20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

۱۴خانواده ایرانی آمریکایی که بدلیل ممنوعیت مسافرت به آمریکا، مجبور به جدایی شده ‌اند از دولت ترامپ شکایت کرده ‌اند

بنا به گزارش سی ان ان چهارده خانواده از دولت ترامپ برای سختی‌ها و "مشکلات غیرقابل‌ تحمل" که از ممنوعیت مسافرت به آمریکا تجربه کرده‌ اند شکایت کرده ‌اند.

شکایت روز دوشنبه در منطقه مرکزی کالیفرنیای جنوبی می‌گوید که "تاخیرهای اداری غیر منطقی" برای پردازش ممنوعیت سفر، از جمله دلایلی است که باعث نگرانی متهمان شده‌ است. این در حالی است که  فیلمی منتشر شده که تصویری از همسران از هم جدا شده و خانواده‌ های درهم شکسته را ترسیم می‌کند که از " این قانون و آسیب‌های مداوم" رنج می‌برند.

جدیدترین نسخه این ممنوعیت از دسامبر ۲۰۱۷ اجرا شده است

جدیدترین نسخه این ممنوعیت از دسامبر ۲۰۱۷ اجرا شده‌ است و مانع از سفر چندین کشور به آمریکا شده ‌است که اغلب آن‌ها مسلمان هستند این ممنوعیت امکان صدور ویزا را به صورت موردی با چشم پوشی  در بعضی موارد و در شرایط خاص صادر می کند.

براساس اعلامیه ‌ای که توسط رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به امضا رسید ویزا برای افرادی طراحی شده‌ که می‌توانند نشان دهند که ورود آن‌ها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نخواهد داشت و درجهت حفظ و رونق منافع ملی خواهد بود و انکار ورود آن‌ها باعث "مشکلات بی‌مورد" خواهد شد.

اما این گروه شکایت کرده ‌است که - همه آن‌ها شهروندان آمریکایی و یا ساکنان دائمی آن‌ها هستند و بستگان ایرانی آن‌ها که متقاضی ویزا هستند ، به طور متوسط ۴۴۷ روز در زمانی که این دادخواست برای ممنوعیت سفر ثبت شده ‌بود به علت ممنوعیت سفر منتظر ماندند.

انها دراین شکایت بیان کرده اند: روزهایی که سپری کرده اند پر از سختی های غیرقابل تحمل  و پرتنشی بوده است و این بدون مداخله وتا ابد ادامه خواهد داشت.

سی ان ان برای اظهار نظر مقامات امریکا درباره این موضوع به وزارت امور خارجه امریکا مراجعه کرده است.

592 روز انتظار

در این شکایات گفته میشود  که انتظار برای متهمان ذکر شده دراین دادخواست زیان ‌آور و مضر می باشد. براساس این شکایت، شمیم وین، یک شهروند آمریکایی که در کالیفرنیا زندگی می‌کند، اضطراب شدید، استرس و افسردگی را در نتیجه جدا شدن از شوهرش تجربه کرده ‌است او دراین شکایت می‌گوید: " این مشکلات  تنها مسئله نیستند و مشکلات دیگری هم وجود دارند که سلامتی او و امثال او را به خطر انداخته و مشکلات فراوانی ایجاد کرده است. او احساس می‌کند که او و شوهرش مجازات شده ‌اند، اما  نمی‌داند که چرا و به چه جرمی.

در موردی دیگر خانم دارسین در سال 2013 با همسر خود امین در ایران دیدار کرد و دو سال بعد ازدواج کرد براساس این شکایت، در سپتامبر ۲۰۱۵، آن‌ها درخواست ویزا کردند و امین در جولای ۲۰۱۷ مصاحبه خود را انجام داد و به او گفتند که همه چیز خوب به نظر می‌رسد و ویزای او در ۲ ماه آماده خواهد بود اما امین  شوهر خانم دارسین که به عنوان دندان‌ پزشک در ایران کار می‌کند، هنوز نتوانسته است به آمریکا مراجعه کند. این معافیت از ۸ دسامبر ۲۰۱۷ به تعویق افتاده ‌است. او به سی ان ان گفت که او دائما سعی دارد همه کارها را خود انجام دهد تا مردم بتوانند به پرونده او گوش دهند و تقریبا تمام ساعات روز را بیدار می‌ماند تا بتواند با اختلاف ساعتی که با همسرش درایران دارد تطابق داشته باشد( تفاوت زمانی ۱۱.۵ ساعت).

نا امید از خروج

کورتیس موریسون، وکیل پیشرو در این مورد، به سی ان ان گفت کار خود را با خانواده ‌های یمنی که مشتاق بازگشت به دنبال ممنوعیت سفر هستند، شروع کرده است او به سی ان ان گفت.

وقتی که متوجه شدم که جامعه ایران با موانعی مشابه مواجه است، با استفاده از سکوهای رسانه اجتماعی چندگانه شروع به انتشار کلمه‌ ای کرده‌ است و سعی دارد تا به آن‌ها کمک کند.

او گفت که ، وی از برنامه های رمزگذاری شده برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کرده است، زیرا بسیاری از ایرانیان از امنیت خود می ترسند. موریسون گفت ، همه متهمان به دلیل ترس از آزار و اذیت در کشور خود، در این پرونده دعوت نشده اند.

او گفت که ترس ازدیگر ممنوعیت های موجود، آن‌ها را ناامید کرده ‌است که در کنارعزیزان خود باشند.

موریسون گفت ، یک احساس فوریت در جامعه ایران وجود دارد ، شبیه به اینکه  گویی آنها قادر به انجام هیچ کاری نیستند و احساس می کنند در هر کجای دنیا که باشند ، گیر می کنند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط