20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

آیا تورنتو می تواند بزرگترین مرکز آموزش استعدادهای درخشان در آمریکای شمالی شود؟

سیاست های مهاجرتی کانادا در حال هدایت کردن شرکت های ایالت متحده برای توسعه ی کارها و عملیاتشان در تورنتو می باشد.

صفحه وب مشاغل آمازون تقریبا 20 فرصت شغلی مربوط به تورنتو را در وب سایت شان تنها در طول 14 روز پست کرده اند. شرکت مایکروسافت در سال 2020 مرکز جدیدی را افتتاح خواهد کرد و انتظار می رود که 500 شغل تمام وقت و 500 کارآموز را به صورت همزمان استخدام نماید. همچنین بنابر گزارش امتیاز دهی استعداد فناوری CBRE در سال 2019 تورنتو در طول پنج سال گذشته بیشترین آمار افزایش توان مغزی را داشته است. بین سال های 2013 و 2018 تقریبا 80100 شغل در زمینه فناوری در تورنتو ایجاد شده است. همچنین 22466 مدرک در حوزه فناوری صادر شده است. که به این معنا است که 57634 کار فناوری بیشتر از فارغ التحصیلان فنی وجود دارد.

تورنتو و محوطه خلیج سن فرانسیسکو به عنوان خالق های مشاغل فنی فعالیت دارند که هر کدام حداقل 54000 استعداد در مشاغل فنی دارند که این آمار بیشتر از فارغ التحصیلان در رشته فناوری می باشد. به گفته ی گزارش CBRE  در پایان تحصیلات شهرهای واشنگتن دی سی، بوستون، لس آنجلس سخت ترین امتحانات و آزمون ها را برای استخدام فارغ التحصیلان فنی برگزار می کنند.

شرکت های آمریکایی سیاست مهاجرتی کانادا را در ایالات متحده بیشتر ترجیح می دهند

 نزدیک به دو سوم (65 درصد) از شرکت های آمریکایی که در یک نظر سنجی شرکت کرده اند گفته اند که بیشتر خواهان سیاست مهاجرتی کانادا در همه ایالات متحده هستند و بیشتر از نیمی از آن ها  این سیاست را به معنی توسعه شمال دانسته اند.

300 شرکت ایالات متحده در نظرسنجی جهانی گزارش روند مهاجرتی در سال 2019 شرکت کرده اند که بیشتر شرکت ها (63 درصد) گفته اند که آن ها حضور خود را در کانادا افزایش داده اند، در حالی که 37 درصد گفته اند که اینگونه نیست.

اکثریت شرکت هایی که در ایالات متحده در کانادا کارمندانی استخدام می کنند (35 درصد) گفته اند کارمندان خود را به کانادا اعزام میکنند و همچنین در شعبه های شرکت خود در کانادا استعداد های کاری بین المللی را استخدام می کنند.

اکثرا اتباع خارجی را استخدام می کنند که حدودا 15 درصد می باشد و نسب اعزام کارمندان 13 درصد است.

روند ساده تر مجوز کار

روند استعدادیابی جهانی (GTS) یک روش برای کارمندان است که مستخدم های خود را سریع تر به کانادا اعزام کنند.

کانادا برنامه GTS را در سال 2017 با هدف پردازش ارزیابی اثرات بازار کار برای مهارت های سطح بالای کارمندان خارجی موقت در بین دو هفته برگزار کرد. بین روند استعداد های جهانی دو زیر جریان دیگر وجود داشت:

  • دسته A به افرادی گفته می شود که از کارفرمایانی که در لیست مشخص شده اند نامزدی دریافت کرده اند. برای مثال Mars discovery district یک شرکت غیر انتفاعی در تورنتو می باشد که بودجه عمومی تحقیقات پزشکی و فناوری را به صورت یک تجارت درآورده است.

  • دسته B برای کسانی است که مهارت های خاصی در یک سری مشاغل دارند که مورد نیاز دولت کانادا می باشد. بیشتر مشاغلی که در بخش تکنولوژی وجود دارند شامل مهندسی کامپیوتر، طراحی وب، آنالیزورهای پایگا داده ها می باشند.

در طی دو سال گذشته، بیشتر از 24 هزار نفر با مهارت های سطح بالا تحت نظر این روند و جریان ها به کانادا آمده اند.

تسریع روند برای شرکت هایی که استعداد های فنی را به کانادا اعزام می کنند

در حالی که جریانات استعداد یابی جهانی درخواست هایی برای ارزیابی اثرات بازار کار را دارند، برنامه های مجوز کاری دیگری نیز وجود دارند که به شرکت ها فرصت این را می دهد که از گذراندن این مراحل صرف نظر کنند. که به تاجران کمک می کند که برای نقل مکان کارمندانشان از یک راه سریع تر و مستقیم تر استفاده بکنند.

شرکت های بین المللی که می خواهند کارمندانشان را به کانادا بفرستند می توانند از مجوز کار انتقال درون شرکتی (ICT) استفاده بکنند، این برنامه برای کارمندان خارجی که در کانادا حضور دارند به صورت موقتی می باشد که سود قابل توجهی برای اقتصاد کشور دارد. کارمندان باید حداقل یک سال سابقه کاری تمام وقت در شرکت خارجی داشته باشند و برای انجام کار راحت تری به کانادا بیایند. 

شرکت های فناوری می توانند از مجوز کار تخصصی NATFA استفاده بکنند. کسانی که آنالیزور سیستم های کامپیوتری هستند یا طراح های گرافیکی امکان دارد که در این لیست قرار داشته باشند. 

شهروند های آمریکایی و مکزیکی به ویزای موقت برای ورود به کانادا نیازی ندارند، پس درخواست های NATFA امکان دارد به صورت آنلاین یا به صورت برگه فیزیکی در یک درگاه ورودی ( مانند گذرگاه مرزی یا فرودگاه ) یا در یک اداره ویزا انجام شود.

کارگرن و کارمندانی که از برنامه های ICT و NATFT استفاده می کنند باید طبق همه مقررات حکومت به کار موقتی در کانادا مشغول شوند.

اونتاریو درها را برای کارگران حرفه ای خارجی باز کرده است

کارگران خارجی حرفه ای و دارای مهارت که به دنبال اسکان در تورنتو هستند می توانند از طریق یکی از گروه های برنامه ی مهاجرتی انتاریو OINP اقدام کنند. روند الویتی سرمایه انسانی که زیر مجموعه OINP است و تحت نظر آن نیز مدیریت می شود و از سیستم اکسپرس اینتری برای دعوت از کاندیدهای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم قرعه کشی اکسپرس اینتری استفاده می شود. OINP در ماه آگوست دو قرعه کشی برگزار کرده و نامزد هایی که دارای سابقه کاری در مشاغل خاص را هستند مورد هدف قرار داده است.

در روز یکم در ماه آگوست OINP 1733 دعوت از دوره های فنی OINP صادر کرده است. هدف این دوره ها سابقه کاری در بخش فناوری بوده است. کاندیدهای دعوت شده باید در سیستم رتبه بندی جامع رتبه ی 435 تا 458 را کسب کنند. مهندسین نرم افزار و طراحان وب جز لیست مشاغل واجد شرایط برای قرعه کشی فناوری بوده اند.

دومین قرعه کشی که در 15 اوت برگزار شد، 997 دعوت نامه برای درخواست نامزدی استانی را صادر کرد. این افراد دارای امتیاز CRS  بین 439 و 465 با سابقه ی کاری زیاد مانند پرستاری، مدیران مالی، مدیران فروش و ... بوده اند. نامزد ها به پیشنهاد شغلی برای انتخاب شدن نیازی نداشتند اما لازم به داشتن یک حساب و پروفایل اکسپرس اینتری بودند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 3 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط