20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

دعوت از داوطلبان با امتیاز 357 در قرعه کشی اکسپرس اینتری

در آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری، داوطلبان با مهارت های فنی با نمره اندک 357 نیز به کانادا دعوت شده اند

در اکسپرس اینتری کانادا که در 16 اکتبر سال جاری برگذار شد، دولت کانادا تعداد 500 داوطلب که در زمینه های فنی مهارت داشته اند را با نمره اندک 357 برای اقامت دائم به این کشور دعوت کرد. قرعه کشی 16 اکتبر دومین اکسپرس اینتری سال 2019 با هدف جذب نیروی فنی به شمار می رفت. این دسته از متقاضیان که شامل اتباع خارجه شده اند، باید صلاحیت خود را در زمینه ای که تخصص داشته اند به استناد می رساندند یا این که در میان سایر نفرات نظر یک شرکت کانادایی را به سوی خود جلب می کرده اند.

برنامه های دولت کانادا

جذب نیروهای فنی یکی از سه گروه برنامه های دولت کانادا محسوب می شود که به وسیله سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می گردد. دو گروه دیگر که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود شامل: جذب نیروهای کارگر با مهارت و نیروهای با تجربه است. نکته قابل توجه این است که اغلب اوقات متقاضیان برگزیده شده در قرعه کشی اکسپرس اینتری شامل هر سه گروه می شدند، اما در قرعه کشی 16 اکتبر شاهد این استثنا بودیم.

اکسپرس اینتری پیشین در 2 اکتبر برگزار شد

اکسپرس اینتری پیشین در 2 اکتبر برگزار شد و در این قرعه کشی از هر سه گروه مجموعا 3900 دعوت نامه برای ITA صادر شد. با توجه به اهداف عالیه دولت کانادا برای جذب نیروهای توانمند در هر سه گروه، انتظار می رود IRCC برای سال 2019 و 2020 افراد بیشتری را در قرعه کشی های اکسپرس اینتری جذب نماید. در نمودار زیر آمار تعداد نیروهای پذیرش یافته در قیاس با تعداد نیروی مورد نیاز برای جذب را مشاهده می فرمایید.

اخبار

رتبه بندی متقاضیان توسط CRS صورت میگیرد

تمامی متقاضیان واجد شرایط اکسپرس اینتری تحت نظر سیستم CRS رتبه بندی می شوند. برگزیده شدن در این قرعه کشی به فاکتور هایی نظیر: سن، تحصیلات، سوابق کاری و میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی مرتبط است.

اکسپرس اینتری 16 اکتبر بیانگر روش های مختلفی است که متقاضیان با نمرات پایین نیز می توانند دعوت نامه برای اقامت دریافت کنند

برخلاف تمامی دوره های قبلی اکسپرس اینتری، که کسب نمرات بالاتر مسبب پذیرش متضایان در هر سه گروه می شد، در اکسپرس اینتری 16 اکتبر به دلیل جذب بیشتر افراد با مهارت فنی سبب شده است تا رقابت در این گروه کمتر شده و متقاضایان این گروه با نمرات کم نیز شانس دریافت ITA را داشته باشند. در سال جاری کمترین نمره ای که منجر به پذیرش اکسپرس اینتری شد 438 بود. اما در اکسپرس اینتری 16 اکتبر، متقاضی در گروه افراد با مهارات های فنی با نمره 357 نیز موفق به کسب ITA شد. همچنین با توجه به قانون Tie break که توسط IRCC استفاده می شود تمامی متقاضیانی که در گروه فنی موفق به دریافت نمره 357 یا بالاتر را شده اند، قادر به اخذ اقامت دائم کانادا هستند. بنابراین اکسپرس اینتری 16 اکتبر بیانگر روش های مختلفی است که متقاضیان با نمرات پایین نیز می توانند دعوت نامه برای اقامت دریافت کنند. چندین اکسپرس اینتری در قیاس با جریان استعداد های جهانی برابری می کند و همچنین اکسپرس اینتری نسبت به سایر برنامه های دولتی مرتبط با جذب نیرو مستلزم CRS کمتری است. متقاضیان اکسپرس اینتری که جزء نامزد های استانی انتخاب می شوند 600 امتیاز دریافت می کنند و این امتیاز تا حدود زیادی دریافت اقامت دائم را برای متقاضیان تضمین می کند. آلبرتا، یکی از استان های کشور کانادا در آخرین برنامه اکسپرس اینتری خود متقاضی با نمره اندک 400 را به پذیرش گرفت. همچنین این استان در اکسپرس اینتری قبل تر نیز متقاضی را با نمره 300 برگزید. در نمودار زیر کم ترین نمراتی که سبب پذیرش متقاضیان شده است را می توانید ملاحظه کنید.

اخبار

مانیتوبا و بریتیش کلمبیا بدون توجه به نمره CRS متقاضیان، اقدام به جذب نیروهایی کردند

همچنین در اکسپرس اینتری 2 اکتبر، استان های مانیتوبا و بریتیش کلمبیا بدون توجه به نمره CRS متقاضیان، اقدام به جذب نیروهایی کردند که مناسب با شرایط بخصوص و مورد نیاز استان خود بوده است.  نخستین گام جهت نامزد شدن برای اکسپرس اینتری استان ها این است که اقدام به ایجاد یک پروفایل اکسپرس اینتری کنید.

مثال ذیل شخص است که به دلیل توانایی در کار های فنی در اکسپرس اینتری 16 اکتبر موفق به دریافت دعوت نامه از کانادا شد.

تیم یک آشپز 30 ساله است که دارای مدرک آشپری نیز می باشد. تسلط زبان انگلیسی او متوسط است و به مدت 5 سال است که آشپزی می کند. تیم مدت کوتاهی برای به اثبات رساندن مهارت خود در کانادا حضور یافت اما تا به حال در کانادا مشغول به کار نشده بود. او در اکسپرس اینتری 16 اکتبر با کسب نمره 359 موفق به دریافت دعوت نامه برای اقامت دائم کانادا شد.

افزایش پذیرفتگان اکسپرس اینتری در سال 2020

به نقل از دیوید کوهن یکی از مقامات حقوقی مهاجرتی کانادا در مونترال:  قرعه  کشی امروز خبر خوبی است برای متقاضیانی که هنوز از نمرات پذیرش در اکسپرس اینتری آگاهی ندارند. وی همچنین افزود: یکی از اهداف عالیه دولت کانادا افزایش پذیرفتگان اکسپرس اینتری در سال 2020 و همچنین در ماه های آخر 2019 می باشد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط