20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اتحادیه aclu خواستار محدودیت در استفاده از ابزارهای تشخیص چهره می باشد

در حالی که گوگل و مایکروسافت مسئول انجام این مسئله بوده ­اند، عمدتا آمازون در مقابل قطعنامه­ ای، سهامدار اصلی بوده است .

85 سازمان حقوق مدنی در 15 ژانویه، با ارسال نامه­ هایی به آمازون، گوگل و مایکروسافت، خواستار توقف فروش فناوری تشخیص چهره به سازمان­های دولتی شدند

با استناد به ترس از اشتباهات فراوان و تهاجم به حریم خصوصی، 85 سازمان حقوق مدنی در 15 ژانویه، با ارسال نامه­ هایی به آمازون، گوگل و مایکروسافت، خواستار توقف فروش فناوری تشخیص چهره به سازمان­های دولتی و داشتن نگاهی دقیق­ تر به سواستفاده­ های مربوطه، بودند.

در ماه­ های اخیر گوگل و مایکروسافت مبنی بر این مسئله که دولت­ها و شرکت­ها ملزم هستند برای توسعه و استقرار فناوری­ های جدید متفکرانه و مسئولیت پذیرتر عمل کنند، اظهارات عمومی اعلام کرده­ اند. با این وجود، آمازون در برخورد با پتانسیل سواستفاده، بازاریابی در مهاجرت و اجرای گمرک و همچنین ادارات پلیس محلی، رویکرد منفعلانه تری اتخاذ کرده است. سهامداران شرکت - با دارایی 1.32 میلیارد دلار- اخیراً برای ابراز نگرانی با آمازون پرونده ارائه دادند، موضوعی که آمازون باید به آن بپردازد اما هنوز درباره آن اظهار نظری نکرده است. اتحادیه که نامه­ ها را ارسال کرده است، متشکل از سازمان­ های مهاجر، سازمان ­های مذهبی و فعال اجتماعی است و از سه شرکت می­خواهند تا از نقش احتمالی خود در انجام اقدامات اجرای قانون با حقوق نژادپرستی آگاهی یابند. نامه­ های اتحادیه این موضوع را مطرح نمی­کند که تحقیقات در مورد فناوری نباید ادامه یابد، اما خواستار بررسی دقیق ­تر از پتانسیل آسیب این مسئله هستند.

انتظار می رود بازار فناوری تشخیص چهره به طور کلی در چهار سال آینده به 8 میلیارد دلار برسد. با وجود برنامه ­های کاربردی در تبلیغات، آموزش، مراقبت­ های بهداشتی و امنیت شخصی، توسعه فناوری احتمالاً به کندی عمل نخواهد کرد و به فوریت درخواست نامه نویسندگان برای بررسی دقیق این مسئله کمک می­کند.

در ماه جولای، اتحادیه آزادی­ های مدنی آمریکا، خاطرنشان کرد که نرم افزار تشخیص آمازون خطرات بی­شماری دارد

برای اولین بار نیست که این شرکت­ها در مورد بازاریابی و استفاده از نرم افزار تشخیص چهره خود شکایت شنیده ­اند. در ماه جولای، اتحادیه آزادی­ های مدنی آمریکا، که پیشگام این کار نامه نویسی است، خاطرنشان کرد که نرم افزار تشخیص آمازون خطرات بی­شماری دارد. گروه حقوق مدنی از این دستگاه برای تشخیص اعضای کنگره با مجموعه ­ای از هزاران عکس استفاده کرد. سیستم آمازون 28  بار به صورت اشتباه عمل کرده است که نشانگر عدم دقت و صحت آن در هنگام بررسی عکس­ های افراد بوده است. همین موضوعات قبلاً توسط محققان دانشگاهی ذکر شده بود و در حال حاضر برای افرادی که علاقه­ مند به محافظت از اجتماعاتی هستند که توسط دولت هدف گذاری شده ­اند، نگرانی ایجاد کرده است.

سخنان شانکار ناریان، یکی از امضا کنندگان این نامه­ ها، در مصاحبه با MuckRock

شانکار ناریان، یکی از امضا کنندگان این نامه­ ها، از پروژه فناوری و عدالت در ACLU واشنگتن، در مصاحبه با MuckRock گفت: من فکر می­ کنم تاریخ قرن بیستم یک تاریخ طولانی در استفاده از ابزارهای نظارتی روز است. نارایان به پرونده­ های تهیه شده توسط FBI و سایر سازمان­های اجرای قانون در مورد اعضای جنبش حقوق مدنی در دهه 50 و 60 و استفاده از دستگاه­ های خواننده پلاک اتومبیل در شهر نیویورک برای ردیابی جامعه مسلمانان پس از حملات 11 سپتامبر 2001، اشاره کرد. توسط دولت می­توان در هر ویدیوی موجود استفاده کرد، بدون اینکه لازم باشد از قبل تعیین كند كه چه كسی می­خواهد اطراف را زیر نظر داشته باشد. از آنجا که فیلم­های زیادی در فضاهای عمومی وجود دارد، این به معنای توانایی دولت است که می­داند چه کسی در آنجا هست و این بدان معنی است که یک تاثیر وحشت انگیزی دارد، به ویژه برای جوامع آسیب پذیر­.

نگرانی­های مشابه توسط همه گروه­ هایی که نامه­ ها را امضا کرده­ اند ابراز می­شود. چندین نفر نوشتند كه معتقدند بهتر است این نگرانی­ها را زود بیان كنید، در حالی كه تشخیص چهره هنوز در مراحل نوپای توسعه است.

استیون رندروس، مدیر ارشد کمپین در مرکز عدالت رسانه ­ای در یک ایمیل به MuckRock نوشت: ما از برخی از بزرگترین شرکت­های جهان می­خواهیم که متعهد شوند که در سمت مسیر درست باشند و این فناوری مضر را به صورت قانونی نفروشند. همکاری آنها می­تواند به ما در جهت فشار آوردن دولت ­ها به منع استفاده از تشخیص چهره كمك كند.

Google Cloud اذعان كرده است كه سؤالاتی مهم در مورد فناوری و خط مشی وجود دارد

در چند ماه گذشته، ACLU برای ابراز نگرانی در مورد نرم افزار تشخیص چهره و سوء استفاده­ های احتمالی آن با نمایندگان این سه شرکت ملاقات کرده است. بعد از این مکالمات، مایکروسافت اصول اخلاقی را منتشر کرد که قصد دارد در مورد فناوری خود به کار ببرد. در ماه دسامبر، گوگل اظهار داشت كه برخلاف برخی از شركت­های دیگر، Google Cloud اذعان كرده است كه سؤالاتی مهم در مورد فناوری و خط مشی وجود دارد كه باید قبل از دسترسی به API های تشخیص چهره با هدف عمومی، مورد توجه قرار گیرند.

وکلا معتقدند بحث جدی و عمومی ضروری است. در اظهارات جف بزوس، مدیرعامل آمازون در یک رویداد اکتبر 2018، وی در مورد حمایت جدی خود از وزارت دفاع، تجاری سازی فضا و نیاز بشر به برنامه ریزی بلند مدت بحث کرد. آمازون در حال حاضر در حال ساخت ساعت با ارزش 42 میلیون دلار برای صرفه جویی در وقت برای 10،000 سال آینده است، نمونه­ ای از نماد سازی که بزوس معتقد است برای پیشرفت نسل بسیار مهم است.

بزوس در ماه اکتبر در نشست Wired25 گفت: فناوری­ها همیشه دو طرفه هستند. روش­هایی وجود دارد که می توان از آنها سوءاستفاده کرد و همچنین از آنها استفاده کرد. یک کتاب با هدف خاصی ارائه می­شود و مردم می­توانند کتاب­هایی با محتویات نامناسب بنویسند و با آنها انقلاب­های بدی انجام دهند، این بدان معنا نیست که کتاب بد است. من احساس می­کنم که جامعه سرانجام به استفاده بد از فناوری جدید پاسخ ایمنی می­دهد، اما این مسئله زمان می برد.

در همان گفتگو، بزوس اذعان كرد كه بخشی از مشكل فناوری این روزها این است كه سیاست هویت و ایل گرایی، با تأیید مجدد تعصب و پتانسیل تبعیض را تقویت می­كند. این نگرانی­ های بسیاری از کسانی که نامه زدند، بوده است و آنان معتقد هستند که با استفاده فعلی از نرم افزار تشخیص چهره و عدم مکالمه اجتماعی در مورد فناوری تشخیص چهره، این نگرانی تشدید می­شود.

پارومیتا شاه گفت: ایمنی عمومی به عنوان یک دلیل منطقی، جایگزینی برای بحث و گفتگو در مورد سیاست­های عمومی نیست و از پروژه مهاجرت ملی انجمن صنفی وکلای دادگستری، که در حال حاضر از ICE برای به دست آوردن اسناد بیومتریک که قانونا اطلاعات آن آزاد نمی­شوند، شکایت دارد. DHS در حال حاضر به عنوان نیروی پلیس فدرال کشور است و نباید بتواند بدون بررسی عمومی و صحبت در مورد استفاده، هدف، مقیاس و طراحی آن، این نوع فناوری را گردآوری کند.

میگوئل مائستاس، مدیر مسکن و توسعه اقتصادی یک گروه شرکت کننده دیگر، ال Centro de la Raza ، به MuckRock گفت که نیاز به احتیاط بسیار ضروری است.

بنیانگذار این گروه و عموی مائستاس، روبرتو [مائستاس] "غالباً مفهوم جامعه محبوب را مطرح می­کند، که دکتر مارتین لوتر کینگ غالباً در مورد جامعه ­ای عاری از فقر، نژادپرستی، نظامی­ گری و خشونت از آن صحبت می­کرد و مفهوم سازی می­کرد که هر کاری که ما انجام می دهیم باید بخشی از ساختمان جامعه عزیزمان باشد.

این سازمان به مدت 47 سال در سیاتل فعال بوده و برنامه­ ها و منابع لازم را برای انجمن­ های مهاجران و پناهندگان ارائه می­دهد.

میگوئل مائستاس گفت: این بخشی از بنیاد سازمان ما است و کار ما را هدایت می­کند، از جمله تلاش­ های ما برای حضور در این سازمان در رابطه با فناوری تشخیص چهره است.

کنترل الگوریتمی: نکات و خط بازخورد

MuckRock و انستیتوی سیاست گذاری و قانون راتجرز (RIIPL) در مورد گزارش و تحقیق جدید در مورد استفاده دولت محلی از داده های بزرگ، هوش مصنوعی و الگوریتم­ ها، باهم همکاری می­کنند. این سیستم­ ها به طور فزاینده ­ای برای تصمیم گیری در مورد زندگی در شهرها و کشور ما مورد استفاده قرار می­گیرند. برای محافظت از مردم در برابر تحکیم سیاستهای منفی بر سلامتی ملت، باید اقدامات پاسخگویی در نظر گرفته شود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط