20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

آمار نظرسنجی تمایل افراد به مهاجرت توسط مرکز کیو (keyou)

بر اساس آمار مرکز افکارسنجی کیو، در آذرماه امسال، تمایل به مهاجرت به بیش از 33 درصد رسیده است. این در صورتی است که در سال 95 تمایل به مهاجرت 29.8 درصد بوده است. نتایج نظر سنجی کیو نشان می‌دهد عوامل اقتصادی مهم‌ترین انگیزه افراد برای مهاجرت به حساب می‌آیند.

این مرکز موضوع تمایل افراد و انگیزه آنها برای مهاجرت را به طور کامل و تخصص بررسی کرده است که به طور کامل بیان شده است. در ادامه این خبر با حامی مهاجر همراه باشید.

تمایل به  مهاجرت حاکی از وضعیتی است که فرد مایل است در صورت مهیا بودن شرایط به صورت دائم یا موقت کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کند. میل به مهاجرت با انگیزه‌های مختلف پدید آمده و در عموم کشورهای جهان به میزان کم یا زیادی وجود دارد. پژوهش‌های معتبر نشان می‌دهند که میل به مهاجرت در سطح جهانی رو به افزایش است. در سال 2018 حدود 750 میلیون نفر از مردم جهان تمایل به مهاجرت و تغییر محل زندگی خود داشته‌اند.

 

جامعه آماری نظرسنجی

مرکز افکارسنجی کیو، در آذرماه 1400 نخستین نظرسنجی ملی تمایل به مهاجرت را با هدف بررسی میزان تمایل به مهاجرت و نیز مهم‌ترین انگیزه‌های آن در  دستور کار قرار داد و مهمترین یافته‌های این نظرسنجی، در ادامه خواهد آمد. این پژوهش با رعایت منطق و روش‌شناسی استاندارد نظرسنجی‌های علمی، تلاش دارد تصویری دقیق و صادقانه از افکار عمومی را پیش روی مخاطبان خود و سیاست‌گذاران قرار دهد.

جامعه آماری این نظر سنجی کلیه افراد بالای 18 سال ساکن در کشور بوده و حجم نمونه برابر با 1300 نفر است. به منظور رعایت حداکثر دقت، توزیع نمونه بین کلیه استان‌های کشور، شهر و روستا و نیز زنان و مردان متناسب با حجم جمعیت آنها لحاظ شده است. بر اساس پیمایش وضعیت اجتماعی فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران، تمایل به مهاجرت در سال 95 برابر با 29.8 درصد بوده است. به عبارتی 29.8 درصد از افراد در آن  سال بیان کرده‌اند که مایلند مهاجرت کنند. اکنون بر اساس پیمایش کیو در آذر ماه 1400 این نسبت به بیش از 33 درصد رسیده است.

تمایل به مهاجرت در مناطق  مختلف

منطقه

درصد

آمریکای لاتین

%27

خاورمیانه

%24

اتحادیه اروپا

%21

آمریکای شمالی

%14

اقیانوسیه

%9

آسیای شرقی

%8

آسیای جنوبی

%8

جنوب شرقی آسیا

%7

ایران

%33

متوسط جهانی

%15

 

نظرسنجی تمایل به مهاجرت

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد یک سوم از پاسخگویان درصورت فراهم بودن شرایط مایلند به صورت موقت یا دائم مهاجرت نمایند. به عبارتی از هر 3 ایرانی، یک نفر مایل به مهاجرت است. بر اساس پژوهش‌های بین‌المللی که آمار آن در جدول بالا نیز گفته شده است،  نشان می‌دهد که تمایل به  مهاجرت در ایران تقریبا دو برابر میانگین جهانی و کمی بالاتر از میانگین منطقه است.

تمایل به مهاجرت در گروه‌های مختلف

تمایل به مهاجرت در کشور، در بین ساکنان تهران 46 درصد، مراکز استان‌ها 41 درصد، در شهرستان‌ها 28 درصد و نکته جالب اینکه تمایل به مهاجرت در روستاها 29 درصد می‌باشد. بر اساس نتایج این نظرسنجی افراد با تحصیلات دانشگاهی و بالای دیپلم 47 درصد و مدرک دیپلم و کمتر از آن 26 درصد تمایل به مهاجرت دارند. همچنین جوانان (افراد زیر 30 سال) با 43 درصد و افراد بالای 30 سال، 29 درصد تمایل به مهاجرت دارند. از نظر جنسیت نیز مردان با 37 درصد و زنان با 30 درصد مایل به مهاجرت هستند.

در این آمار 67 درصد تمایل دارند که همراه با خانواده و 83 درصد تمایل دارند به صورت دائم مهاجرت نمایند. در مقابل  نیز یک شوم از کسانی که اعلام کرده‌اند مایل به مهاجرت هستند، مهاجرت موقت را ترجیح داده‌اند. همچنین نتایج نظرسنجی کیو نشان می‌دهد، عوامل اقتصادی مهمترین انگیزه افرادی برای مهاجرت به حساب می‌آید. 80 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، دستیابی به موقعیت بهتر اقتصادی یا فرار از وضعیت بد اقتصادی را انگیزه اصلی خود برای مهاجرت بیان می‌کنند. 22 درصد عوامل فرهنگی، 7 درصد عوامل سیاسی و 6 درصد تحصیل را دلیل تمایل مهاجرت خود عنوان کرده‌اند.

با نظرسنجی انجام شده مشخص شد که افراد بسیار تمایل به مهاجرت چه به صورت موقت و چه به صورت دائم دارند. حامی مهاجر یک موسسه معتبر و با سابقه مهاجرتی است که در زمینه‌های مختلفی همچون اخذ اقامت آمریکا، اخذ اقامت کانادا، ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای تحصیلی کانادا و انواع ویزای توریستی فعالیت دارد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره در خصوص مهاجرت می‌توانید با کارشناسان و مشاوران حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی اینستاگرام حامی مهاجر را دنبال نمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط