20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

رند پاول می خواهد نماینده ترامپ در ایران باشد

سناتور این ایده را در بازی اخیر گلف با رئیس جمهور بیان کرد. در دور آخر بازی گلف  که در هفته گذشته بود ، سناتور رند پاول خواستار یک مأموریت حساس دیپلماتیک از رئیس جمهور دونالد ترامپ شد.

پاول پیشنهاد كرده که با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نشستی داشته باشد

بنا به گفته چهار مقام آمریكایی، پاول پیشنهاد كرده که با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نشستی داشته باشد تا بتواند کاری برای رئیس جمهور انجام دهد و هدف آن، کاهش تنش بین دو کشور است و ترامپ این ایده را تایید و امضا کرد.

با حضور ظریف در نیویورک در این هفته برای جلسات سازمان ملل و نشست های خصوصی با روزنامه نگاران و کارشناسان، این سناتور جمهوری خواه تازه کار اهل کنتاکی که به عنوان رئیس ارشد دیپلماتیک دولت مشغول به کار است و مقامات رسمی بسیاری را به خود اختصاص داده است، از طرفداران دونالد ترامپ برای مداخله در حداکثر فشار به ایران بوده است.

مشخص نیست سناتور با ظریف ملاقات خواهد کرد یا خیر. وی درخواست های متعدد این پیشنهاد ها را رد کرده است. اما تمایل رئیس جمهور برای قرار دادن پاول به عنوان نماینده با یک مقام ارشد ایرانی، مورد توجه است .

ترامپ ماه ها تلاش کرده است تا مذاکرات با ایران را آغاز کند

ترامپ ماه ها تلاش کرده است تا مذاکرات با ایران را آغاز کند، کمپینی که شامل نامه هایی به آیت الله علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ، که مبنی بر تلاش برای استفاده از نخست وزیر ژاپن شینزو آبه به عنوان یک مهاجر در ایران است و اظهارنظرهای عمومی با ابراز تمایل خود برای صحبت با آن ها. برخی از مقامات ایرانی گفته اند که آنها برای مذاکره آزاد هستند ، اما تنها پس از آن که دولت تحریم ها را بر دارد . با این حال ،آیت الله خامنه ای صحبت با ایالات متحده را به نوشیدن "سم" تشبیه کرده است.

پاول به همراه حسن لیندسی گراهام و دیوید پرودو روز شنبه در باشگاه خود در استرلینگ ،با رئیس جمهور گلف بازی کردند.

پاول متکی بر آزادی ، از دیرباز نسبت به مداخله خارجی ایالات متحده احتیاط کرده است و وی با مقامات دولت ترامپ به دلیل احتمال درگیری نظامی با ایران وارد جر و بحث شده و با آن ها درگیر شده است. پس از اینکه یک مقام نظامی ایرانی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را بر فراز آبهای بین المللی ساقط کرد ، پاول به شبکه های تلویزیونی مورد علاقه رئیس جمهور رفت تا با آن ها مصاحبه ای داشته باشد . پاول به مارتا مک کالوم به فاکس نیوز گفت: واقعاً یک دولتمرد لازم است که در میان انبوهی از صلاح های جنگی محدودیت نشان دهد.

پاول میگوید ایرانیان مجازاتهای توسط دولت ترامپ را "یك عمل جنگی" می دانند

وی همچنین با انتقاد از سیاست دولت ، اظهار داشت كه ایرانیان مجازاتهای توسط دولت ترامپ را "یك عمل جنگی" می دانند. پاول مدت هاست که با تیم شاهین ها در رده های بالای دولت ترامپ از جمله مشاور امنیت ملی جان بولتون و وزیر امور خارجه مایک پومپئو مخالف است. در آغاز دولت، هنگامی که نام وی به عنوان نامزد معاون وزیر امور خارجه به رسمیت درآمد و با دیدگاه های خود به کاندیداتور کمک کرد، او یک کارزار علنی علیه فرستاده ویژه فعلی دولت در ونزوئلا ، الیوت آبرامز ، را رهبری می کرد.

در اوایل سال جاری ، پاول ، مایک پومپئو را تحت فشار قرار داد كه آیا دولت معتقد است که صلاحیت جنگ با رژیم ایران را دارد؟ همانگونه که براساس این قانون در سال 2001  به ایالات متحده اجازه داده شد که جنگ علیه القاعده و گروه های تروریستی وابسته در افغانستان را شروع کند.

هنگامی که پومپئو سعی کرد این سؤال را نادیده بگیرد ، پاول به دولت هشدار داد که چنین تعرضی را دنبال نکند ، حداقل بدون تحریکات کنگره.

پاول در جلسه دادرسی در ماه آوریل در کاپیتول هیل به پومپئو گفت: شما اجازه کنگره برای جنگ با ایران را ندارید. فقط کنگره می تواند جنگ اعلام کند.

مارك دوبوویتس ، رئیس بنیاد شاهین دفاع از دموكراسی ها ، اظهار داشت: این اقدام ها باعث شده که ایران جریان سختی را تحمل کند.

دوبوویتس گفت: "این ایده خوبی است که شما به مذاکره و یک مسیر دیپلماتیک علاقه مند هستید ، اما شما باید در کنگره گزینش شوید و در حال حاضر ، ترامپ به همه ضربه زده است.

وی افزود: "چیزی که خیلی نامفهوم است ،  ناامیدی در توافق با ایرانیان می باشد و رژیم ایران برای دستیابی به موفقیت بیشتر این تنش را ادامه خواهد داد و اگر بر سر میز مذاکره بیایند قطعا همانند دولت اوباما ، مذاکره به پایان می رسد.

وقتی گفته شد رئیس جمهور برای دستیابی به ظریف ، یک شخص خارجی را مامور کرده است ، یک مقام دولت ترامپ که با مسائل ایران آشنا است ، خندید و گفت: "او تسلیم ما شده است!"

مقامات ایرانی به درخواست های اظهار نظر پاسخ ندادند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط