20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

قاضی فدرال در سانفرانسیسکو لغو ویزای مسافرتی از سوی دولت را به چالش کشید

به جریان گذاشتن دو پرونده از پرونده های لغو ویزا توسط یک قاضی فدرال

به دنبال جنجال های اخیر در مورد نحوه صدور ویزا از سوی دولت ایالات متحده، یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو پنجشنبه اجازه داد تا دو پرونده از پرونده‌ های لغو ویزا به جریان گذاشته و بررسی شود که رویکرد اخیر دولت آمریکا به ویژه دونالد ترامپ را برای لغو صدور ویزا، جهت ممنوعیت سفر، شهروندان چند کشورکه اکثریت مسلمان هستند را به چالش بکشد.

در همین رابطه متقاضیان ویزا از کشورهایی مانند سوریه و ایران می گویند تصمیمات دولت آمریكا برای صدور ویزا، فاقد شفافیت های لازم است، از جمله اینکه دولت آمریکا مدارک انها را جهت در خواست ویزا انکار میکند و در این پروسه اداری سنگ اندازی های بسیاری انجام میدهد که با تاخیرهای بسیار طولانی در روال عادی کار همراه میشود.

فرشته عباسی که یک تبعه ایرانی در آمریکاست گفت: برای من چشم پوشی از این موضوع اصلا راحت نیست و میدانم گرچه حضور من در آن دادگاه کارامد نیست ولی نمیتوانم این موضوع را نادیده بگیرم. (خانم عباسی پنجشنبه در جلسه دادرسی حضور یافت تا همبستگی خود را با شاکیان در پرونده ها نشان دهد).

خانم عباسی در خارج از ایالات متحده بود که ممنوعیت سفر به مرحله اجرا درآمد، او مجبور شد برای بازگشت به خانه اش و ادامه زندگی در کنار همسر آمریکایی اش دو سال سختی و مشقت را تحمل کند، او در ادامه اینطور بیان کرد که در طول این دو سال ما ایمیل دادن را ادامه می دادیم و فقط یک جمله دریافت میکردیم که می گفتند، "درخواست شما در حال پردازش اداری است"و ما نمی توانستیم پیش بینی کنیم که موضوع چقدر طول خواهد کشید.

خانم عباسی گفت : برای اینکه من و همسرم دوباره در کنار هم باشیم چندین هزار دلار هزینه کردیم تا وکلای ما بعد از کلی درگیری و دخالت عضو کنگره موفق شدند که ما دوباره به زندگی خودمان برگردیم.

در همین رابطه وکلای شاکیان در دو پرونده فوق و در مقابل "موسسه نیلسن" و "مرکز برابری پارس" در حضور مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا می گویند دولت ایالات متحده نتوانسته است، اطلاعات کافی را در زمینه روشن سازی مراحل مربوط به صدور یا رد ویزا برای تقریباً 50،000 متقاضی از کشورهای ممنوعه با اکثریت مسلمان ارائه بدهد و این بدین معنی است که درخواست 50000 نفر را بدون دلیل موجه رد می کنند و این یعنی کسانی وجود دارند که در تلاش اند برای حق بازدید از ایالات متحده تحت برنامه چشم پوشی از متقاضیان، پول دریافت کنند. لازم به ذکر است که حدود 6٪ از این متقاضیان موفق به دریافت ویزا شدند.

سخنان حقوقدان مرکز ملی حقوق مهاجرت به نمایندگی از شاکیان پرونده مرکز برابری پارس

استر سونگ، حقوقدان مرکز ملی حقوق مهاجرت به نمایندگی از شاکیان پرونده مرکز برابری پارس گفت: این یک روند فریبنده و یک روند خودسرانه است.

به دنبال ممنوعیت سفر برای اکثر شهروندان چند کشور مسلمان از قبیل ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن و همچنین شهروندان کره شمالی و برخی مقامات دولت ونزوئلا و اعضای خانواده آنها به ایالات متحده، سال گذشته پس از دو بار تلاش توسط دادگاه در یک مورد ممنوعیت مشابه اعلامیه ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۷ توسط دیوان عالی آمریکا تایید شد.

سخنان سیرین شبیا وکیل مسلمان، پس از جلسه دادرسی

در جلسه دادرسی پنجشنبه، جیمز دوناتو قاضی منطقه ای ایالات متحده به وکلای شاکیان اجازه داد که به جلو بروند و آنچه را که از دولت آمریکا برای پی‌گیری پرونده ‌ها نیاز دارند را مشخص کنند، در نتیجه هر حرکتی توسط وکلای فدرال برای رسیدگی به پرونده ‌ها را رد کرد در همین رابطه "سیرین شبیا" که یک وکیل مسلمان است پس از جلسه دادرسی در صحن بیرونی دادگاه گفت: پیش‌بینی اینکه این نوع پرونده ‌ها چقدر طول می‌کشد تا به یک راه‌ حل برسند، دشوار است.

شبیا گفت: این مسئله می تواند از شش ماه تا یک سال طول بکشد و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، تا به طور کامل رفع شود. برای محافظت از این فرآیند از هر امکاناتی که در دسترس بود استفاده کرده ایم.

آگوست فلنتجه که وكیل وزارت دادگستری و نماینده دولت در دادگستری است از اظهار نظر در این پرونده خودداری کرد.

قاضی دادگاه هم در اظهاراتی بیان داشت که قصد دارد تصمیم خود را در ماه سپتامبر در مورد میزان اطلاعاتی که مسئولان فدرال باید به شاکیان ارائه دهند صادر کند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط