20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ویزای h-1b : سیستم ثبت نام جدید از ماه مارس آغاز می شود

ایجاد سیستم ثبت نام الکترونیکی برای فصل آینده

دولت فدرال اخیرا اعلام کرده که یک سیستم جدید ثبت نام الکترونیکی با هدف ساده سازی روند ویزایH-1B  که هزینه زیادی را در پی داشت، برای فصل آینده ایجاد شده است.

آژانس مهاجرت امریکا اظهار داشت: به جای ارائه درخواست دقیق و عملیH-1B  برای هر کارگر خارجی که یک شرکت می‌خواهد استخدام کند، کارفرمایان به جای ارائه مدارک ثبت‌نام که تنها نیاز به اطلاعات اولیه در مورد شرکت و کارگر دارند، مدارک کامل را ارسال خواهند کرد.

دوره ثبت نام برای برنامه های کاربردی H-1B از 1 مارس تا 20 مارس ادامه پیدا میکند

این آژانس گفت که دوره ثبت‌نام، برای برنامه‌های کاربردی H-1B که به سقف ۸۵۰۰۰ دلار مربوط می‌شود، از ۱ مارس تا ۲۰ مارس ادامه خواهد یافت.

اگر ثبت نام کافی و کامل برای شروع قرعه کشی H-1B وارد شود، طبق اعلام آژانس، ثبت نام ها توسط قرعه کشی انتخاب می شوند.

در همین رابطه آژانس گفت: "فقط افرادی که دارای ثبت نام هستند و انتخاب شده اند ، واجد شرایط هستند تا درخواست های ویزا H-1B را ارائه دهند".

کارفرمایان برای هر ثبت نام 10 دلار پرداخت می کنند

لازم به ذکر است که طبق سیستم قبلی، کارفرمایان طی پنجره پنج روزه از اول آوریل، برنامه های طولانی را ارسال می کنند که معمولاً هزاران دلار در هزینه های آماده سازی و تشکیل پرونده های خود هزینه میکنند اما اکنون، کارفرمایان برای هر ثبت نام 10 دلار پرداخت می کنند و تنها درصورتی که ثبت نام آنها در قرعه کشی انتخاب شده باشد، هزینه های درخواست را پرداخت می کنند و واجد شرایط درخواست آنها می شوند.

ویزای H-1B ، که برای مشاغلی که نیازمند مهارت‌های تخصصی است در نظر گرفته شده است

ویزای H-1B ، که برای مشاغلی که نیازمند مهارت‌های تخصصی است در نظر گرفته شده و به هدفی برای اصلاحات، توسط دولت دونالد ترامپ تبدیل شده‌است، این هدف باعث افزایش نرخ پذیرش برای شرکت‌های تامین مالیIT  و پرسنل نیروی انسانی شده‌است، اما چندین بار تغییرات عمده‌ در ان باعث به تاخیر افتادن اجرای این قانون شده، اما بعضی از این شغلها واجد شرایط هستند و مجوز اشتغال را از دارندگان H-1B در مسیر دریافت کارتهای سبز، می گیرند.

هشدار به گروه های تجاری درباره پتانسیل بروز اشکالات فنی و اختلالات عملیاتی

در همین رابطه در ماه اکتبر ، گروهی از وکلای مهاجرت به گروه های تجاری به نمایندگی از شرکت های تامین مالی IT و غول های فناوری از جمله گوگل و فیس بوک پیوستند تا با "سیستم ثبت الکترونیکی جدید" درباره "پتانسیل بروز اشکالات فنی و اختلالات عملیاتی" هشدار دهند.

مسولان اژانس اداره شهروندی و مهاجرت گفتند که اخیرا "یک مرحله آزمایشی موفق" در همین رابطه انجام شده است.

سیستم ثبت نام جدید، مشاغل عمومی و سایر فعالیت های تبلیغاتی را فراهم میکند

این آژانس دستورالعمل های مرحله به مرحله را برای ثبت نام کنندگان، همراه با تاریخ های مهم، در وب سایت خود ارسال خواهد کرد، همچنین آنها این مژده را دادن که با توجه به نزدیک شدن به دوره ثبت نام اولیه، سیستم ثبت نام جدید، مشاغل عمومی و سایر فعالیت های تبلیغاتی را برای اطمینان از ثبت نام کنندگان و اشخاص علاقه مند فراهم می کند.

در این اطلاعیه مقامات مهاجرت آمده است: " این اداره ممکن است تعیین کند که ادامه پذیرش ثبت‌نام، یا باز کردن یک دوره ثبت‌نام اضافی ضروری است، در صورتی که ثبت کافی و درخواست پس از آن برای رسیدن به اعتبارات عددی را دریافت نکرده باشد."

این جریان در حالی آغاز می‌شود که تقاضا از سقف ۸۵۰۰۰ قرعه در سال بالاتر رود. سال گذشته ، 201000 برنامه درخواست ثبت شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا تخمین زده است که كارفرمایان سرانجام 16 تا 31 دلار برای هر ثبت نام پرداخت می كنند

در همین رابطه وزارت امنیت داخلی آمریكا تخمین زده است كه وقتی هزینه های آماده سازی گنجانده شود، كارفرمایان سرانجام 16 تا 31 دلار برای هر ثبت نام پرداخت می كنند. این در حالیست که هزینه 10 دلاری برای کارفرمایان 2.3 میلیون دلار تا 2.6 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. لازم به ذکر است که پس انداز شرکت هایی که ثبت نام آنها انتخاب نشده است از 43 تا 67 میلیون دلار متغیر است.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط