20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

سختگیری های ترامپ نسبت به مهاجران قانونی میتواند به اقتصاد ایالت کالیفرنیا اسیب برساند

متخصصان اقتصادی و مدافعان حقوق مهاجران روز دوشنبه بیان کردند: سخت گیری جدید دولت ترامپ می تواند کارت های سبزی را که مهاجران به مدت زیادی از آن استفاده کرده اند را باطل کند ،از قبیل کوپن‌های غذایی، کوپن مسکن و یا دیگر اشکال کمکهای عمومی، لذا این سختگیری های دولت می‌تواند پیامدهای مهمی در اقتصاد کالیفرنیا داشته باشد.

سخنان لوسیا لورل در مورد سختگیری های ترامپ

در همین رابطه لوسیا لورل مدیر برنامه مراقبت بهداشتی در مرکز کار دانشگاه برکلی، می گوید که این سیاست می تواند اثر مخربی بر کالیفرنیا و اقتصاد کلی کشور داشته باشد او گفت که بسیاری از مردم در کالیفرنیا که از قبل یک کارت سبز دارند یا تبدیل به شهروند شده‌ اند ممکن است ازثبت نام برای دریافت مزایای عمومی مانند (مدی کال و کال فریش) خود داری کنند چون میترسند که این قانون برای خودشان یا اعضای خانواده شان مشکل ایجاد کند و همین موضوع میتواند تاثیرات منفی و دلسرد کننده ای را بر اقتصاد کالیفرنیا داشته باشد.

در ادامه لوسیا میگوید: کالیفرنیایی ها وقتی در این برنامه خدماتی ثبت نام میکنند دلارهای فدرال کمتری به کالیفرنیا وارد میشوند و این موضوع نه تنها از سیستم درمانی بلکه از کل اقتصاد ما حمایت میکند. در مطالعه سال ۲۰۱۸ توسط (لوسیا و نینز) از دانشگاه بهداشت کالیفرنیا به همراه (تیا شیمیدا) از حامیان سیاست غذایی در کالیفرنیا انجام شد طی یک تحقیق دریافتنند که بخش مراقبت های بهداشتی بزرگ ترین ضربه اقتصادی از چنین تغییر سیاست متحمل خواهد شد.

افراد خواهان کارت سبز نباید باری بر دوش ایالات متحده باشند

لازم به ذکر است که قانون فدرال از افرادی که به دنبال کارت سبز و وضعیت قانونی هستند میخواهد که ثابت کنند "بار عمومی" یا باری بر دوش ایالات ‌متحده نباشند یعنی باید ثابت کنند که هزینه ای برای دولت ندارند. اما قوانین جدید که روز دوشنبه علنی شد، طیف وسیعی از برنامه‌ هایی را طرح‌ ریزی می کنند که می تواند آن ها را از داشتن کارت سبز و شهروندی سلب صلاحیت کند. افسران در خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا، در حال حاضر به همراه عوامل دیگری از قبیل آموزش، درآمد خانوار و بهداشت برای تعیین اینکه آیا آنها به وضعیت قانونی کمک کنند یا نه مشغول هستند، لذا بعد از آن از کمک‌های عمومی برخوردار خواهند شد.

لوسیا همچنین اظهار داشت که مطالعه آن ها که تغییرات پیشنهادی را در بار عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است و زمانی که بیانیه دولت در روز دوشنبه منتشر شد متوجه شدند که طبق همان پیش بینی که انجام داده بودند موضوعات اتفاق افتاد و برنامه (مدی کال و کال فریش) که از طریق دولت حمایت میشد، حمایت خود را از دست داد.

همانطور که پیش بینی می شد مردم از نگرانی برای از دست دادن وضعیت قانونی خود از این برنامه استعفا میدهند یا دیگر ثبت نام نمیکنند. این مطالعه نشان داد که پس از اجرایی شدن تغییرات، مشاغل کالیفرنیا دیگر وجود نخواهند داشت و ۴۷ درصد از این مشاغل از دست رفته توسط بخش مراقبت های بهداشتی تامین خواهند شد.

لوسیا نیز ادامه داد که اگر مردم از ثبت نام در این برنامه خودداری کنند بزرگ ترین تلفات در مشاغل بهداشتی دیده خواهد شد، اما  مشاغل در صنایع دیگر به عنوان نتیجه تاثیر موج اقتصادی کاهش خواهند یافت . لوسیا از خرده فروشی دراملاک و مستغلات می گوید: آن‌هایی که منافع خود را از دست می‌دهند احتمالا هزینه‌ های دیگر را کاهش خواهند داد تا بودجه خانوار خود را صرف خرید غذا کنند و یا اینکه صنایع مورد نیاز اولیه خود را خرید میکنند.

لوسیا گفت که این مطالعه همچنین نشان داد که در کالیفرنیا، قطع شدن این کمکها بر 88% مردم امریکای لاتین و 8% مردم اسیا تاثیر میگذارد چون مردم در قشر کم درآمد هستند دسترسی کمتری به غذا، مراقبت‌های بهداشتی و سایر منابع ضروری خواهند داشت.

لوسیا در ادامه گفت که مهاجرت احتمالا تغییر خواهد کرد. لوسیا گفت: قانون جدید یک سیاست برای کاهش مهاجرت توسط افرادی است که ثروتمند نیستند و مهاجرت از آمریکای‌ لاتین و آسیا به امریکا را به سمت اروپا تغییر خواهد داد.

او گفت: به طور کلی، اقتصاد ما وقتی که همه آدمها نیازهای اولیه خود را دارند، قوی تر است.

رائول اوجدا دانشیار دانشکده مطالعات چیکانا گفت که سیاست های عمومی جدید ترامپ به طور مستقیم علیه مفهوم یکپارچگی مهاجران اجرا می شود که اقتصاد آمریکا را به جلو می برند.

وی ادامه داد آنچه که اقتصاد کالیفرنیا به آن نیاز دارد این است که مهاجران را هر چه سریع تر ادغام کند و به محض اینکه مهاجران قانونی شدند و به شهروندان قانونی تبدیل شدند، از انها به میزان بهره وری و توانایی که دارند جهت افزودن به چرخه اقتصاد استفاده کند.

در همین رابطه رائول اوجدا افزود که ادغام مهاجرین مزیت عمومی مهمی برای دولت است، زیرا نرخ مشارکت کار در میان مهاجران بسیار بالا است. این پروفسور که اغلب برنامه ‌های اجتماعی را برای رسیدن به شرایط زندگی پایدار و دور از فقردنبال میکند، و به افراد  می آموزد تا بیشتر به اقتصاد کلی کمک کنند، گفت: که کمک عمومی دروازه ‌ای مهم برای رسیدن به این ادغام است.

وی همچنین ادامه داد که سیاست های ترامپ پتانسیل ایجاد یک طبقه کامل از مردم را دارند که قادر به دستیابی به یکپارچگی مهاجران نیستند و احتمال کمی وجود دارد که این موضوع برای آن ها سازنده باشند او بیان کرد که درآمد قانونی مهاجران پس از دو سال از کسب شهروندی 20 درصد و طی 5 الی 10 سال به بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت و این بدان معنی است که تاثیر مثبت آنها رو اقتصاد چقدر است، وی همچنین سیاست های ترامپ را "خودشکست" خواند.

او گفت که بزرگ ترین مصرف کنندگان خدمات اجتماعی غیر مهاجران هستند، چیزی که به نظر می رسد یک روایت دولتی است از همین رو کمک های مردمی، از دست رفته و این دیدگاهی را نشان می دهد که سیاست اغلب به نفع کارگران بومی است.

وی در اخر گفت: برعکس، همه ما بازنده ایم، کل جامعه شکست خورد. این تلاشی است برای تقسیم ارزش و بی ارزش.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط