمای هیچ راهی برای اعتبار سنجی یا کنترل ندارد و این ممکن است خطر هم برای کارفرما و هم برای کارمند ایجاد کند. وی می گوید: "من می توانم شرایطی را تصور کنم که در آن ICE سؤالاتی راجع به یک کارفرما به عنوان بخشی از یک بازدید از سایت یا بررسی­های دیگر بپرسد. کارفرما ممکن است صادقانه به این سؤال پاسخ دهد اما با اطلاعات موجود در SEVIS مغایرت داشته باشد. اگر یک کارفرما موقعیت دیگری برای H-1B اتخاذ کند که با سابقه SEVIS متناقض است­، می تواند خطراتی یا حتی مسئولیت­ هایی را برای کارفرما ایجاد کند و می تواند عواقبی برای کارمندی که کارفرما برای آن سرمایه­گذاری کرده است، داشته باشد. همچنین ممکن است که برنامه آموزشی یک کارفرمای برای یک دانش آموز در STEM OPT با اظهارات گفته شده در SEVIS در مورد کار و ارتباط آن با رشته اصلی تحصیلی دانش آموز مغایر باشد. ICE بازدیدهای سایت را برای دانشجویان STEM OPT آغاز کرده است.

سخنان نوح کلوگ در مورد خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده

نوح كلوگ، مدیر موسسه حقوقی كلوگ­، در مصاحبه­ ای بیان کرد: خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ممکن است برای دانشجویان و کارفرمایان مشکل ایجاد کند. وی ادامه داد: نگرانی این است كه USCIS ممكن است به راهنمایی ­ها توجه کند و در صورتی كه افسر احساس نكرد كه كار OPT به طور مستقیم با حوزه تحصیلی دانش آموز مرتبط بوده است با صدور درخواست ­هایی برای اثبات یا حتی نپذیرفتن برای دادخواست­ های H-1B، از حد و حدود خود پیشی بگیرد، به صورتی که با مقامات رسمی مدرسه، که به نوبه خود تحت نظارت ICE قرار دارند، برای این اشتباهات برخورد کند.

لازم است کارفرمایان نقش فعال ­تری با دانش آموزان درOPT داشته باشند،

ما قبلاً شاهد درخواست ­های H-1B برای شواهد (RFEs) و انکار برای دانشجویان F-1 بودیم که در آن افسر USCIS بررسی می­کند که آیا ذینفع از وضعیت دانشجویی خود کاملاً پیروی کرده است یا خیر و مشکل این است که این یک استاندارد می­تواند برای تفسیرهای مختلف باز باشد و بهانه ­هایی را برای صدور RFE و انکار غیر منطقی H-1B فراهم کند. در کل می­گویند ممکن است لازم باشد که کارفرمایان نقش فعال­تری با دانش آموزان درOPT و STEM OPT داشته باشند، به ویژه با اطلاعاتی که دانش آموزان و مسئولان مدرسه در SEVIS وارد می­کنند.

کارفرمایان باید خطرات ناشی از کارهایی که دانش آموزان ممکن است به دولت ارایه دهند را در نظر بگیرد

Blake Chisam گفت: "به موازات تعادل، کارفرمایان باید خطرات ذاتی در اظهارات انجام شده در مورد کارهایی که دانش آموزان و مدارس ممکن است به دولت ارائه دهند که کارفرما هیچگونه دیدی را در این زمینه ندارند، در نظر بگیرند. این اظهارات می­تواند عواقبی برای کارفرما یا حداقل برای کارمندانی که برای آنها سرمایه گذاری صورت می­گیرد، داشته باشد. کارفرمایان باید با دقت فکر کنند که آیا این خطرات نسبت به انجام فعالیت در بررسی یا تأیید اظهارات گفته شده برای SEVIS و انجام اقداماتی برای اظهارات موجود در SEVIS نادرست یا ناسازگار با مواضعی است که شرکت در مورد ماهیت کار کارمندان خود انجام می دهد، مهمتر است یا خیر. حتی اگر ICE قصد صادر کردن راهنمایی به عنوان ایجاد دردسر برای دانش آموزان و کارفرمایان را نداشته باشد، با این شرایط دقیقاً همین اتفاق می افتد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط