20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

قانون جدید ایالات متحده می­تواند نیمی از متقاضیان ویزا را رد کند

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه از قانون جدید رونمایی كرد

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه از قانون جدید رونمایی كرد كه می­تواند ویزاها و اقامت دائم صدها هزار نفر را به دلیل فقر مالی آنها سلب كند. این قانون، که توسط استفان میلر دستیار اصلی ترامپ در زمینه مهاجرت به کار گرفته شده، از 15 اکتبر اعمال می­شود و متقاضیان دریافت ویزای موقت یا دائم را به دلیل عدم رعایت استانداردهای درآمد یا دریافت کمک ­های عمومی مانند رفاه، تمبر مواد غذایی، مسکن عمومی یا بیمه سلامت رد می­کند. در اطلاعیه منتشر شده در ثبت نام فدرال آمده است، چنین تغییری تضمین می­کند که مهاجران خودکفا باشند، زیرا برای تأمین نیازهای خود به منابع عمومی وابسته نیستند، بلکه به توانایی های خودشان و همچنین منابع اعضای خانواده، حامیان مالی و سازمان ­های خصوصی تکیه می­کنند.

سخنان کن کوچینلی، مدیر عامل امور شهروندی و خدمات مهاجرتی ایالات متحده، در مصاحبه ­ای از فاکس نیوز که در روز دوشنبه منتشر شد

کن کوچینلی، مدیر عامل امور شهروندی و خدمات مهاجرتی ایالات متحده، در مصاحبه ­ای از فاکس نیوز که در روز دوشنبه منتشر شد، گفت یک اصل رانندگی یک ارزش قدیمی آمریکایی است و این اصل خود کفایی است. او گفت: ایجاد این اطمینان که افرادی که به این کشور مهاجرت می­کنند به یک بار عمومی تبدیل نمی­شود و اینکه آنها می­توانند روی دو پای خود بایستند، همانطور که مهاجران در سالهای گذشته انجام داده ­اند، در نتیجه، این قانون یک سود بلند مدت برای حمایت از مالیات دهندگان خواهد داشت.

تمهیدات اساسی بخشی از تلاش­ های رئیس جمهور دونالد ترامپ برای مهار مهاجرت قانونی و غیرقانونی

تمهیدات اساسی بخشی از تلاش­ های رئیس جمهور دونالد ترامپ برای مهار مهاجرت قانونی و غیرقانونی است، موضوعی که او سنگ بنای ریاست جمهوری وی را ساخته است. وی قول داده است كه در امتداد مرز جنوبی آمریكا با مکزیك دیواری بسازد، در ابتدا گفت كه مکزیك هزینه آن را می پردازد و برای تغییر در قوانین مهاجرت فشار آورد. به علت وجود قانون گذاران، هر دو تلاش پیشرفت کمی داشته است. به گفته کارشناسان، تغییر قانون وی، شدیدترین سیاست مهاجرت دولت ترامپ خواهد بود. وکلا مهاجرت از این طرح به عنوان تلاشی برای کاهش مهاجرت قانونی بدون حضور در کنگره برای تغییر قانون ایالات متحده انتقاد کرده­ اند. براساس قوانین جدید، طبق اعلام موسسه سیاستگذاری مهاجرت، یک سازمان تحقیقاتی، بیش از نیمی از متقاضیان از کارتهای سبز مستقر در خانواده، محروم خواهند شد. در سال 2016 حدود 800000 کارت سبز اهدا شد.

این قانون جدید از قانون مهاجرت در سال 1882 گرفته شده است، که به دولت ایالات متحده اجازه می دهد ویزا را برای هر کس که احتمالاً می­تواند "یک هزینه عمومی" باشد، رد کند. مأمورین مهاجرت در سال ­های اخیر متقاضیان ویزا که احتمالاً آنها در درجه اول وابسته به دولت هستند، را به عنوان هزینه عمومی تعریف کرده ­اند . بیشتر مهاجران تا زمانی که کارتهای سبز دریافت نکنند، برای برنامه­ های اصلی کمک رسانی واجد شرایط نیستند.

اما قانون جدید منتشر شده توسط وزارت امنیت Homeland

اما قانون جدید منتشر شده توسط وزارت امنیت Homeland، تعریف یک هزینه عمومی را برای آنان مطرح کردند این به معنای رد صلاحیت بیشتر افراد است. متقاضیان اکنون برای دریافت ویزا باید سطح درآمد بالاتری را نشان دهند و این قانون لیست مزایای دولتی را که باعث عدم صلاحیت آنها برای اخذ اقامت آمریکا می­شود، به میزان گسترده ­ای افزایش می­دهد. طرفداران مهاجرین ابراز نگرانی كردند كه این قانون با منع كردن مهاجران از استفاده از خدمات بهداشتی یا غذایی كه به آنها یا فرزندانشان می رسد، می تواند بر سلامت عمومی آنان تأثیر منفی بگذارد.

بخش­ های دیگر دولت ترامپ رویکردهای مشابهی را برای مجازات استفاده مهاجران از کمک­های عمومی اتخاذ کرده اند یا در حال اندیشیدن برای چنین تمهیداتی هستند. وزارت امور خارجه در ژانویه سال 2018 دفترچه امور خارجه خود را تغییر داد تا به دیپلمات­ها اختیار بیشتری در تصمیم گیری در مورد رد ویزا به دلایل عمومی بدهد. در سال مالی 2018، که در سپتامبر گذشته به پایان رسید، تعداد ویزاهای رد شده بر اساس آن چهار برابر در مقایسه با سال گذشته است. وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی آیین نامه ­ای است که موجب افزایش چشمگیر دسته بندی افراد می­شود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط