20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

دولت ترامپ مهاجرانی که درآمد کم و اندکی دارند را از دریافت ویزا منع خواهد کرد

این یک ضربه دیگر به شبکه تامین اجتماعی مهاجران آمریکا است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلامیه ای صادر کرد و طبق این اعلامیه مهاجرانی که توانایی گرفتن بیمه درمانی و توانایی پرداخت هزینه خدمات پزشکی را ندارند، از گرفتن ویزا (تقریبا از هر نوع ویزایی برای ورود به آمریکا) منع خواهند شد.

مهاجران باید در مدت 30 روز بیمه درمانی دریافت کنند

مهاجران اکنون باید ثابت کنند كه ظرف 30 روز از ورود به آمریكا بیمه درمانی دریافت می كنند یا در غیر این صورت باید اثبات کنند كه قادر به پرداخت هزینه های پزشکی خود هستند.

دستورالعمل های اجرایی روش های مشخصی را برای تعیین اینکه مهاجران این شرایط را رعایت نمی کنند، تعیین کرده است. اجرای این دستورالعمل های جدید صادر شده بر عهده افسر کنسولی با ارزیابی برنامه های ویزا و وزارت امور خارجه است.

به گفته ترامپ هدف از این قانون، کاهش هزینه های شهروندان آمریکایی است

ترامپ گفت این اقدام ابزاری برای کاهش هزینه های شهروندان آمریکایی است و وی گفت برای پرداخت هزینه های بیمارستان برای کسانی که نمی توانند هزینه مراقبت ، مالیات ، حق بیمه و هزینه های بالاتری پرداخت کنند، می باشد.

براساس یک مطالعه بنیاد خانواده کایزر، افراد بیگانه و غیر شهروند به طور قابل توجهی بیشتر از شهروندان خواستار بیمه شدن هستند: در میان افراد زیر 65 سال ، 23 درصد از مهاجران دارای وضعیت قانونی و 45 درصد از مهاجران غیرمجاز بیمه نشده اند. با این حال، تنها افرادی که به دنبال وضعیت قانونی هستند، تحت تأثیر این اعلامیه قرار خواهند گرفت.

توئیت لری لویت معاون اجرایی سیاست های بهداشت در خانواده کایزر

لری لویت، معاون اجرایی سیاست های بهداشت در بنیاد خانواده کایزر، روز جمعه توئیت کرد که مهاجران دارای حقوق قانونی مراقبت مقرون به صرفه واجد شرایط دریافت یارانه مراقبت های بهداشتی هستند. اما طبق این اعلامیه، کمک هزینه بیمه به عنوان پوشش کافی واجد شرایط نیست.

استثنائات

اعلامیه جمعه برای مهاجرانی که قبلاً ویزای معتبری دریافت کرده اند، استثنائاتی ارائه می دهد که شامل فرزندان شهروندان آمریکایی ، کودکان بی سرپرست ، ساکنان دائمی که بیش از یک سال در خارج از ایالات متحده هستند و گیرندگان "ویزای ویژه مهاجرت" را برای افغان ها و عراقی هایی که به دولت آمریكا و خانواده های آنها كمك كرده اند جز این دسته می باشند.

به نظر می رسد این اعلامیه شامل کلیه دسته های دیگر ویزا در سراسر هیئت مدیره است. والدین و همسران شهروندان ایالات متحده و اعضای خانواده ساکنان دائم قانونی نیز مشمول این اعلامیه هستند.

برای توجیه این اعلامیه، ترامپ از قانون رئیس جمهور تحت قانون مهاجرت و ملیت استفاده كرد تا ورود همه بیگانگان یا هر طبقه بیگانه را به حالت تعلیق درآورد یا محدویت هایی را وضع کند.

این همان مرجعی است که دیوان عالی کشور به عنوان دفاع از آمریکا وضع کرده است، که براساس آن شهروندان ایران ، لیبی ، کره شمالی ، سوریه ، ونزوئلا ، یمن و سومالی هنوز از ورود به آمریکا منع شده اند.

دستورالعمل اجرایی با بسیاری از سیاست های ترامپ متناسب است

این اعلامیه با یکی از ایده های وسیع تر که سیاست مهاجرت ترامپ را راهنمایی می کند ، منطبق است:

در گزارش آکادمی های ملی علوم ، مشخص شده است که مهاجران نسل اول و فرزندانشان از سال 1994 تا 2013 سالانه 1600 دلار مالیات کمتر از آنچه در مزایای عمومی دریافت می کردند، پرداخت می کنند. اما نسل های دوم و سوم که تحصیلات بهتری داشتند، (در سال حدود 1300 تا 1700 دلار) بیشتر از آنچه می گرفتند سهم داشتند.

ترامپ در ماه سپتامبر دستورالعمل اجرایی صادر کرد که به کشورهایی که منابع لازم برای حمایت از پناهندگان در آمریکا را ندارند، آنها را از گرفتن ویزا منع کرده است.

قانون دولت ترامپ که در تاریخ 15 اکتبر به مرحله اجرا در می آید ، ورود مهاجران کم درآمد و دریافت گرین کارت را نیز دشوارتر می کند. یک قاضی فدرال در کالیفرنیا اظهار داشت که به احتمال زیاد او این قانون وضع شده را جلوگیری خواهد کرد، و این کار در حال حاضر باعث ترساندن مهاجران به عدم کنترل خدمات درمانی آنها شده است.

وزارت مسکن و شهرسازی همچنین در ماه می قانونی را پیشنهاد کرد که به آژانس اجازه می دهد خانواده های مهاجرتی مختلط را از مسکن عمومی اخراج کند (حدود 108 هزار نفر).

طرفداران گفتند که اعلامیه جمعه حمله دیگری به جوامع آسیب پذیر مهاجران بود.

دسترسی مهاجران به بیمه ی درمانی در این شهرستان دشوار است.

این اعلامیه پس از آن صورت می گیرد كه تقریباً كلیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دموكرات از ایده تأمین پوشش مراقبت های بهداشتی غیرمجاز از مهاجران حمایت كرده اند. از هر نامزدی که سؤال شد که آیا از آن حمایت می کنند، دست خود را بالا بردند.

ترامپ در تلاش است تا از این اعلامیه در مقابل رقبای دموکراتیک خود استفاده کند.

ترامپ در سخنرانی روز پنجشنبه در فلوریدا گفت: " تا زمانی که من رئیس جمهور هستم هرگز به این سیاستمداران اجازه نمی دهم که مراقبت های بهداشتی شما را به سرقت برده و آن را به مهاجران غیرقانونی تحویل دهند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط