20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

تغییرات جدید در برنامه استانی کبک

اینجا حامی مهاجر است؛ مرجع مقاله درباره مهاجرت

تغییرات در برنامه مهاجرتی کبک (QEP)

دولت کبک در بیانیه ای اعلام کرد که برنامه تجربه این استان را دستخوش تغییراتی کرده است، همچنین دو برنامه آزمایشی ویژه برای کمک پرستاران و افراد فنی کار (در زمینه تکنولوژی) ایجاد کرده است.

تغییرات در برنامه تجربه کبک

برنامه تجربه کبک، که در سال 2010 ایجاد شد، یک روش سریع مهاجرت به کانادا محسوب می شود و مناسب افرادی است که تجربه کار یا تحصیل در این استان را داشته باشند.

دولت کبک اعلام کرده است که برنامه تجربه کبک در هفته های آتی دستخوش تغییرات عمده ای خواهد شد.

تغییرات اعمال شده در برنامه تجربه کبک

  1. یکی از تغییرات اعمال شده در این برنامه، نیاز به تجربه بیشتر چه در زمینه کاری و چه تحصیلی است. بر طبق این تغییرات، متقاضیانی که از طریق برنامه تجربه کاری کبک خواهان اخذ اقامت کانادا یا به عبارت دقیق تر استان کبک هستند، باید حداقل 36 ماه تجربه کاری تمام وقت تا 48 ماه قبل از اقدام درخواست خود مبنی بر مهاجرت، داشته باشند.
  2. دانشجویان نیز باید حداقل 12 یا 24 ماه تجربه کاری در استان کبک را داشته باشند. همچنین مشاغل آن ها باید در سیستم مشاغل ملی کانادا (NOC) در کد 0، A  و یا B محسوب شود. همچنین دانشجویانی که مدرک دیپلم خود را در استان کبک اخذ کرده اند موظف به داشتن 24 ماه سابقه کاری در مشاغل NOC  در کد های 0، A، B و یا C می باشند.
  3. همسر متقاضیان برنامه کبک نیز باید مهارت کافی و لازم در زبان فرانسوی داشته باشند.

علت تغییرات ایجاد شده در برنامه تجربه استان کبک

وزیر مهاجرت کبک، سیمون برت چهار هدف اصلی از علت تغییرات و اصلاحات در برنامه QEP مطرح کرده است که عبارتند از:

  • یکپارچه سازی بهتر برای بازار کار این استان
  • کارایی و کفایت بیشتر متقاضیان برای برطرف کردن نیاز بازار کار استان کبک
  • تخصص در زبان فرانسوی به دلیل کمک کردن به اقتصاد و تعاملات اجتماعی
  • بهینه سازی برنامه مهاجرتی

تغییرات در پروسه زمانی تجربه کبک

پروسه زمانی متقاضیان برنامه QEP 20 روز بود که به عنوان یک روش سریع مهاجرت در دنیا محسوب می شد. اما پس از تغییرات اعمال شده، این زمان تا 6 ماه افزایش پیدا کرده است که دلیل آن اطمینان یافتن از صلاحیت و بررسی دقیق تر متقاضیان می باشد.

برنامه های آزمایشی جدید در استان کبک

دولت کبک اعلام کرده است که دو برنامه آزمایشی جدید در برنامه استانی کبک ایجاد کرده که ویژه افراد فنی و کمک پرستاران می باشد. ضمن اینکه دولت کبک امیدوار است تا بتواند این دو برنامه آزمایشی را به مرحله رقابتی برساند که تمامی استعداد های جهانی جذب آن شوند.

در حال حاظر برنامه استانی کبک و مشاغل مورد نیاز این استان امکانی برای مهاجرت کمک پرستار ایجاد نکرده است، از این رو دولت کبک با ایجاد یک برنامه آزمایشی اقدام به جذب 550 کمک پرستار در سال خواهد کرد.

از سوی دیگر دولت کبک خواهان جذب سالیانه 550 نیروی فنی (زمینه تکنولوژِی) ماهر و متخصص شده است. هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات از مشاغلی هستند که هم اکنون درکبک رونق و تقاضای بسیاری دارند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط