20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

چرا دانشجویان ایرانی از ورود به ایالات متحده ی آمریکا محروم هستند؟

مجله نیویورک تایمز در گزارشی به موضوعی اشاره می کند که نشانگر تحقیر ایرانیان توسط دولت ترامپ است

حداقل ده ها نفر از دانشجویان ایرانی که قرار بود برنامه های کارشناسی ارشد مهندسی و علوم کامپیوتر را شروع کنند می گویند ویزاهای آنها به طور ناگهانی لغو شده است و از پرواز آن ها در این ماه به ایالات متحده منع شده است.

تقریبا همه ایرانیان از سفر به آمریکا منع شده اند

تقریبا همه ایرانیان به دلیل ممنوعیت سفر به آمریکا که بسیار بی رحمانه و غیر ضروری است، از سفر به ایالات متحده منع شده اند و اکنون این دانشجویان در آخرین لحظه اخذ ویزای دانشجویی معتبرشان از ورود به خاک آمریکا منع شده اند. اگر یک ممنوعیت مسافرتی برای دانشجویان ایرانی نیز وجود داشته باشد ، دولت باید حداقل از همان ابتدا به جای اینکه به مردم زور بگوید و امید واهی ورود را بدهد، منع ورود ان ها را به دانشجویان متذکر شود. البته نباید سفر این دانشجویان منع میشد و بی دلیل ریجکت میشدند. به این دانشجویان باید اجازه پرواز به ایالات متحده داده میشد تا بتوانند تحصیلات خود را شروع کنند. دولت آمریکا به دادن قول های واهی و گول زننده به ایرانیان عادت کرده است. عدم اخذ ویزای این دانشجویان به معنای سختی و هزینه های اضافی است که همه با نرفتن به آمریکا بر باد رفتند. همچنین به معنای فرصت های از دست رفته و وقت تلف شده است زیرا مجبورند شروع برنامه های خود را به تاخیر بیاندازند یا مجدداً در جای دیگری اپلای کنند.

مقاله ی دیویس انترپرایز

مقاله ی دیویس انترپرایز برای اولین بار اواخر هفته گذشته از این داستان خبر داد و آنها با نیما عبدالله پور ، یکی از دانشجویانی که ویزای تحصیلیش توسط آمریکا منع شد، صحبت کرد: عبدالله پور تنها دانشجوی ایرانی نیست که در این ماه از پرواز به ایالات متحده منع شده است. او می گوید که با 17 دانش آموز دیگر که از سفر به دوحه ، تهران ، اصفهان و مشهد در مسیر سفر به ایالات متحده جلوگیری شده اند ، در تماس است.

مقاله انترپرایز ادامه داد : مانند بسیاری دیگر از سیاست های دولت ، تصمیم به لغو ویزای دانش آموزان در آخرین لحظه به نظر می رسد هیچگونه دلیل ندارد به جز اینکه همه آنها از ایران آمده اند. گویی آن ها به تنهایی تحت تحریم ایالات متحده قرار گرفته اند.

دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های آمریکا پذیرفته شده اند، اجازه ورود به آمریکا را ندارند

در حالی که برخی از دانشجویان ایرانی تازه پذیرفته شده در این ماه با موفقیت وارد دانشگاه های ایالات متحده شدند ، یک دانشجوی ایرانی در دانشگاه دابلین و دیگری در دانشگاه سانتا کروز می گوید که نرخ منع دانشجویان ایرانی به اندازه ی کافی بالا است. کاستلو می گوید: "به نظر می رسد تغییری در سیاست آمریکا ایجاد شده است. چرا که از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های آمریکا پذیرفته شده اند و تمامی کارهای اداری آن ها با دانشگاه ها تمام شده است، اجازه ورود به آمریکا را ندارند. اجازه ای که حق مسلم آن ها است. این منع بر همه دانشجویان صدق نکرده اما به نظر می رسد که تعداد زیادی از این کلاسِ ویزا از دانشجویان ایرانی مسدود شده اند و حق ورود به آمریکا را ندارند. به نظر نمی رسد هیچ دلیل موجهی برای منع ورود این دانش آموزان به اینجا وجود داشته باشد. اما این روند و این منع های پشت سرهم به قدری مبهم هستند که برای خود دانشجویان هم غیرممکن است که دریابند دقیقا چه اتفاقی افتاده است و برای چه دلیلی ویزای آن ها منع شده است. اولین جلسه رسیدگی کنگره در مورد ممنوعیت سفر این سه شنبه برگزار می شود و مقامات دولت باید برای اقداماتشان در این موارد توضیح دهند و شفاف سازی کامل انجام دهند.

دولت ترامپ غالباً وانمود می کند که با مردم ایران همدردی می کند. اما در هر کاری که انجام می دهند ، فقط خصومت و تحقیر خود را نشان می دهد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط