20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

انتخابات 2021 کانادا؛ آنچه احزاب اصلی فدرال در مورد مهاجرت می‌گویند

انتخابات 2021 کانادا کمتر از یک ماه دیگر در روز 20 سپتامبر برگزار خواهد شد و همه احزاب اصلی کانادا، برنامه‌هایی را برای جذب مهاجران بیشتر به کانادا در وعده‌های انتخاباتی خود جای داده‌‌اند. کانادا همچنان به سیاست مهاجرپذیری خود ادامه می‌دهد و حتی در بحران افغانستان که اکثر کشورها از پذیرش پناهندگان خودداری می‌کنند، کانادا از پناهجویان استقبال می‌کند. همان‌طور که در خبرهای قبلی به آن اشاره شده بود، حزب لیبرال که اکنون اداره کشور در دست آنها است، وعده دادند که 20 هزار پناهجوی افغان را در کشور اسکان می‌دهند و هیچکدام از احزاب اصلی دیگر نیز با این برنامه مخالفتی نکردند. حتی در دوران شیوع کرونا نیز با وجود بی‌ثباتی اقتصادی دولت لیبرال کانادا، این کشور ظرفیت مهاجران را به بیش از 400 هزار نفر برای مهاجرت به کانادا افزایش داده است.

در کانادا مسئله مهاجرت این نیست که آیا باید مهاجران را بپذیریم یا خیر بلکه مسئله این است که چگونه می‌توانیم به بهترین شکل از آنها استقبال کنیم. با این وجود مسائل حل نشده‌ای نظیر تاخیر در بررسی درخواست‌ها، تکنولوژی به روز نشده و ابهام در مورد آبنده برخی از برنامه‌های مهاجرتی در نظام مهاجرتی کانادا وجود دارد. در ادامه به مواضع چهار حزب اصلی کانادا در مورد مهاجرت اشاره شده است. با حامی مهاجر همراه باشید.

جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال کانادا است و بیان کرده که در صورت انتخاب مجدد حزب لیبرال، 20 هزار پناهجوی افغان را در کانادا می‌پذیرد و این اولین بار نیست که ترودو قول پذیرش تعداد زیادی از پناهندگان را در کانادا می‌دهد. او در سال 2015 نیز در وعده‌های انتخاباتی خود از پذیرش 25 هزار پناهنده سوری خبر داده بود و همان سال نیز پیروز انتخابات شد. جاستین ترودو همچنین قول داده است تا برای کسانی که اولین بار خانه می‌خرند (از جمله مهاجران تازه وارد)، شرایط تامین مسکن را آسان‌تر کند.

در دوران شیوع کرونا وزیر مهاجرت کانادا مارکو مندیچینو برای مدرنیزاسیون سیستم مهاجرت اقدام کرد و پیشرفت‌هایی هم حاصل شد. از جمله این اقدامات می‌توان به برخی از برنامه‌های استانی که از حالت کاغذی به دیجیتال تغییر کردند، اشاره کرد. در سال 2017 نیز برنامه گلوبال تلنت استریم را شروع کردند که طبق آن به متخصصین حوزه تکنولوژی یک مجوز کار سریع داده می‌شد. از دیگرا اقدامات لیبرال‌ها در سال‌های اخیر می‌توان برنامه پایلوت اگری فود که یک برنامه مهاجرتی برای کارگران صنعت کشاورزی و صنایع غذایی است، برنامه پایلوت مهاجرتی روستایی و مناطق شمالی و برنامه مهاجرت آتلانتیک را نام برد.

از دیگر حزب‌های اصلی کانادا حزب محافظه‌کارها هستند که با داشتن دومین تعداد کرسی‌های مجلس، اپوزیسیون رسمی محسوب می‌شوند. رهبر این حزب ارین اوتول است که قبلا در بخش‌هایی که از نظر تراکم مهاجر در کانادا آمار بالایی بوده است، برنده انتخابات شده است. در انتخابات 2021 محافظه کارها برای افزایش سرعت در بررسی درخواستهای مهاجرت قصد دارند از متقاضیان مهاجرت هزینه بررسی بیشتری دریافت کنند تا با این هزینه کارمندان بیشتری برای حل مشکل تاخیر در بررسی درخواست‌ها استخدام کنند.

حزب دیگر در کانادا  معروف به بلوک کبکی یک حزب ناسیونالیست کبکی است که طرفدار جدایی کبک از کانادا هستند. آنها نامزد خود را در انتخابات فقط از کبک معرفی می‌کنند. رهبر این حزب از سال 2019 فرانسوا بلانشه است که سوابق هنری بسیاری دارد. این حزب طرفدار سرعت بخشیدن به روند بررسی درخواست‌های مهاجرت از کبک هستند که معمولا نسبت به تقاضاهای سایر ایالت‌ها زمان بیشتری طول می‌کشد. همچنین آنها از دولت فدرال درخواست کرده‌اند که برای موقعیت‌های شغلی بخش عمومی از سیستم رزومه بدون نام استفاده کنند تا مانع از تبعیض در فرایند استخدام شوند.

چهارمین حزب اصلی کانادا حزب دمکراتیک جدید به رهبری جاگمیت سینگ است که خود او فرزند یک والدین مهاجر از هندوستان است. این حزب تا کنون در سطح دولت فدرال به قدرت نرسیده است. برنامه حزب دمکراتیک جدید برای این انتخابات برداشتن سقف پذیرش در برنامه مهاجرتی والدین و اجداد است. آنها همچنین برای حل مشکل مشاوران مهاجرتی فاقد مدرک و تنظیم مقررات دولتی برای صنعت خدمات مهاجرتی وعده داده‌اند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط