20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

چرا ما به یک استراتژی مهاجرتی منطقه ای انتاریو احتیاج داریم

مهاجران با فرصتهای شغلی خوب در خارج از منطقه تورنتو باعث سود این شهر و همچنین انتاریو خواهد بود. در سال 2018 ، منطقه بزرگ تورنتو (GTA) از 106،000 ساکن دائم جدید استقبال کرد. به عبارت دیگر ، GTA از مهاجران بیشتری نسبت به شهرهای کبک ، مانیتوبا ، ساسکاچوان و چهار استان آتلانتیک استقبال به عمل آورد.

مهاجرت به تورنتو در حال کند شدن نیست

مهاجرت به تورنتو در حال کند شدن نیست زیرا این منطقه قبلاً نزدیک به 60،000 مهاجر را در نیمه اول سال 2019  پذیرفته است - به طور قابل توجهی این استان بیشتر از هر استان دیگر در کانادا قادر به جذب مهاجر از سرتاسر جهان می باشد.

مهاجرت و اسکان آن ها بدون شک برای  تورنتو مفید است زیرا این منطقه را به یکی از پر جنب و جوش ترین مناطق فرهنگی در جهان تبدیل کرده است و همچنین از نظر اقتصادی سالم تر از سایر مناطق انتاریو می باشد. در عین حال ، برای مهاجران ، تورنتو و انتاریو سودمند خواهد بود زیرا که این دو شهر بیشتر از شهر های دیگر کانادا ، مهاجران را برای داشتن یک زندگی خوب تشویق میکند.

تورنتو 45 درصد از جمعیت انتاریو را تشکیل می دهد اما تقریبا 80 درصد از آن ها مهاجران هستند

امروزه ، تورنتو 45 درصد از جمعیت انتاریو را تشکیل می دهد اما تقریبا 80 درصد از آن ها مهاجران هستند. این بدان معناست که 55 درصد از منافع استان قفط از 20 درصد تازه واردان به انتاریو می باشد. این مهاجرت ها و جذب آن ها زمانی صورت می گیرد که کانادا  بیش از هر زمان دیگری برای کاهش مشکلات اقتصادی و مالی به مهاجر نیاز پیدا می کند و این مشکلات مالی و اقتصادی به دلیل افزایش نرخ جمعیت سالخورده و درصد کم زاد و ولد در این کشور می باشد. 

 مهاجران با داشتن فرصت های شغلی خوب در سایر مناطق انتاریو، زیرا می توانند زندگی خود را در کانادا با هزینه کمتری نسبت به شهرهای دیگری مثل تورنتو آغاز کنند.

این جوامع از جذب استعدادهای جهانی بیشتری که منبع اصلی کار، مصرف و درآمد مالیاتی خواهد بود، سود خواهند برد. در همین حال ، تورنتو از این امر بهره مند می شود زیرا که رشد سریع جمعیت ناشی کانادایی ها و مهاجرت مهاجران به طور یکسان در منطقه و این خود می تواند کانادا را با چالش های دیگر روبرو کند (به عنوان مثال حمل و نقل عمومی ، مسکن ارزان قیمت).

دولت های فدرال و استان ها اهمیت توزیع گسترده مهاجران را در سراسر انتاریو ضروری می داند

دولت های فدرال و استان ها اهمیت ترویج توزیع گسترده مهاجران را در سراسر انتاریو ضروری می داند . به عنوان مثال ، توافق نامه مهاجرت کانادا و انتاریو ، که روابط بین دو طرف را برای تعهد خود برای همکاری مشترک در این جهت به رسمیت در میاورد . در بودجه سال  2019 ،  دولت انتاریو خاطرنشان كرد كه برنامه های آزمایشی جدید را آزمایش می كند تا جوامع كوچك تر بتوانند مهاجران بیشتری را به خود جذب كنند. دولت فدرال در اوایل سال جاری ابتکار عمل جدیدی به میان آورد ، که عنوان آن خلبان مهاجرت روستایی و شمالی بود و آغازبه کار کرد که هدف آن کمک به جوامع در سراسر کانادا از جمله افزایش نرخ مهاجرت در شمال اونتاریو بود.

در گزارش جدیدی که برای هیئت کنفرانس کانادا تالیف شده است شامل پنج روش دیگر می تواند که چنین تلاشهایی را تکمیل کند:

  • ایجاد کردن یک استراتژی مهاجرتی منطقه ای در انتاریو 

  • اصلاح برنامه نامزد مهاجران انتاریو 

  • تقویت ارتباطات اقتصادی بین استعدادهای جهانی و کارفرمایان

  • جوامع بازار در سراسر انتاریو

  • ایجاد آگاهی عمومی در مورد مهاجرت

ذینفعان مانند سه سطح دولت ، گروه های کارفرمایی ، مؤسسات و سازمان های خدمت رسانی به مهاجرت باید برای تدوین استراتژی در مورد چگونگی همکاری مشترک برای دستیابی به هدف خود در ارتقاء مهاجران بیشتر از تورنتو، گرده هم آیند. این استراتژی باید شامل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت با یک برنامه عملیاتی باشد که به ذینفعان امکان می دهد پیشرفت خود را بسسنجند و مطابق با آن تعدیل کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها در مسیر صحیح قرار دارند.

برنامه نامزد مهاجران انتاریو می تواند به نامزدهای علاقه مند به زندگی در خارج از منطقه تورنتو اصلاح شود به این گونه که به این افراد امتیاز بیشتری اعطا شود. به عنوان مثال ، به دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی موقت که در حال حاضر در چنین جوامعی زندگی می کنند میتوانند این امتیازات به آن ها اعطا شود. 

مهاجران به این جوامع منتقل نخواهند شد مگر اینکه فرصتهای شغلی مطابق با مهارتهایشان برای آن ها در دسترس باشد. از این رو ، می توان از طرف گروه های تجاری مانند گروه های بازرگانی تلاش بیشتری کرد تا کارفرمایان را در مورد مزایای استخدام مهاجران راهنمایی کند و چه اقداماتی برای جذب استعداد های جهانی لازم است.

مهاجران به کانادا ممکن است در مورد مزایای زندگی در خارج از تورنتو اطلاعات زیادی نداشته باشند

مهاجران به کانادا ممکن است در مورد مزایای زندگی در خارج از تورنتو اطلاعات زیادی نداشته باشند. یکی از راه هایی که می تواند به مهاجران برای دسترسی به این اطلاعات کمک بکند این است که با گروه های موجود در دیاسپورا در جوامع خود ارتباط داشته باشند و با افراد با سابقه مشابه که در خارج از کشور که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند ارتباط برقرار کنند.

سرانجام ، در حالی که پیدا کردن شغل اولویت اول مهاجران است و جایی که با کمال میل آن ها را در آغوش بگیرد می تواند در جذب آن ها تاثیر گذار باشد و همچنین تشویق به گفتگو در جوامع کوچکتر انتاریو در مورد نیاز مهاجران می تواند به پیشرفت و استقبال بیشتر از جوامع، کمک بسزای کند.

مهاجران همچنین به واسطه اقتصاد عظیم  تورنتو و جوامع دیپلماسی ادامه می دهند. با این حال ، بر خلاف گذشته ، انتاریو با موج بزرگی از بازنشستگی های کودک در دهه آینده و با چالش های اقتصادی و مالی قابل توجهی در سراسر استان مواجه خواهد بود.

زمان آن فرا رسیده است که تشخیص دهیم که چگونه 55 درصد دیگر انتاریو می توانند از مزایای اقتصادی و فرهنگی بیشتر از مهاجرت بهره مند شوند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط