20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا دست به کار شدند؛ تلاش برای ارسال واکسن به ایران

شرکت‌های خصوصی، موسسات خیریه و ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا این روزها همزمان با اوج‌گیری بیماری کویید 19 در ایران در تلاش هستند تا مقادیری از واکسن تولید شده از خارج از آمریکا را از طریق کانال‌های مختلف تهیه و به ایران ارسال نمایند. این شرکت‌ها و موسسات مکاتباتی با یونیسف داشته‌اند تا از طریق این نهاد بین‌المللی بتوانند مقادیری واکسن را به ایران اهدا کنند که هنوز نهایی نشده است. در ادامه با موسسه حامی مهاجر همراه باشید.

معاون دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن در مصاحبه‌ای اعلام داشت در پی همبستگی و همدلی ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا با ملت ایران، از طریق کانال‌های متفاوت برای تهیه و ارسال واکسن کرونا که خارج از آمریکا تولید شده‌اند، هماهنگی و تلاش‌هایی صورت گرفته است. برخی از شرکت‌های خصوصی اعلام کرده‌اند که دارای 40 میلیون دز واکسن در کشور هلند هستند که حاضر به همکاری با ایران و ارسال آن به مقدار مورد نیاز به قیمت روز بازار هستند که جمعیت هلال احمر در این باره در حال رایزنی است. همچنین این مقام مسئول در واشنگتن دی‌سی اضافه کرد: برخی ایرانیان که در سطوح بالای علمی و اقتصادی فعالیت دارند، با شرکت‌های مختلف واکسن‌سازی مکاتباتی داشته‌اند و در حال بررسی جوانب برای قرارداد با این شرکت‌ها برای تهیه و فروش واکسن هستند.

یک موسسه خارجی مقیم آمریکا با همکاری یونیسف از طریق کمک‌های جمع‌آوری شده در حال تهیه تقریبا 500 هزار دز واکسن فایزر (تولید شده در خارج از آمریکا) هستند تا بتوانند از طریق یونیسف به ایران ارسال نمایند. همچنین ایرانیان مقیم آمریکا علاوه بر کمک‌های مالی، هزینه‌های حمل و نقل واکسن از طریق یونیسف را به علت بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل متقبل شده‌اند. برخی از ایرانیان مقیم کانادا نیز در تلاش هستند تا مازاد واکسن موجود در کشور کانادا را برای مردم ایران تهیه و ارسال نمایند. دولت کانادا اعلام کرده است که 170 میلیون دز واکسن مازاد برای فروش و اهدا دارد.

دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دی‌سی ایرانیانی را که خواستار کمک‌های داوطلبانه به هموطنان خود هستند، به سازمان‌های غیرانتفاعی که داری مجوز جمع‌آوری کمک برای مردم ایران هستند، معرفی کرده است تا بتوانند کمک‌های خود را جهت پست سر گذاشتن این ایام سخت و رنج‌آور برای ملت ایران ارسال کنند. با توجه به مجوز کلی که دولت آمریکا یک ماه پیش در خصوص نیازهای پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا صادر کرد، هیچ منع قانونی درباره پرداخت هزینه‌های خرید واکسن وجود ندارد و نیازی به اجازه کتبی از وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز نیست. بر اساس این مجوز شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های خصوصی که بخواهند داروهای مربوط به مقابله با ویروس کرونا را به ایران صادر کنند، هیچ مشکلی نخواهند داشت.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام برخی معاملات مربوط به همه‌گیری کووید 19 را به استثنای تعدادی از بندهایی که شامل ممنوعیت معاملات و مقررات مبادلات و تحریم‌های ایران است، مجاز اعلام کرده است. طبق این دستورالعمل جدید، صادرات کالا و فناوری که در ارتباط با پیشگیری، درمان و تشخیص ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل تحریم نخواهند بود و برخی مبادلات مرتبط با کووید 19 که به موجب مقررات و تحریم‌های ایران ممنوع بوده‌اند، مجاز می‌شوند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط