20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

پایان قرنطینه اجباری در هتل‌های کانادا؛ مسافران به جای هتل در خانه قرنطینه شوند

در روزهای اخیر کانادا مرزهای خود را برای توریست‌هایی که کاملا واکسینه شده‌اند، باز کرده است و دستورالعمل 3 روز قرنطینه اجباری در هتل‌های کانادا را لغو کرده است. در 9 آگوست مرزهای کانادا برای توریست‌های آمریکایی باز شده است و برای توریست‌های دیگر کشورها در ماه سپتامبر باز می‌شود. علت حذف قرنطینه 3 روزه در هتل به دلیل هزینه‌های بالای اقامت است به علاوه اینکه قرنطینه سه روزه با توجه به دوره انباسیون کووید 19 (زمان قرار گرفتن فرد در برابر ویروس تا زمان بروز علائم) کارآمد نیست اما با وجود این هنوز قانون قرنطینه 14 روزه در کانادا پابرجا است. مسافران اگر در هنگام ورود به کانادا تست کرونا بدهند و 3 روز اقامت در هتل هم داشته باشند، این 3 روز بخشی از قرنطینه اجباری 14 روزه محسوب می‌شود.

دستورالعمل‌های جدیدی که وزارت بهداشت کانادا منتشر کرده است،  به شرح زیر است:

  • توریست‌های آمریکایی که کاملا واکسینه شده‌اند از تاریخ 9 آگوست مشکلی برای وارد شدن به خاک کانادا ندارند.
  • قرنطینه اجباری 3 روزه در هتل‌های کانادا از تاریخ 9 آگوست برداشته شده است.
  • قانون قرنطینه کودکان کانادایی واکسینه شده و همچنین مسافران معاف از محدودیت‌ها نیز از 9 آگوست برداشته شده است.
  • توریست‌های سرتاسر جهان در صورتی که کاملا واکسینه شده‌اند، می‌توانند از 7 سپتامبر وارد کشور کانادا شوند.

افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند و کارت واکسن دارند در بدو ورود به کانادا دیگر نیازی به انجام تست کرونا ندارند اما با این حال ممکن است در مرز کانادا به طور تصادفی توسط افسرهای کانادایی مورد آزمایش قرار گیرند. منظور از واکسینه کامل این است که مسافران هر دو دوز از واکسن‌های مورد تایید کانادا را زده باشند. دوز دوم واکسن باید حداقل 14 روز قبل از سفر به کانادا انجام شده باشد. واکسن‌هایی که مورد تایید کشور کانادا است شامل واکسن‌های مدرنا، آسترازنکا، فایزر و جانسون می‌باشد و نتایج واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی یا فرانسه باشد در غیر این صورت مسافران باید یک ترجمه معتبر با مهر رسمی دارالترجمه به افسران مرزی کانادا ارائه دهند.

از تاریخ 9 آگوست مسافران کانادا باید قبل از سفر، اطلاعات خود را از طریق ArriveCAN ارسال کنند و یک رسید دریافت نمایند. ارائه این رسید در مرز کانادا الزامی است و کسانی که این رسید را نداشته باشند از ورود آنها به کانادا جلوگیری می‌‌شود.

در زمان شیوع کرونا پروازهای بین‌المللی کانادا فقط به 4 فرودگاه ونکوور، کلگری، تورنتو و مونترال انجام می‌شود که طبق دستورالعمل‌های جدید از 9 آگوست 5 فرودگاه دیگر پذیرای پروازهای بین‌المللی خواهد بود.

علت بازگشایی مرزهای کانادا به روی مسافران به دلیل آمار کمی است که در تست‌های انجام شده مثبت شده اند و افرادی که جواب تست آنها مثبت شده است فقط 3 درصد را تشکیل می‌دهد. علاوه بر آن حدود 80 درصد کانادایی ها یک دوز واکسن و بیش از 50 درصد آنها هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

تمامی مسافران در هنگام ورود به کانادا تست می‌دهند و تا 14 روز باید در قرنطینه بمانند. پس از گذشت 10 روز تست کووید 19 را باید مجددا انجام دهند. افرادی که بین 14 تا 90 روز قبل از ورود به کانادا ابتلای آنها به کرونا مثبت اعلام شده است، با ارائه نتیجه منفی دیگر ملزم به تست مجدد در هنگام ورود به کانادا نخواهند بود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط