20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

خبر خوب برای برندگان لاتاری 2020؛ پیروزی گومز علیه ترامپ در دادگاه کلمبیا

نهایتا پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری شکایات برندگان لاتاری 2020 به ثمر نشست و دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در کلمبیا در تاریخ 17 آگوست 2011 شامگاه سه‌شنبه رای خود را برای برندگان لاتاری 2020 صادر کرد. طبق این حکم دادگاه به دولت بایدن دستور داد تا 9095 ویزا را برای برندگان سال 2020 صادر کند.

این حکم امید را به هزاران خانواده از سراسر جهان باز می‌گرداند. کشورهای بسیاری از جمله افغانستان به دلیل تاثیرات ممنوعیت مهاجرت ترامپ دچار بلاتکلیفی، فرصت از دست رفته و بی‌تفاوتی ناعادلانه‌ای شده بودند.

این حکم صادر شده نتیجه بخشی از تلاش‌های طولانی جهت تامین ویزا برای برندگان قرعه کشی لاتاری 2020 است که شانس مهاجرت آنها به ایالات متحده آمریکا با حکم رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی ترامپ در آوریل 2020 از بین رفته بود و تقریبا تمام مهاجرت‌ها متوقف شده بود.

دادگاهی که برگزار شد در خصوص 5 پرونده بود که پرونده شکایت گومز علیه ترامپ نیز شامل آن‌ها می‌شد و اولین شکایت توسط ائتلاف حقوق مدنی متشکل از انجمن وکلای مهاجرت به آمریکا (ALIA)، سازمان عدالت مهاجرین (JAC) و نهاد بزرگ Innovation Law Lab و حمایت‌های رایگان دفتر حقوقی Mayer Brown (LLP) مطرح شد تا ترامپ را به چالش بکشند. پرونده گومز علیه ترامپ، اولین پرونده حقوقی است که که به طور کلی ممنوعیت مهاجرتی وضع شده توسط دولت ترامپ را به چالش کشیده است. شاکیان این پرونده علاوه بر برندگان ویزای لاتاری، متقاضیان ویزاهای خانوادگی و کسب و کارهایی هستند که نیروی کار خارجی را به طور موقت استخدام می‌کردند.

حکم صادره از طرف دادگاه یک گام بزرگ و یک موفقیت برای برندگان لاتاری 2020 به حساب می‌آید و بسیاری امید دارند که نام آنها در بین این 9095 ویزایی که قرار است صادر شود، باشد. مدیرعامل بخش دادرسی فدرال در انجمن وکلای مهاجرت آمریکا اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش‌های فراوان حق برندگان ویزای لاتاری را زنده نگه داشتیم اما خوب می‌دانیم که سایر شاکیان و صدها هزار خانواده، کارفرماها و اشخاص دیگر به دلیل بن ترامپ، متحمل رنج‌ها و مشکلات جبران ناپذیری خواهند شد.

کارن تاملین موسس و مدیرعامل سازمان عدالت مهاجرین نیز اظهار داشت که متقاضیان ویزای لاتاری 2020، امروز می‌توانند نفس راحتی بکشند. رای دادگاه کمک می‌کند تا آنها بتوانند در ایالات متحده رویاهای خود را دنبال کنند و به رونق اقتصادی کشور کمک کنند. یکی از وکلای ارشد دادگستری در Innovation Law Lab نیز اعلام کرد که حکم صادر شده یک پیروزی مهم در مبارزه جهت حفظ قوانین اساسی که نظام مهاجرتی ما بر پایه آن استوار شده است می‌باشد.

طبق حکم صادره، قاضی به وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده است تا 9095 ویزای تنوع نژادی را تا رسیدگی و حل و فصل نهایی پرونده رزرو کند. بعد از صدور این حکم، تقریبا یک سال زمان می‌برد تا این ویزاها برای برندگان صادر شود. همچنین دادگاه به دولت دستور می‌دهد تا این 9095 ویزای رزرو شده را به صورت تصادفی و مطابق با قانون مهاجرت پردازش و صادر کند.در حال حاضر طرفین در خصوص زمان‌بندی صدور ویزا در حال مذاکره هستند.

خانواده بزرگ حامی مهاجر این موفقیت را خدمت تمامی برندگان لاتاری 2020 تبریک عرض نموده و امیدواریم که نام شما جزو  کسانی باشد که ویزای مهاجرت برای آنها صادر می‌شود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 8 | کل دیدگاه های تایید شده: 3
ناشناس
با عرض سلام وخسته نباشید من یک شهروند افغانستانی هستم که در ایران به تازگی ساکن شدم و وضعیت فعلی من خیلی بد است و نمیتوانم تحصیل کنم و افراد خانواده ی من زیاد است و شرایط اقتصادی مان بسیار بد است و کارگری هم نداریم وفقط پدر پیرم است که کار میکند
ناشناس
سلام. من برنده لاتاری 2020 هستم و به سفارت آمریکا در ابوظبی هم رفتم ولی بخاطر قانون ترامپ بهمون ویزا ندادن. میخواستم بدونم این حکم جدید شامل حال منم میشه؟ و اینکه باید چه کاری انجام بدم؟ ممنون میشم جوابمو بدید.
کارشناس حامی مهاجر

درود بر شما

لطفا با موسسه تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی بشید.

ناشناس
بازهم مثل روال گذشته از موسسه حامی مهاجر بابت پیگیری های مستمر و اطلاع رسانی به روزشان و اینکه پیگیر کارهای ما شدند از صمیم قلب بهشون دست مریزاد میگم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگیشون پاینده باشند
مقالات مرتبط