20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اقدام airbnb برای افغان‌ها؛ تامین اسکان موقت 20000 پناهجوی افغان

برایان چسکی مدیرعامل AirBnb از تصمیم این شرکت برای اسکان موقت پناهجویان افغان خبر داد. این شرکت قصد دارد به 20 هزار پناهجوی افغان به صورت رایگان اسکان موقت بدهد و هزینه اقامت آنها را تامین کند. برایان هنوز رقم دقیقی که این شرکت برای پناهجویان در نظر گرفته است را اعلام نکرده است و همچنین مشخص نیست که پناهجویان افغانستانی تا چه مدت می‌توانند از امکان اسکان موقت استفاده کنند. AirBnb یک پلتفرم است که در زمینه اجاره مکان‌های اقامتی فعالیت می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق وبسایت یا نرم‌افزار موبایل از امکانات این شرکت استفاده نمایند. در ادامه با حامی مهاجر همراه باشید.

بر اساس اعلام ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه، طی روزهای اخیر تقریبا 48هزار نفر از افغانستان خارج شده‌اند و این در حالی است که ده‌ها هزار نفر همچنان در تلاش هستند تا از افغانستان خارج شوند. به همین منظور شرکت AirBnb این اقدام ارزشمند را انجام داده است تا امکان اسکان موقت و رایگان 20000 مهاجر افغان را در سراسر جهان فراهم سازد. این خبر را در روز سه‌شنبه 24 آگوست برایان در توییتی اعلام که که پناهجویان افغان می‌توانند از اسکان رایگان و موقت پلتفرم این شرکت استفاده نمایند.

در حال حاضر تعداد بسیاری از افغان‌ها در فرودگاه کابل در انتظار خروج از این کشور و مجبور هستند و در گرمای بسیاری سوزان تجمع کرده‌اند. طالبان مهلت پروازهای هوایی افغانستان را تا 31 آگوست اعلام کرده است و این نگرانی وجود دارد بسیاری از کسانی که قصد ترک کشور را دارند، با مشکل روبرو شوند. برایان در چنین شرایط سختی که برای افغان‌ها وجود دارد معتقد است که اسکان مهاجرین در ایالات متحده امریکا و سایر کشورها یکی از بزرگترین کمک‌های بشردوستانه در این بحران پیش رو محسوب می‌شود. او همچنین گفت که در این مورد احساس مسئولیت می‌کند و قصد دارد قدمی برای کمک به افغان‌ها بردارد. او امیدوار است این اقدام انگیزه‌ای برای سایر شرکت‌ها و نهادها باشد و آنها نیز در این مسیر بشردوستانه قدم بگذارند.

آمریکا از روز 14 آگوست تا کنون بیش از 58 هزار نفر را از کابل خارج کرده و ده ها هزار نفر نیز در انتظار خروج از این کشور هستند. واشنگتن پست نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا، کمک‌های انسان‌دوستانه خود به افغانستان را به 175 میلیون دلار افزایش داده است. رئیس جمهور آمریکا جو بایدن نیز قرار است در دیداری مجازی با رهبران گروه هفت درباره مسائل افغانستان گفتگو کند. سی ان ان نیز در گزارشی بیان کرد که اگرچه رهبران جهان، خواستار کند شدن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند تا مردم افغانستان سریعتر بتوانند خارج شوند، اما بایدن هنوز با این درخواست موافقت نکرده است.

هفته گذشته شرکت AirBnb برای 165 نفری که وارد آمریکا شده بودند، مقدمات اسکان موقت را فراهم کرد. این اقدام تازگی ندارد و این شرکت پیش‌تر و در سال 2017 نیز مکان‌های اقامتی رایگان را در اختیار پناهجویان، دانشجویان و افراد دیگری که دارای گرین کارت آمریکا بودند و تحت تاثیر فرمان اجرایی ترامپ قرار گرفته بودند، فراهم کرده بود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط