20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

میلیون ها نفر تاثیر قانون بار عمومی ایالات ‌متحده را احساس خواهند کرد که به احتمال زیاد مهاجرت قانونی را محکوم می ‌کند

قانون عمومی و اثرات آن

قانون عمومی که این هفته توسط دولت ترامپ منتشر شد،اثرات عمیقی بر پذیرش قانونی در ایالات ‌متحده و استفاده از منافع عمومی توسط میلیونها شهروند قانونی و شهروندان آمریکایی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند خواهد داشت. این قانون به دولت اجازه می‌دهد تا در پذیرش سهم بزرگی از افرادی که در حال حاضر براساس روابط خانوادگی در آمریکا هستند را انکار و رد نماید. استانداردهای پیچیده جدید برای تعیین زمان مهاجرت به اتهام عمومی وجود دارد که می تواند سهم قابل توجهی از مهاجران نزدیک به 23 میلیون شهروند غیر تبعه و شهروندان ایالات متحده در خانواده های مهاجر که از مزایای عمومی برای عدم کنترل استفاده می کنند را بدست آورد.

این اثرات دلسرد کننده ممکن است با انتشار مربوط به یک آیین‌ نامه پیشنهادی جدید افزایش یابد که انتظار می‌رود زمینه‌ گسترش، برای اخراج قانونی غیرشهروندان امریکا با استفاده از مزایای عمومی را در پی داشته باشد.

گسترش شرایط قانون شهروندی و تابعیت ایالات متحده

قانون شهروندی و تابعیت ایالات ‌متحده  (USCIS)به طور چشمگیری شرایطی را گسترش می ‌دهد که  افراد درهر زمانی قادر خواهند بود پذیرش و کارت های سبز خود را براساس یافته هایی که حاکی از اتهام عمومی می باشد را انکار نمایند.

طبق استانداردهای جدید و با توجه به جایگزین کردن دستورالعمل های موجود، مسئولان مهاجرت  ازسال 1999 به عوامل مختلفی از جمله سن، سلامت، وضعیت خانوادگی، آموزش، توانایی ‌ها، منابع، نقش داشتن بعنوان یک سرپرست و اینکه آیا فرد در سه سال گذشته یا بیشتر از مجموعه ‌ای از مزایای عمومی امریکا استفاده کرده‌است، نگاه خواهند کرد. لازم به ذکر است که این فهرست مزایا شامل کمک ‌های نقدی، کمک های دارویی (اما نه برای کودکان و یا زنان باردار)، برنامه کمک غذایی تکمیلی SNAP)، یا کوپن‌های غذایی( و یارانه‌ های مسکن می باشد.

پیش بینی می شود که این قانون تأثیرات مهاجرتی و منافع عمومی داشته باشد. تأثیرات مهاجرت زمانی اتفاق می افتد که دولت پذیرش ها و تعدیل وضعیت را انکار می کند. اثرات منافع عمومی نیز به این دلیل رخ خواهد داد که میلیون ها نفر از مهاجران و اعضای خانواده آنها از درخواست استخدام یا اقامت در برنامه‌ های منافع عمومی دلسرد شده باشند.

تجزیه و تحلیل MPIاز داده های سرشماری ایالات متحده

طبق تجزیه و تحلیل MPI از داده های سرشماری ایالات متحده ، جمعیتی که می توانند «اثرات ناخوشایند» قانون را از بین ببرند ،شامل 10 میلیون غیر شهروند و47 درصد از جمعیت غیرشهروند در ایالات متحده است.

 و این مورد در دو گروه بزرگ مهاجرت نژادی و مهاجرت قومی بصورت سخت گیرانه خواهد شد، لاتین ها و آمریکایی های آسیایی و اقیانوس آرام (AAPI) .از اینرو تقریباً 16.4 میلیون نفر در خانواده های دارای منافع و مرفه با حداقل یک لاتین غیرشهروند و 3 میلیون نفر در چنین خانواده هایی با حداقل یک غیرشهروند اقیانوس آرام زندگی می کنند.

گروه های منافع عمومی ، طرفداران حقوق مهاجرت، دولت های ایالتی و محلی، ارائه دهندگان خدمات اجتماعی و سایر افراد به طور جدی تلاش کردند تا از دولت بخواهند استانداردهای عمومی را گسترش ندهد، بیش از 266،000 اظهار نظر در دوره اظهار نظر عمومی در این پرونده ثبت شد. اما قانون نهایی بسیار شبیه به قانون پیشنهادی است که برای اولین بار در اکتبر 2018 رونمایی شد.

درک اثرات قانون مهاجرتی

طبق این قاعده، هنگامی که فردی به دنبال پذیرش در کشور یا تنظیم وضعیت است، مقامات مهاجرت به مجموعه ای از عوامل نگاه می کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا آن فرد مستحق اینست که بعنوان یک اتهام عمومی محروم شود یا خیر. به عنوان مثال ، قرار گرفتن در سنین 18 تا 61 سالگی یک عامل مثبت خواهد بود و جوانی یا پیرتر بودن از اینها یک عامل منفی بشمار می رود. داشتن درآمد سالانه یا بالاتر از ۱۲۵ درصد خط فقر فدرال عامل مثبتی خواهد بود و داشتن درآمد زیر آن بعنوان یک عامل منفی تلقی خواهد شد. بهداشت، آموزش، اندازه خانواده، درآمد، منابع و منافع عمومی همگی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

برخی از عوامل به شدت سنگین خواهد شد. به عنوان مثال داشتن درآمد یا منابع حداقل ۲۵۰ درصد از خط فقر به طور مثبت در نظر گرفته می شود. این در حالیست که استفاده فعلی یا اخیر از منافع عمومی مشخص‌ شده به شدت تحت‌ تاثیر قرار خواهد گرفت.

غیرممکن است بدانید چه کسی تحت این معیارها از پذیرش یا تعدیل وضعیت منع خواهد شد، اما تجزیه و تحلیل MPI به  تعداد زیادی از متقاضیان در معرض خطر انکار اشاره دارد. طبق داده های سرشماری MPI، برای بررسی ویژگی های دارندگان کارتهای سبز اخیر، مشخص شد که 43 درصد از این افراد شاغل نبوده و در مدرسه ثبت نام نکرده اند.39 درصد این افراد انگلیسی کم بلد بودند یا اصلا بلد نبودند. 33درصد درآمد کمتر از 125درصد از خط فقر داشتند.25درصد فاقد مدرک دبیرستان بودند و 12 درصد درآمد زیر 125 درصد از خط فقر قرار داشتند و بین بازه سنی زیر 18 سال و یا بیشتر از 61سال بودند.

در نتیجه در میان دارندگان کارتهای سبز اخیر، حداقل 69 درصد یکی از این عوامل منفی را داشتند. حدود 43درصد دارای دو مورد و همچنین 17 درصد مشمول سه مورد بودند.

سهم دارندگان اخیر کارتهای سبز با فاکتورهای منفی

شکل 1. سهم دارندگان اخیر کارتهای سبز با فاکتورهای منفی ، (٪) ، 2012-16

برخی از گروه ها به احتمال زیاد دارای عوامل منفی هستند، به ویژه زنان، سالمندان و کودکان. قانون نهایی ممکن است تا حدی تاثیر بر زنان بعنوان یک عامل مثبت را کاهش دهد و اثرات آن کم‌تر از اروپا، کانادا و اقیانوسیه  است که تعداد 27 درصد آنها دارای دو یا چند عامل منفی می باشند. لازم به ذکر است که تأثیرات برای آمریکای مرکزی و مکزیک ، که 60 درصد آنها دارای دو یا چند عامل می باشند، به مراتب بیشتر قلمداد می شود.

در نهایت، تأثیرات مهاجرت این قانون بستگی به این دارد که مقامات مربوطه از چه معیارهایی برای انکار پذیرش و تعدیل وضعیت استفاده می کنند، اما به نظر می رسد که احتمال تغییر چشمگیر در تصمیمات پذیرش در ایالات متحده وجود دارد.

عواقب قانون بار عمومی

این قانون احتمالا باعث می‌شود میلیون ها نفر در خانواده ‌های مهاجر - هم شهروندان و هم غیر شهروندان -از دریافت مزایای عمومی بهره ‌مند شوند. بی ‌میلی آن‌ها را می توان به عنوان اثرات دلسرد کننده  توصیف کرد. یعنی افرادی که به دلیل ترس از دریافت مزایا ، عوارض منفی مهاجرت را در پی می گیرند و از عدم استفاده از مزایای خود و دیگر اعضای خانواده خودداری می کنند.

به عنوان یک موضوع رسمی، قانون تنها بر متقاضیان پذیرش یا تنظیم وضعیت تاثیر می‌گذارد، بنابراین نباید عواقب مهاجرت برای اکثریت زیادی از دارندگان کارت سبز، تابعیت و یا اعضای خانواده‌ های افرادی که به دنبال پذیرش یا تنظیم وضعیت هستند را شامل شود. علاوه بر این، متقاضیان پذیرش در ایالات متحده بعید است که در گذشته مزایای عمومی را در این کشور دریافت کرده باشند و اشخاصی که خواهان تعدیل وضعیت هستند واجد شرایط مزایای بیشتر نیستند. با این حال، سردرگمی وعدم اطمینان ایجاد شده توسط این قانون درشرایط فعلی مهاجرت احتمالاً منجر به تأثیرات بسیار بیشتری خواهد شد. با توجه به این واقعیت که افراد بیشتری تحت تاثیرمزایای مورد نظرقرار خواهند گرفت، طبق رهنمودهای قبلی تنها کمک نقدی و نهادینه‌ سازی بلند مدت در نظر گرفته می شوند.

نتایج تحقیقات در مورد اثرات اصلاحات رفاهی

 تحقیقات در مورد اثرات اصلاحات رفاهی در اواسط دهه 1990 روشن می سازد که تغییرات اساسی در میلیون ها نفر باید پیش‌ بینی شود. بسیاری از مفسران در مورد قانون پیشنهادی به شواهد حکایتی اشاره کردند که نشان می دهد کاهش مشارکت کنونی در متن گزارش ها درباره قانون پیشنهادی در حال حاضر رخ داده است.  گزارش ارائه شده از موسسه شهری براساس نظرسنجی ملی خود در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که حدود ۲۰ درصد از افراد بالغ و بزرگسال در خانواده‌ های کم‌ درآمد با یک یا چند نفر از اعضای غیرشهروند تقاضای کارت سبز نموده اند و یا اینکه این افراد از شرکت در برنامه ‌های مزایا سودمند در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده ‌اند، زیرا آن‌ ها از عواقب مهاجرت می‌ترسند.

از اینرو افراد بالغی که در خانواده های مهاجر زندگی می کردند در مورد قانون بار عمومی پیشنهادی، چیزهای زیادی شنیده بودند که به احتمال زیاد 31 درصد ، از دریافت مزایای غیرنقدی اجتناب می کردند.

برآوردهای کمی به روز شده MPI

برای تخمین (برآورد) دامنه بالقوه اثرات ناخوشایند، در سال ۲۰۱۸، MPIداده های حاصل از بررسی اداره سرشماری به تاریخ 2014-16 آمریكا (ACS) را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و با استفاده از چهار برنامه اصلی منافع عمومی را بررسی کرد که در نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفت.

در پی انتشار آخرین قانون، برآوردهای کمی به روز شده MPI نشان می‌دهند که، تعداد بيست و نه درصد افراد بصورت غيرمستقيم گزارش كردند كه حداقل يكي از چهار مزيت آزمايشگاهي را كه اكنون در يك تعرفه عمومي در نظر گرفته خواهد شد را به دست آورده اند و 47 درصد در خانواده اي زندگي مي كنند كه یک یا چند عضو آن، از چنين مزايايي برخوردار هستند. این درصد با استفاده از TANF  یا  SSI که دو برنامه اصلی فدرال است که تحت استاندارد قبلی در نظر گرفته شده‌ اند، با ۳ درصد از غیرشهروندان مقایسه می‌شوند.

بیش از ۱۰.۳ میلیون نفر از بزرگسالان و کودکان در خانواده‌ هایی زندگی می‌کنند که حداقل یک نفراز آنها قادر به دریافت مزایای نقدی و یا غیرنقدی خواهند بود. هنگامی که اعضای خانواده شهروند ایالات متحده از جمله 7.6 میلیون کودک و 4.7 میلیون بزرگسال شمرده می شوند، این تعداد به 22.7 میلیون نفر می رسد که بیانگر بهترین نماینده  MPIبرای کل جمعیت است که می‌تواند اثرات ناخوشایند قانون جدید را احساس کند.

سهم غیرشهروندانی که از مزایای آنها استفاده می کنند می توان در مصارف عمومی در ایالات متحده ، کالیفرنیا و نیویورک در نظر گرفت

شکل ۲. سهم غیرشهروندانی که از مزایای آنها استفاده می کنند می توان در مصارف عمومی در ایالات متحده ، کالیفرنیا و نیویورک در نظر گرفت.(٪)، 2014-16

توجه: مزایای نقدی شامل کمک موقت برای خانواده های نیازمند (TANF) و درآمد امنیتی اضافی (SSI) است. مزایای غیر نقدی شامل برنامه کمک به تغذیه مکمل (SNAP) و Medicaid است.
منبع: جدول بندی مؤسسه سیاست مهاجرت (MPI) از دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا داده های بررسی جامعه جامعه آمریكا  (ACS) را در سالهای 2014-1996 جمع آوری كرد.

عزل کردن خانواده های مهاجر از SNAP و مراقبت های دارویی

بيش از 60 درصد از افراد غيرشهروند در خانواده هاي پذيرفته شده اشتغال دارند. سطح استفاده از مزایای عمومی برای مهاجران و ایالات متحده به طور یکسان با استفاده از برنامه بیمه مراقبت ‌های بهداشتی SNAP ، برنامه بیمه درمانی و برنامه ‌های برنامه بیمه سلامت کودکان (CHIP) که اغلب به عنوان پشتیبان کار شناخته می‌شوند، به کار گرفته می ‌شوند.

عزل کردن خانواده های مهاجر از SNAP و مراقبت های دارویی، می تواند سلامت کودکان را تا حد زیادی کاهش دهد. تحقیقات قبلی نشان می دهد که با کاهش عدم امنیت غذایی و بهبود سلامتی ، SNAP یک پایه برای موفقیت تحصیلی و خودکفایی بلند مدت کودکان ایجاد می‌کند. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که کودکانی که دارای پوشش سلامت، چه از طریق بیمه خصوصی یا برنامه ‌های عمومی مانند بیمه درمانی دارند دارای مشکلات سلامتی کمتر و همچنین نتایج تحصیلی بهتر و در نهایت شانس بیشتری برای امنیت اقتصادی و تولیدی در بزرگسالی خواهند داشت. علی ‌رغم این حقیقت که قانون نهایی DHS استفاده از مدیکید توسط کودکان زیر ۲۱ سال و زنان باردار در ملاحظات مربوط به بار عمومی را نادیده می‌گیرد، تاریخچه نشان داده‌ است که اثرات ناخوشایند آن فراتر از جمعیت مورد هدف است.

فراتر از اثرات احساس شده توسط افراد و خانواده‌ ها، دولت ترامپ به دلیل از دست دادن درآمد تمبر مواد غذایی، به احتمال زیاد اثرات اساسی بر اقتصادهای محلی خواهد داشت و همچنین به دلیل کاهش پوشش درمانی و افزایش اعتماد به اتاق‌ های اورژانس توسط افراد فاقد بیمه، به طور عمومی از سیستم ‌های مراقبت ‌های بهداشتی حمایت می‌کند.

منطقی است که فرض کنید تأثیرات ناخوشایند که تا به امروز دیده می شود، ممکن است با توجه به شرایط فعلی آب و هوا و سیاست های متمرکز بر اجرای دولت در مرز ، عملیات اجرایی بسیار گسترده آن و اعلام قبلی پیش بینی شده از قانون وزارت دادگستری تقویت شود. از این رو زمینه را برای اخراج قانونی و استفاده از مزایای عمومی افزایش می‌دهد.

در کل، قاعده عمومی برای کاهش ادغام خانواده‌ های مهاجر، تغییر انتخاب ‌های دولت در مورد خدماتی که آن‌ها انتخاب کرده ‌اند، و همچنین تغییر ترکیب مهاجرت آینده به ایالات‌ متحده، بدون هیچ فایده حمایتی و صرفا از طرف کنگره اعمال می شود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط