20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

روزهای کاری 4 روزه در آلمان: راهی جدید به سوی تعادل بین کار و زندگی

آغاز بزرگ‌ ترین پروژه آزمایشی هفته کاری چهار روزه در آلمان

در سال 2022، بریتانیا در بزرگ‌ترین پروژه آزمایشی جهان مبنی بر کاهش روزهای کاری به 4 روز در هفته شرکت کرد. اکنون نوبت به آلمان رسیده است. از 21 سپتامبر 2023، کمپانی‌ها و سازمان‌ها می‌توانند برای شرکت در یک دوره آزمایشی 6 ماهه درخواست دهند.

آلمان کاهش روزهای کاری در هفته را آزمایش می‌کند

آلمان قرار است بزرگ‌ترین پروژه آزمایشی هفته کاری چهار روزه خود را آغاز کند. از 21 سپتامبر 2023، شرکت‌های آلمانی می‌توانند برای شرکت در یک دوره آزمایشی ثبت نام کنند که از فوریه تا دسامبر 2024 ادامه خواهد داشت. در این آزمایش، روزهای کاری هفته به 4 روز کاهش می‌یابد و کارکنان همان دستمزد 5 روز در هفته را دریافت خواهند کرد.
کمپانی‌هایی که برای شرکت در این دوره آزمایشی ثبت‌نام می‌کنند، دو ماه قبل از شروع این آزمایش، یک دوره برنامه‌ریزی می‌گذرانند که طی آن راهنمایی‌هایی درمورد نحوه سازماندهی وظایف و روش‌های ارتباطی برای تسهیل کارها در هفته کاری کوتاه‌تر، به آنها داده خواهد شد.
در طول دوره شش ماهه، کارکنان شرکت‌ها به‌طور منظم به پرسش‌نامه‌هایی درمورد اینکه چگونه ساعات کاری کاهش یافته بر تعادل کار و زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، پاسخ خواهند داد. نتایج این پرسش‌نامه‌ها توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه مونستر تجزیه و تحلیل خواهد شد.

نتایج این آزمایشات در بریتانیا چگونه بود؟

از ژوئن تا دسامبر 2022، 2900 کارمند در بزرگ‌ترین آزمایش چهار روز کار در هفته بریتانیا شرکت کردند. این آزمایش یک "موفقیت چشم‌گیر" نام گرفت. در این آزمایش 61 کمپانی شرکت کردند و 56 کمپانی تصمیم به ادامه این روند گرفتند. همچنین 18 کمپانی اعلام کردند که این تغییر، دائمی خواهد بود.
این آزمایش نشان داد که 39 درصد از کارکنان استرس کم‌تری دارند و 71 درصد از آن‌ها سطح فرسودگی شغلی را کاهش داده‌اند. این نتیجه‌گیری نشان می‌دهد که این آزمایش می‌تواند برای شرکت‌های آلمانی بسیار مفید باشد؛ زیرا این کشور اخیرا شاهد افزایش شدید تعداد کارمندانی بود که به دلیل داشتن استرس به مرخصی استعلاجی رفته بودند. 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0