20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مقررات جدید ترامپ در مورد قانون خود کفایی

دولت ترامپ می‌گوید مقررات جدیدی را وضع  خواهد کرد که مهاجران شخصا به  خودکفایی برسند، اما گروه ‌های آموزش عالی نگران اثرات آن برای مهاجران قانونی و دانشجویان بین ‌المللی هستند.

انتشار قانون نهایی در روز دوشنبه توسطدولت ترامپ

دولت ترامپ یک قانون نهایی را روز دوشنبه منتشر کرد که وضعیت را برای مهاجرانی که از مزایای عمومی خاص مانند تمبرهای غذا، اشکالات بیمه پزشکی و مسکن برخوردارند را برای به دست آوردن وضعیت اقامت دائم، دشوارتر کرده‌ است. طرح کلی این مقررات معیارهای وزارت امنیت داخلی است که برای رد کردن درخواست‌ های ورود به ایالات ‌متحده یا تنظیمات وضعیت مهاجرت برای افرادی که در حال حاضر در اینجا زندگی می‌کنند و احتمالا به عنوان مسئول عمومی در آینده شناخته می‌شوند، مورد استفاده قرار خواهد داد.

دلایل مخالفان این قانون

در همین رابطه مخالفان این قانون می‌گویند که این لایحه تلاشی برای دور زدن کنگره است که برای کاهش سطوح مهاجرت قانونی با ارائه مدارک در زمینه های مختلف با مشکلات گسترده جدیدی روبه رو است. وزارت داخله و مقامات کنسولی در وزارت امور خارجه به ترتیب می‌توانند درخواست‌هایی از قبیل درخواست مهاجرت و ویزا را رد کنند. این در حالی است که متخصصان آموزش عالی و مدیران کالج می‌گویند که این قانون می‌تواند تاثیر دلسرد کننده ‌ای بر دانش آموزان مهاجر داشته باشد که به مزایایی که واجد شرایطش هستند دسترسی نداشته باشند و همچنین این قانون میتواند دانشجویان خارجی را از آمدن به ایالات متحده و تحصیل در این کشور محروم کند.

دولت ترامپ استدلال می کند که قانون جدید، قانونی را اجرا می کند که مدت هاست در کتاب های قانون مهاجرت قرار دارد ، به ویژه ماده ای از قانون مهاجرت و تابعیت که میگوید مهاجرانی را که به احتمال زیاد با اتهام بار عمومی  و  هزینه بر  برای دولت تلقی میشوند را غیرقابل قبول می داند.

لذا در گذشته ، مقامات عوارض عمومی را به طور محدود تعریف كرده اند تا درمورد اشخاصی كه در درجه اول به دولت برای امرار معاش  وابسته هستند ، تعریف شود ،همانطور کسانی که برای دریافت کمک های نقدی جهت هزینه های درمانی طولانی مدت به دولت وابسته هستند و این موضوع وابستگی به دولت اثبات شده است.

در رابطه با این قانون جدید که انواع مزایای دولت ، شامل مزایای غیر نقدی مختص به مهاجران و همچنین یک سری از عوامل - از جمله سن ، سلامتی ، اندازه خانواده ، درآمد ، دارایی ها ، بدهی و سطح مهارت  را مورد توجه قرار داده است . لازم به ذکر است که در پیرو این قانون مقامات در تصمیم گیری های آینده نگرانه در مورد اینکه احتمالاً مهاجران در اینده به کمک های عمومی احتیاج دارند ، از این قانون استفاده خواهند کرد.

در ادامه کنت تی گفت: دولت ترامپ از طریق قانون مسئولیت عمومی، آرمان‌ های خود کفایی و مسئولیت شخصی را تقویت می‌کند و تضمین می‌کند که مهاجران قادر به حمایت از خودشان و موفق شدن در آمریکا هستند.

سازمان خدمات مهاجرت آمریکا اعلام کرد که قانون جدید از گرفتن کارت سبز جلوگیری میکند

سازمان خدمات مهاجرت آمریکا ، دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که قانون جدید ما به طور کلی از ورود بیگانگان به آمریکا و یا ماندن در اینجا و گرفتن کارت سبز جلوگیری میکند(کارت سبز که نسخه های قدیمی این کارت که به همین رنگ بوده بیانگر کارت شناسایی و اقامت  و مزایای شهروندی امریکا میباشد).

 لذا از جمله تأثیرات این قانون - که قرار است در تاریخ 15 اکتبر اجرا شود - بسیار فراتر از آموزش عالی خواهد بود، اما طرفداران دانش آموزان مهاجر می گویند که دانش اموزان مهاجر جزو افراد آسیب دیده قرار خواهند گرفت

در همین رابطه مدیر اجرایی دفتر رئیس جمهور در زمینه آموزش عالی گفت: این حرکت مستقیما با هدفمند کردن منافع عمومی به ویژه (برنامه تغذیه تکمیلی) و کمک مسکن ، در راستای منافع حمایت از موفقیت دانش‌آموزان مهاجرخواهد بود.

کمک های نقدی و سایر کمک های آموزشی شامل این قانون نمی شوند

توجه داشته باشید که کمک های نقدی و سایر کمک های آموزشی در بین انواع مزایایی که برای دریافت مهاجرت مجازات می شوند، شامل این قانون نمی شود.

 اما گروه های آموزش عالی قبلا ابراز نگرانی در مورد این سؤال را داشتند كه این مزایا چه فایده ای به همراه خواهد داشت تا برخی از دانشجویان مهاجر را از درخواست كمك برای پول یا سایر كمك های مالی فدرال منصرف كند.

همچنین گروه های آموزش عالی درباره پیامدهای منفی، که دانشجویان و دانشمندان بین المللی در مورد ویزاهای غیر مهاجر را با مشکل مواجه کرده، ابراز نگرانی کرده اند. دانشجویان بین المللی در حال حاضر باید ثابت کنند که آنها برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی به عنوان بخشی از درخواست ویزا خود، پول کافی دارند.

در رابطه با این موضوع وزارت خارجه در پاسخ خود به اظهار نظر عموم مردم در مورد موضوع دانشجویان بین‌ المللی گفت: در زمان درخواست اتباع کشورهای دیگر برای دریافت ویزای غیر مهاجر این افراد باید به وزارت خارجه ثابت کنند که در هیچ زمانی در آینده به عنوان مسئول عمومی عمل نمی‌کند و خواهان اقامت دائم دراین کشور نیستند. با این حال، این غریبه (مهاجر یا دانشجو) باید نشان دهد که او بودجه کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌ های مرتبط به عنوان بخشی ازدرخواست تمدید اقامت یا تغییر وضعیت را دارد زیرا برای به دست آوردن وضعیت غیر مهاجری باید به دنبال توسعه یا تغییر بود و در زمان پر کردن فرم و داوری صدور ویزا این قانون تعریف می‌شود که 12 ماه درمجموع هر دوره 36 ماهه  قابل اجرا است.

سخنان داگ رند دستیار کارآفرینی در دوره اوباما

داگ رند ، که به عنوان دستیار کارآفرینی در کاخ سفید در دوره اوباما کار می کرد و اکنون یکی از بنیانگذران شرکت مهاجرتی بواندلس است،( این شرکت به مهاجرانی که برای اخذ کارت‌ سبز یا شهروندی آمریکا درخواست داده اند کمک می‌کند) داگ رند میگوید: آیا دانشجویان به طور نامتناسبی نسبت به گروه‌ های دیگر تحت‌ تاثیر قرار می‌گیرند؟ شاید هم اینطور نباشد ولی احتمالا برای دانش آموزان جوان که والدین غیر انگلیسی‌ زبان دارند این موانع راحتتر برداشته میشود. اما مسئله این است که اگر هم به عنوان مثال روشن فکر هم باشم باز هم این موانع جدید را قبول نخواهم کرد چون هدف روشن این سیاست این است که امدن مردم به اینجا را سختر کند و این دولت از سیاست ها و مشکلات هایی که قبلاً ثبت نام دانشجویی بین المللی را تحت فشار قرار داده اند ، حمایت می کند.

اقای رند همچنین ادامه داد: تصور کنید که اگر این قانون به مرحله اجرا برسد چه اتفاقی می افتد؟ در حالی که ما واقعا مشغول استقبال از مهاجران قانونی هستیم و ما از وازرت خارجه میخواهیم که ویزای دانشجویی را مبنی بر پیش بینی های دلخواه خود که بعضی از افراد به خدمات دولتی نیاز دارند را رد نکند (لازم به ذکر است که این قانون جدید توسط دپارتمان امنیت کشور منتشر شد و مستقیما سیاست‌ های وزارت امور خارجه را تغییر نمی‌دهد، یک یادداشت نشان میدهد که سازمان (DHS) با (DOS)همکاری می کند تا از دستیابی به امور خارجه اطمینان حاصل کند) . سیاست ها و رویه های وزارت امور خارجه به طور مناسب استانداردها را در این قانون منعکس می کند.

سخنان رئیس دانشگاه کالیفرنیا در مورد تاثیر منفی این قانون بر دانشجویان با استعداد خارجی

در رابطه با این موضوع جنت ناپولیتانو، رئیس دانشگاه کالیفرنیا و یک دبیر سابق وزارت خارجه در زمان ریاست ‌جمهوری اوباما نیز اظهار داشت که تغییر قانون تاثیر منفی بر ادراک دانشجویان با استعداد خارجی برای در نظر گرفتن تحصیل در این کشور را در پی خواهد داشت.

او در بیانیه ‌ای گفت که تصمیم امروز دولت ترامپ برای توسعه تعریف "بار عمومی" یک پیام زیان ‌آور را به جوامع بین ‌المللی ارسال می‌کند که ایالات ‌متحده نمی‌خواهد کشورهای دیگر بهترین و درخشان ‌ترین دانش آموزان و دانشجویان خود را برای برای مطالعه و تبادل فکری در دانشگاه ‌ها و برای انجام تحقیقات مهم و کمک به اقتصاد ما و مسائل دیگر، به امریکا ارسال کنند و این قانون همچنین بدان معنی است که تعدادی از دانشجویان(UC) و سایر ساکنان کالیفرنیا ، به دلیل احتیاط فراوان ، ممکن است تمایلی به دنبال کمک های موجود مانند مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه ، فرصت های مسکن و آموزش تغذیه و مزایای آن نداشته باشند.

در اخر این مقاله به این نتیجه میرسیم که تصمیم امروز دسترسی بسیار ضروری، به مزایای حیاتی را، برای مهاجران قانونی و واجد شرایط، یا خانواده هایتان را مختل و محدود می کند و نه تنها منجر به عواقب مضر و ناخواسته می شود بلکه سؤالاتی را در مورد هدف واقعی این اقدام غیر ضروری و غلط دولت فدرال ایجاد می کند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط