20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

آیا اکنون می‌توان برای ورود به استخر اکسپرس اینتری اقدام کرد؟

این یک سوال مهم است که متقاضیان مهاجرت به کانادا از خود می‌پرسند. مزایای ورود به استخر اکسپرس اینتری در حال حاضر بسیار بیشتر از معایب آن است. برای پاسخ به این سوال و بررسی جوانب آن در ادامه با حامی مهاجر همراه باشید.

کانادا قصد دارد از بالاترین سطح مهاجرت تاریخ خود برای حمایت از اقتصاد خود، پس از دوران همه‌گیری کرونا استقبال کند. طبق این برنامه دولت کانادا طبق برنامه مهاجرتی بین سال‌های 2021 تا 2023 به دنبال استقبال از 400 هزار مهاجر جدید در سال است. حدودا 60 درصد از این آمار به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا خواهند آمد. اکسپرس اینتری اصلی‌ترین و بهترین روشی است که دولت کانادا از طریق آن نیروهای کار ماهر را جذب و پردازش می‌کند.

در شرایط عادی اکثر افرادی که موفق شده‌اند به کانادا مهاجرت کنند، از طریق اکسپرس اینتری و از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) بوده است. نامزدهای FSWP قبل از دوران همه‌گیری کرونا، تقریبا نیمی از مهاجران اکسپرس اینتری در هر سال تشکیل می‌دادند و نیمی دیگر از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه نامزدهای استانی (PNP) و برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP) اقدام کرده بودند.

در طول سال 2021 اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، دعوتنامه‌های اکسپرس اینتری را برای نامزدهای CEC و PNP صادر کرده است و دلیل آن این است که اکثر این متقاضیان در حال حاضر کانادا هستند، بنابراین کمتر با مشکلات مرتبط با همه گیری ویروس کرونا (مثل تاخیر در سفر) روبرو می‌شوند. بسیاری از نامزدهای FSWP در حال حاضر در استخر Express Entry  منتظر هستند تا IRCC صدور دعوتنامه‌های درخواست آنها (ITA) را مجددا از سر بگیرد.

نامزدهای احتمالی FSWP ممکن است در پیش خود این فکر را بکنند که تا قبل از شروع مجدد ارسال دعوتنامه‌ها، هیچ اقدامی برای ورود به استخر اکسپرس اینتری نکنند که این یک نظر اشتباه است. تنها ریسک واقعی ورود به استخر در حال حاضر این است که در صورت عدم دریافت دعوتنامه (ITA) در طی دو سال پس از آزمون زبان، اعتبار این آزمون به پایان می‌رسد و ممکن است نیاز به آزمون مجدد زبان برای ورود به اکسپرس اینتری باشد.

این هزینه در مقایسه با هزینه‌هایی که بعد از شروع مجدد ارسال دعوتنامه‌ها انجام می‌شود، ناچیز است. به عنوان مثل اگر وارد استخر اکسپرس اینتری نشده باشید، شانس دریافت ITA را به هیچ عنوان برای اقامت نخواهید داشت و بالعکس کسانی که وارد استخر شده باشند، شانس دریافت ITA را خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که IRCC چه زمانی ارسال دعوتنامه‌های FSWP را از سر خواهد گرفت اما کسانی که در استخر اکسپرس اینتری ثبت‌نام کرده باشند، در صورت از سر گیری ارسال دعوتنامه‌ها شانس بیشتری خواهند داشت. همچنین حضور در اکسپرس اینتری این فرصت را به متقاضیان می‌دهد تا بتوانند دعوتنامه برنامه نامزدی استانی را دریافت کنند. پذیرش دعوتنامه برنامه استانی باعث دریافت 600 امتیاز CRS اضافی می‌شود که این تضمین را می‌دهد متقاضی دعوتنامه اکسپرس اینتری را دریافت کند.

حضور در اکسپرس اینتری این امکان را نیز به متقاضیان می‌دهد که در بانک کار دولت کاناد یک حساب پلاس ایجاد کنند. داشتن این حساب و دستری می‌تواند به متقاضی در تطبیق فرصت‌های شغلی مناسب کمک کند تا شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کار داشته باشد. پیشنهادات شغلی واجد شرایط می‌تواند منجر به کسب 50 تا 200 امتیاز CRS اضافی شود.

این مسئله که متقاضیان ثبت‌نام در اکسپرس اینتری دچار تردید می‌کند قابل درک است اما بهتر آن است که این کار را انجام دهند. کشور کانادا برای مهارت و استعداد نیروی ماهر کار ارزش قائل است و تمایل به مهاجرت نیروی کار به این کشور دارد. سرانجام IRCC درهای خود را به روی نامزدهای FSWP باز خواهد کرد و شروع فرایند اکسپرس اینتری می‌تواند شما را یک قدم به هدف خود برای مهاجرت به کانادا نزدیک کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی می‌توانید پیج حامی مهاجر را در اینستاگرام دنبال کنید و همچنین برای دریافت هر گونه مشاوره در خصوص مهاجرت به کانادا و اکسپرس اینتری با کارشناسان و مشاوران ما با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط