20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

بیش از 10 برابر شدن قرعه‌ کشی‌ های استان‌ های کانادا نسبت به اکسپرس اینتری در سال جاری

برنامه‌های کاندیدای استانی فرصت های بیشتری را به دامنه گسترده ‌تری از نامزدهای مهاجرتی ارائه می‌دهند. سیستم اکسپرس اینتری راه اصلی ورود به کانادا برای کارگران ماهر خارجی است که پروفایل نامزدهای دسته کارگران ماهر فدرال، دسته بازرگانان ماهر فدرال و دسته تجربی کانادایی را مدیریت می‌کند. داوطلبان دوره اکسپرس اینتری، طبق سیستم جامع رتبه بندی (CRS)، طبقه بندی می‌شوند. این سیستم مولفه ‌هایی مثل سن، تحصیلات، تجربیات کاری و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه را در نظر می‌گیرد. برای داوطلبانی که رتبه‌ های بالاتری دریافت می‌کنند دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم (ITAs) صادر می‌شود.

حداقل نمرات CRS موردنیاز امسال برای دریافت اقامت دائم بین 438 تا 470 بود. با نگاهی به اکسپرس اینتری 15 آگوست 2019، در می‌یابیم که تنها 13% از داوطلبان رتبه ‌ای در این محدوده داشته‌ اند.

بیش از 160 قرعه کشی های استانی در سال 2019

برای بخش عمده ‌ای از داوطلبانی که رتبه‌ آنها زیر دامنه در نظر گرفته شده است، یا کسانی که اصلاً پروفایل اکسپرس اینتری ندارند، جریان‌ های مهاجرتی استانی متعددی وجود دارد که در سال 2019 به شدت فعال شده‌ اند.

این جریان ها به به برنامه انتخابی استانی کانادا یا PNP مرتبط‌ اند. این برنامه ها به استان‌ها و قلمرو‌های شرکت کننده اجازه می دهد که تعدادی از داوطلبان مهاجرتی اقامت دائم کانادا که دارای استعدادی اند که از قلم افتاده است را هم نامزد کنند.

از ماه ژانویه نسبت به هفدهمین دوره‌ اکسپرس اینتری امسال، بیش از 160 قرعه کشی از طریق جریان‌ های استانی انجام شده است.

دیوید کوهن (David Cohen)، شریک ارشد کمپبل (Campbell)، شرکت حقوقی مهاجرت کانادا در مونترال، می‌گوید: "اگر رتبه‌ شما از انچه در اکسپرس اینتری نیاز است کمتر است، فرصت‌ های دیگری هم وجود دارد. حتی اگر نمی‌توانید در قرعه کشی شرکت کنید، جریان‌های داوطلبانه‌ پایه ‌ای هم می‌تواند مسیری برای اقامت دائم برای شما فراهم آورد."

نمره‌ CRS کم یا هیچ نمره CRS ای نیاز نیست

دو نوع جریان نامزدی استانی نیاز است:

  • جریان‌های نامزدی پیشرفته که به اکسپرس اینتری مرتبط‌‌ اند.
  • جریان‌های نامزدی پایه ‌ای که به اکسپرس اینتری مرتبط نیستند.

هر 9 استان و دو منطقه ‌ای که در PNP شرکت دارند، جریان‌های نامزدی پیشرفته که به اکسپرس اینتری مرتبط‌‌ اند را برگزار می‌کنند. بسیاری از این جریان‌ها قرعه ‌کشی های مربوط به خود را دارند که اغلب به رتبه CRS زیادی نیازمند نیستند، یعنی رتبه ‌هایی کمتر از اکسپرس اینتری را هم قبول می‌کنند. برای مثال، امسال استان آلبرتا از داوطلبانی با رتبه ‌هایی در حد 300 هم دعوت به عمل آورده‌ است. استان های دیگر مثل ساسکاچوان و نوا اسکوشیا جریان‌ های نامزدی پایه ‌ای که به اکسپرس اینتری مرتبط نیستند را برگزار می‌کنند.

داوطلبانی که از طریق جریان‌های نامزدی پیشرفته برگزیده شده اند، برای نامزدی استانی دعوت می‌شوند. اگر موفق شوند، 600 امتیاز اضافه برای رتبه CRS اکسپرس اینتری خود دریافت می‌کنند و دعوتنامه درخواست اقامت دائم کانادایی آنها تضمین می‌شود.

همچنین استان‌های مختلف، جریان‌های "پایه‌ای" خود را دارند که مطابق با اکسپرس اینتری نیستند. این جریان‌ها می‌توانند برای افرادی که واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند اما مهارت یا تحصیلاتی دارند که برای استان نیاز است، مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه دهند.

بسیاری از استان‌ها جریان های پایه‌ ای دارند که صلاحیت‌ها یا شغل‌های خاصی (مثل پزشکان، کارمندان مهد و رانندگان کامیون) را ارزشمند می‌دانند.

جریان‌ های پایه ‌ای دیگر برای آنان که وقت خود را به عنوان دانش‌آموز یا بازدید کننده در استان گذرانده‌ اند یا روابط خانوادگی و فامیلی دارند مناسب است.

ترجمه از سیندخت سرلک

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط