20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

به رسمیت شناخته شدن واکسن کرونا ترکیه از سوی اتحادیه اروپا

به نقل از خبرگزاری تی آر تی سه واکسن کرونای دیگر شامل واکسن های ساخته شده توسط کشورهای ترکیه، مقدونیه شمالی و اوکراین توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده‌اند و از این پس اشخاصی که گواهی واکسینه شدن با این واکسن ها را داشته باشند، اجازه سفر به کشورهای اروپایی را خواهند داشت. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این تصمیم از 20 آگوست 2021 لازم الاجرا شده است و این سه کشور به سیستم گواهینامه واکسن دیجیتالی اتحادیه اروپا متصل شده‌اند.

پس از شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سختی برای سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی در نظر گرفته شد. شرایطی که شامل قرنطینه های چند هفته ای و انجام تست های پر تکرار کرونا از افرادی بود که قصد ورود به کشورهای اروپایی را داشتند. با ساخته شدن واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون در کشورهای اروپایی و آمریکایی، شرایط ورود به این کشورها آسان تر شد و بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که در صورتی که اتباع کشورهای دیگر گواهی تزریق دو دوز واکسن مورد تایید را داشته باشند، برای آن‌ها ویزا صادر خواهد شد و اجازه ورود بدون دردسر به کشورهای اروپایی در شرایط کرونا را خواهند داشت.

گواهی های تزریق واکسن کرونا برای ارائه به سفارت های کشورهای اروپایی در دو نوع کاغذی و دیجیتالی هستند. گواهی تزریق واکسن کاغذی که بسیار رایج است و افرادی که قصد ارائه آن به سفارت های کشورهای اروپایی را دارند، باید گواهی کاغذی را ترجمه کنند و به سفارت ارائه نمایند.

گواهی دیجیتالی تزریق واکسن کرونا شامل اطلاعات گوناگونی همچون نام، نام خانوادگی، شماره هویت، تاریخ تولد، انواع واکسن‌های تزریق شده، سازندگان و تاریخ واکسیناسیون است. تمام اطلاعات مربوط به گواهی واکسن دیجیتالی کرونا بر روی یک QR کد رمزنگاری شده است و از طریق سامانه های آنلاین و یا برنامه های گوشی های هوشمند قابل ارائه است.

از آنجا که گواهی های واکسن دیجیتال بر روی سیستم های معتبر اتحادیه اروپا صادر می‌شوند، نسبت به گواهی های ترجمه شده کاغذی معتبرتر هستند و برای سفارت های اروپایی بیشتر قابل اعتماد هستند. نکته مثبتی که در این خبر وجود دارد این است که کشور ترکیه هم به جمع کشورهایی پیوست که گواهی دیجیتال تزریق واکسن کرونا صادر می‌کنند. بنابراین اشخاصی که در ترکیه دو دوز واکسن کرونا تزریق می‌کنند، می‌توانند از طریق برنامه های e-Nabız یا Hayat Eve Sığar (HES) گواهی دیجیتالی واکسن کرونا را دریافت کنند و با راحتی بیشتری به کشورهای اروپایی یا آمریکایی سفر کنند.

ما قبلا مقاله ای در مورد چگونگی واکسن زدن در ترکیه منتشر کرده‌ایم که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله نحوه تزریق واکسن کرونا در ترکیه را مطالعه کنید. در صورت نیاز به خدمات حامی مهاجر در زمینه اخذ اقامت سریع و بدون دردسر ترکیه برای تزریق واکسن کرونا می‌توانید از طریق شماره 02148406 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط