20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

تصمیم ترامپ برای ممنوعیت سفرمردم گواتمالا

دولت ترامپ به طور جدی در مورد تحریم ممنوعیت مسافرت علیه گواتمالا تحقیق می کند، مگر اینکه ملت آمریکای مرکزی اقدامات مهمی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به سمت شمال انجام دهد.

ترامپ گواتمالا را متهم کرد که از معامله مهاجرت با ایالات متحده آمریکا حمایت نکرده است

طبق گفته کاخ سفید و سایر منابع آمریکایی که با برنامه ها آشنا هستند ، در اقدامی با یادآوری کمپین فشاری که پرزیدنت ترامپ علیه مکزیک بر سر مهاجرت به راه انداخت ، مهاجرت به منزله انفجاری ترین گزینه سه نفری است که دولت می گوید در حال بررسی علیه ملت آمریکای مرکزی است. ترامپ گواتمالا را متهم کرد که از معامله مهاجرت با ایالات متحده آمریکا حمایت نکرده است.

یکی از مقامات کاخ سفید به NPR گفت: اگر گواتمالا اقدامات قابل توجهی را برای کمک به محافظت از مرزهای ما انجام ندهد ، ما به تمام راه حل های بحران جدی که با آن روبرو خواهیم بود ، خواهیم پرداخت.

ترامپ: ما به دید یک مشکل بسیار جدی نسبت به گواتمالا نگاه میکنیم

ترامپ روز چهارشنبه گفت که ایالات‌ متحده در حال برنامه ‌ریزی برای "اقدام جدی" علیه دولت گواتمالا بوده و پس از آن، معامله با ایالات‌ متحده برای خدمت به عنوان یک کشور ثالث امن را فسخ کرد.

یکی از استراتژی‌ های ترامپ برای کاهش شمار افرادی که از مرز عبور می‌کنند، این است که آن‌ها را وادار به طی کردن مراحل پناهندگی در خارج از ایالات‌ متحده کنند. گواتمالا برای این استراتژی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. این معامله  مهاجران را موظف خواهد کرد که به جای سفر به ایالات متحده به دنبال اقامت در آنجایی که هستند باشند.

در این ماه ، دادگاه عالی گواتمالا دولت خود را از امضای توافق نامه با ایالات متحده منع کرد. ترامپ گفت که او باور ندارد که دادگاه مستقل از دولت گواتمالا و ایالات‌ متحده اقدام به عمل خواهد زد.

ترامپ روز چهارشنبه در حالی که کاخ سفید را برای جمع‌ آوری اعانه در ویرجینیای غربی ترک می‌کرد، گفت: ما به دید یک مشکل بسیار جدی نسبت به گواتمالا نگاه می‌کنیم.

جسیکا واوگان، مدیر مطالعات سیاست مرکز مطالعات مهاجرت ، که به طور مرتب با دولت صحبت می کند ، گفت: این وضعیت مدت زیادی است از کنترل خارج شده است.

وی گفت: "رئیس جمهور ناامید شده است كه كنگره و برخی از قضات دادگاه ها تلاشهای او را برای برطرف كردن بحران مرزی مسدود كنند و گزینه های وی محدود است ، بنابراین وی مایل است این موضوع را به نتیجه برساند."
 ترامپ تهدید مشابهی علیه مکزیک انجام داد که اگرمکزیک گام ‌های بزرگتری برای مهاجرت غیرقانونی بر ندارد با مشکل تعرفه ها روبه رو خواهد شد.

تهدید ترامپ در مورد افزایش تعرفه ها

در بهار امسال ترامپ تهدید کرد که تعرفه ‌های جدید را از ۵ % شروع خواهد کرد که در صورت عدم توقف جریان مهاجران به آمریکا این رقم به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. ترامپ تهدید را زمانی رها کرد که مکزیک موافقت کرد تا گشت‌های مرزی را تقویت کند.

همچنین دولت گواتمالا فعلا به سوالاتی در مورد احتمال ممنوعیت مسافرت پاسخ نداده است.

اما در همین حال رئیس‌جمهور گواتمالا، جیمی مورالس در بیانیه ‌ای گفت که دولت از اقدامات احتمالی دولت ترامپ برای آسیب زدن به "روابط خوب" که دولت با ایالات‌ متحده دارد، آگاه است مورالس در رسانه‌ های اجتماعی گفت: همه اینها روابط دو جانبه با ایالات‌متحده هستند که منجر به تحریم احتمالی خواهند شد.

هزینه یا مالیات مربوط به حواله های گواتمالا می تواند برای اقتصاد گواتمالا ویرانگر باشد. طبق اطلاعات بانک جهانی ، اتباع گواتمالایی که در خارج از کشور زندگی می کنند 9.5 میلیارد دلار در سال 2018 برگشت داده اند که 12٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بیشتر این پول از ایالات متحده تأمین می شود.

این نخستین باری نیست که ترامپ ایده هدفگذاری حواله ها را مطرح کرده است وی به عنوان کاندیدای ایالات متحده قول داده است که مکزیک هزینه دیوار را در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک بدون تعادل یا تفاوت های ظریف بپردازد و درهمین راستا یک برنامه شش مرحله ای را پیشنهاد کرد.

این کمپین در یک جلسه توجیهی دو صفحه ای نوشت: ظرف دو روزمکزیک بلافاصله اعتراض خواهد کرد. آنها تقریبا 24 میلیارد دلار در سال از طریق اتباع مکزیکی که در ایالات متحده کار می کنند حواله می گیرند. اکثر این مبلغ مربوط به بیگانگان غیرقانونی است.

انتظار چالش های قانونی

در رابطه با طرح ممنوعیت مانند ممنوعیت قبلی دولت ترامپ علیه چندین کشور مسلمان - هر گونه اقدام علیه گواتمالا، احتمالا موجب یک نبرد قانونی خواهد شد.

اما بعید بنظر می رسد که این تهدید بتواند نظرات ترامپ را تغییر دهد. وی روز سه شنبه به گروهی از جوانان محافظه کار یادآوری کرد که سرانجام دولت وی بر سر یک نسخه تجدید نظر شده در مورد اولین ممنوعیت سفر در دیوان عالی کشور پیروز خواهد شد و همچنین خاطرنشان کرد : مردم متوجه نیستند که ما این ممنوعیت را برنده شدیم .

لئون فرسکو که به عنوان معاون دادستان ‌کل برای اداره دادرسی مهاجرت در دولت اوباما خدمت می‌کرد، گفت که دولت ترامپ به احتمال زیاد با چالش بزرگتری مواجه خواهد شد اگر به دنبال مسدود کردن "گواتمالا" در ایالات‌ متحده باشد. او ادامه داد که پرونده ‌های قانونی وجود خواهند داشت، زیرا استاندارد ممنوعیت مسافرت این است که شما باید نشان دهید که ورود گواتمالایی ها برای منافع ایالات‌ متحده مضر است. هیچ تهدید امنیتی از گواتمالا به سوی ایالات ‌متحده وجود ندارد.

این مقام کاخ سفید تأکید کرد که دولت ترامپ به سادگی از اختیارات دیرپا که توسط بسیاری از ادارات گذشته گرفته شده است برای جلوگیری از ورود شهروندان برخی کشورها به ایالات متحده استفاده خواهد کرد تا شهروندان برخی از کشورها را از ورود به آمریکا منع کند.

در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور رونالد ریگان محدودیت ‌هایی را برای اتباع کوبا اعمال کرد و در سال ۱۹۸۸، در خصوص اخراج ناموجه سفیر ایالات ‌متحده آمریکا و هفت‌ تن دیگر از دیپلمات‌های ایالات‌ متحده، از نیکاراگوئه ، برخی اتباع خارجی را از ورود به آمریکا منع کرد.

اما متخصصان مهاجرت ، مانند دیوید بییر از موسسه کاتو ، معتقدند که هیچ رئیس جمهوری از مقررات در همان مقیاس ترامپ استفاده نکرده است.

منابع آمریكایی كه با برنامه های دولت برای انجام اقدامات علیه گواتمالا آشنا هستند ، اعلام كردند كه تا زمانی كه ترامپ اسناد و مدارک را امضا نكند ، هیچ چیز نهایی نیست .اما آنها می گویند این برنامه ها نشان می دهد که نظرات ترامپ فقط تهدیدی صرفاً پس از عقب نشینی گواتمالا از توافق نخواهد بود.

یک منبع آشنا با جزئیات برخی از طرح‌ های وجوه ارسالی گفت: قول امریکایی ها مثل برق در چشمان کسی نیست ، این تنها یک نظر تصادفی از ترامپ نیست. این یک بازتاب از سیاست‌ هایی است که به دنبال اجرای آن هستند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط