20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

لغو مصاحبه حضوری برای برخی از متقاضیان ویزای مهاجرتی آمریکا

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از دادن اختیار به افسران کنسولی سفارتخانه‌ها برای عدم حضور برخی از متقاضیان ویزای مهاجرتی آمریکا جهت انجام مصاحبه حضوری تا دسامبر 2023 خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا در مواجهه با زیاد بودن پرونده‌های مهاجرتی و تاخیر در صدور ویزا در کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایالات متحده در سراسر جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، به طور موقت از شرط مصاحبه برای حدود 50000 متقاضی ویزای مهاجرتی چشم‌پوشی کرد.

این قانون برای کمک به رفع مشکل متقاضیانی است که به دلیل همه‌گیری کرونا قادر به سفر نیستند. این معافیت تا 13 دسامبر 2023 قابل اجرا خواهد بود. پس از صدور ویزای مهاجرت برای متقاضیان، دارندگان ویزا حداکثر تا 6 ماه فرصت دارند تا به آمریکا سفر کنند و برای پذیرش اقدام نمایند و در صورت پذیرفته شدن توسط افسر وزارت امنیت داخلی (DHS)، متقاضی مقیم دائم قانونی ایالات متحده آمریکا می‌شود.

وزارت امور خارجه همچنین به طور موقت خدمات ویزا در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا را به حالت تعلیق درآورده است که همین امر باعث تاخیر در صدور ویزاها شده است.

 

چه کسانی واجد شرایط معافیت مصاحبه برای ویزای مهاجرتی هستند

طبق گفته وزارت امور خارجه، متقاضیان ویزای مهاجرتی در صورتی می‌توانند از شرط حضور در مصاحبه سفارت معاف شوند که دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیانی که ویزای مهاجرت آنها در 4 آگوست 2019 یا بعد از آن صادر شده است.
  • متقاضیانی که با ویزای مهاجرتی به آمریکا سفر نکرده باشند.
  • متقاضیانی که به دنبال ویزای منقضی شده خود چه در زمان ترامپ و چه در زمانی همه‌گیری کرونا هستند.
  • هیچ تغییری در واجد شرایط بودن متقاضی برای دریافت ویزا اتفاق نیفتاده باشد.

متقاضیانی که واجد شرایط هستند باید با دفتر کنسولی که ویزای قبلی آنها را صادر کرده است، تماس بگیرند تا در مورد واجد شرایط بودن خود مطلع شوند. ممکن است از متقاضیان خواسته شود تا درخواست جدید DS-260 ارسال نمایند و اسناد به روز شده مورد نیاز و آزمایش‌های پزشکی را ارسال نمایند و همچنین هزینه‌های پردازش درخواست را پرداخت نمایند.

وزارت امور خارجه تخمین زده است که نزدیک به 49000 نفر هستند که بین 4 آگوست 2019 تا 30 سپتامبر 2021، هنوز درخواست پذیر برای ورود به آمریکا نکرده‌اند. بیش از 11000 مورد هم هستند که ویزای ایالات متحده آنها پیش از درخواست پذیرش منقضی شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی در خصوص ویزاهای مهاجرتی آمریکا می‌توانید پیج اینستاگرام حامی مهاجر را دنبال نمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط