20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مرکز ملی ویزای آمریکا؛ حجم زیادی از پرونده‌های مهاجرتی آماده مصاحبه هستند

تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط مرکز ملی ویزا (NVC) نشان می‌دهد که بیش از 500 هزار پرونده مهاجرتی با وجود کامل بودن تمامی مدارک، در انتظار دریافت وقت مصاحبه از سفارتخانه‌ها هستند.

همه‌گیری کووید 19 به طور چشمگیری بر روند وزارت امور خارجه در پردازش درخواست‌های ویزاهای مهاجرت تاثیر گذاشته است. سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایالت متحده آمریکا در تلاش هستند تا خدمات ویزای مهاجرتی آمریکا را با توجه به کشوری که سفارت آمریکا در آن واقع شده است، هر چه سریعتر از سر بگیرند. با این وجود همه‌گیری کرونا همچنان بر کاهش شدت تعداد ویزاهایی که سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورهایی که قادر به پردازش هستند، اثر منفی می‌گذارد.

محدودیت‌ها و شرایط هر کشوری که سفارتخانه‌ها برای صدور ویزا در آن قرار دارند، متفاوت است. شرایطی مثل محدودیت‌های سفر، مقررات قرنطینه کشور میزبان، قانون واکسیناسیون و اقدامات سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله این شرایط است که باعث کندی در روند پردازش پرونده‌های مهاجرتی شده است.

بایدن در فوریه 2021 دستور اجرایی (EO) 14012 را صادر کرد و گفت اگرچه ما در عصر همه‌گیری کووید 19 همچنان با چالش‌های متعدد و مداومی روبرو هستیم، اما متعهد هستیم که مشکلات مربوط به ویزاهای مهاجرتی را با برقراری ایمنی برای کارکنان سفارت‌ها و همچنین متقاضیان ویزا برطرف کنیم و وضعیت فعلی بررسی ویزاهای خود را به طور شفاف اطلاع‌رسانی کنیم.

با این تفاسیر طبق تازه‌ترین آمار مرکز ملی ویزا، پرونده‌های مهاجرتی زیادی تکمیل شده‌اند و آماده برای دعوت به مصاحبه متقاضی هستند. باید منتظر بود تا ببینیم چه دستورالعملی برای صدور ویزا به سفارتخانه‌ها ارسال خواهد شد. در جدول زیر آمار تعداد پرونده‌هایی که تکمیل و آماده برای دعوت به مصاحبه هستند نشان داده شده است.

تعداد متقاضیان ویزای مهاجرت آمریکا که پرونده آنها در NVC تکمیل شده و تا 31 جولای آماده مصاحبه هستند.

547,193

تعداد متقاضیان ویزای مهاجرت آمریکا که برای مصاحبه آنها در آگوست 2021 وقت تعیین شده است.

33,306

تعداد متقاضیان واجد شرایط ویزای مهاجرتی آمریکا که هنوز در انتظار تعیین وقت مصاحبه هستند.

513,887

 

در سال 2019 به طور متوسط 60866 متقاضی، هر ماه در انتظار مصاحبه سفارت برای دریافت ویزا بودند. این داده‌ها و آمارها صرفا با هدف اطلاع‌رسانی و ایجاد شفافیت ارائه شده‌اند. به این نکته هم باید توجه داشت که این اعداد و ارقام با توجه به تلاش سفارتخانه‌ها به طور منظم تغییر می‌کند. به علاوه این آمار و داده‌ها مختص پرونده‌هایی که است که توسط NVC پردازش شده است. پرونده‌های بسیاری هستند که هنوز برای تایید درخواست در USCIS قرار دارند، هنوز تکمیل نشده‌اند و در آمار NVC قرار نمی‌گیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با حامی مهاجر همراه باشید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط