20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

تقاضای مهاجرت پرستاران ایرانی در ایام کرونا 6 برابر شد

یوسف رحیمی عضور شورای عالی سازمان نظام پرستاری در مورد افزایش چشمگیری مهاجرت پرستاران در ایام کرونا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: اخیرا پرستاران تمایل بیشتری نسبت به قبل برای مهاجرت پیدا کرده‌اند و از ما تقاضای اطلاعات و راهنمایی دارند. در گذشته سالانه 200 تا 300 نفر گواهی مهاجرت از نظام پرستاری می‌گرفتند اما اکنون در حدود 1500 نفر در سال اقدام به مهاجرت می‌کنند و به این دلیل که خروجی‌ها قابل شمارش نیست، این آمار دقیق نیست و حدودی بیان است.

این مهاجرت‌های اخیر به دلیل وضعیت ایده‌آل کشورهای مقصد و مشکلات کشور مبدا اتفاق می‌افتد. این مسئول سازمان نظام پرستاری در ادامه افزود: وقتی که یک پرستار را به عنوان نیروی موقت نگه می‌داریم و حقوق بسیار کمی به او می‌دهیم، هنگامی که پیشنهاد بهتری از کشور دیگری دریافت کند که تمام امکانات و مزایا با حقوق عالی در اختیارش می‌گذارند، حتما می‌پذیرد و اقدام به مهاجرت می‌کند.

بسیاری از کسانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، ایران را دوست دارند اما مجبور هستند برای رسیدن به آرامش بیشتر، زندگی در کشورهای دیگر را تجربه کنند. هیچ فردی مایل به زندگی در غربت و جدایی از خانواده نیست ولی گاهی برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به آرامش مجبور به مهاجرت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پرستاران نزدیک به دو سال است که برای مهار کرونا، در خط مقدم مبارزه با این ویروس، خدمت می‌کنند و خودشان را برای سلامتی دیگران در معرض خطر قرار می‌دهند. در این مدت بسیاری از پرستاران حتی مراسم ازدواج خود را به تعویق انداخته‌اند و یا از دیدار عزیزان و خانواده خود محروم بوده‌اند.

طبق آخرین آمار در دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذر حدود 80 هزار پرستار به کووید 19 مبتلا شده‌اند که بیش از 110 نفرشان جان خود را از دست داده‌اند. بی‌مهری و عدم توجه مسئولان مربوطه و عملی نشدن بسیاری از وعده‌های داده شده به پرستاران، باعث شده تا این قشر از جامعه تمایلشان به مهاجرت بسیار بیش از پیش شود. در این مدت بسیاری از پرستاران مهاجرت کرده‌اند که به گفته دبیر شورای عالی نظام پرستاری، تعداد آنها به 500 نفر در ماه می‌رسد.

از طرف دیگر کشورهای دیگر روز به روز در حال آسان تر کردن شرایط برای جذب پرستاران هستند به صورتی که برخی از کشورهای اروپایی، کشور آمریکا و استرالیا بیشترین درخواست جذب پرستاران را دارند. در حال حاضر کمبود نیروی پرستار در کل دنیا وجود دارد و همین امر باعث آسان شدن شرایط مهاجرت نسبت به قبل شده است. به عنوان مثل در گذشته یکی از شرایط مهم مهاجرت، داشتن نمره بالای مدرک زبان بود اما در شرایط کنونی برخی از کشورها حتی شرط بلد بودن زبان انگلیسی را هم برداشته‌اند.

رحیمی در پایان اضافه کرد: پرستاران ایران در رنکینگ جهانی رتبه پانزدهم را دارند و به این معنی است که پرستاران ایران می‌توانند تمام استانداردهای لازم را به راحتی پشت سر بگذارند و از هر کشور پذیرش دریافت نمایند.

برای دریافت آخرین اخبار مهاجرتی با حامی مهاجر همراه باشید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط