20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا؛ پرینستون در رتبه اول

به تازگی آخرین رتبه‌بندگی دانشگاه‌های برتر آمریکا توسط US News منتشر شده است که در حال حاضر این سی و هفتمین نسخه منتشر شده از رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا از سال 1983 است و در طول دهه‌ها تکامل یافته است تا دانش‌آموزان و دانشجویان برای انتخاب دانشگاه، آگاهانه تصمیم بگیرند.

موسساتی که غالبا تحقیق محور و دارای مدرک institution هستند مانند دانشگاه‌های دولتی، بر اساس مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت جداگانه رتبه‌بندی می‌شوند. کالج‌های هنرهای لیبرال بر تحصیلات کارشناسی تاکید دارند و حدود نصف یا بیشتر مدارک خود را در همینه زمینه اعطا می‌کنند.

US News با در نظر گرفتن 17 معیار متفاوت که بیشتری اهمیت را دارند، کیفیت دانشگاه‌ها را بررسی می‌کند. این معیارها در زمینه‌های مختلفی مثل زمینه اجتماعی و اقتصادی، متوسط بدهی فارغ‌التحصیلان به دانشگاه، ظرفیت کلاس‌ها، شهرت دانشگاه در مقطع کارشناسی، سرمایه‌گذاری کالج‌ها در آموزش و خدمات دانشجویی و موارد دیگر اندازه‌گیری و دانشگاه‌ها بر این اساس رتبه‌بندی می‌شوند.

همچنین امسال رتبه‌بندی رشته‌های پرستاری در مقطع کارشناسی نیز بر اساس رتبه‌بندی دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی ارشد در برنامه‌هایی که لیسانس علوم پرستاری یا BSN را ارائه می‌دهند، اضافه شده است. بر اساس رتبه‌بندی انجام شده توسط US News با در نظر گرفتن تمامی تغییرات صورت گرفته، 10 دانشگاه برتر ملی آمریکا به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. دانشگاه پرینستون در نیوجرسی
  2. دانشگاه کلمبیا در نیویورک
  3. دانشگاه هاروارد در ماساچوست
  4. موسسه فناوری ماساچوست (MIT)
  5. دانشگاه ییل در کانکتیکات
  6. دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا
  7. دانشگاه شیکاگو
  8. دانشگاه پنسیلوانیا
  9. دانشگاه کلتک آمریکا (CIT)
  10. دانشگاه دوک در کارولینای شمالی

در این رتبه‌بندی 50 دانشگاه برتر آمریکا شباهت زیادی به سال گذشته دارد و تغییر چندانی نکرده است و هیچ دانشگاهی بیشتر از 3 یا 4 پله صعود یا سقوط نکرده است. بزرگترین جهش و صعود مربوط به دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون و دانشگاه یشیوا در نیویورک است که از جایگاه قبلی خود 8 پله ارتقا پیدا کرده‌اند. در رتبه‌بندی کالج‌های ملی هنرهای لیبرال نیز 5 دانشگاه برتر به ترتیب زیر است:

  1. دانشگاه ویلیامز در ماساچوست
  2. دانشگاه آمهرست در ماساچوست
  3. دانشگاه سوارتمور در پنسیلوانیا
  4. دانشگاه پومونا در کالیفرنیا
  5. دانشگاه ولزلی در ماساچوست

US News همچنین ابزارهایی را برای جستجو و مقایسه دانشگاه‌ها و بررسی طیف وسیعی از داده‌ها و اطلاعات موجود در صفحات دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد که شامل اطلاعاتی نظیر شهریه، هزینه، مهلت درخواست، رشته‌های مورد علاقه و کمک‌های مالی می‌شود.

موسسه حامی مهاجر با تجربه بالا در اخذ اقامت تحصیلی آمریکا، اعزام دانشجو به آمریکا و ویزای تحصیلی آمریکا آماده ارائه هرگونه خدمات برای دریافت پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای متقاضیان عزیز می‌باشد. جهت دریافت هرگونه مشاوره تحصیلی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط