20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

رفع ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هواپیما

رفع ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در سفر های هوایی

در سال گذشته، کمیسیون اروپا قوانین جدیدی را تصویب کرد که به مسافران در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد در طول پرواز از تلفن‌های همراه خود برای تماس‌های تلفنی، ارسال پیام و تماشای ویدئوهای آنلاین استفاده کنند. به این ترتیب، مسافران اتحادیه اروپا به زودی قادر خواهند بود تا در طول پرواز از تلفن‌های همراه خود استفاده کنند.
مطالعه جدیدی که توسط شرکت مسافری کایاک انجام شده است نشان می‌دهد که از هر پنج مسافر، یک نفر با این تغییر در قوانین مخالف است. طبق این نتایج، ۲۱ درصد از بریتانیایی‌ها نسبت به این تصمیم مخالفت دارند. همچنین، ۴۰ درصد از افرادی که از این تغییر استقبال می‌کنند، معتقدند که استفاده از تلفن همراه باید محدود شود و در پروازها "ساعت‌های آرام" تعیین شوند.
مدیر شرکت کایاک در بریتانیا در این‌باره بیان کرد: "پرواز می‌تواند به‌عنوان زمانی برای توقف در روند زندگی در نظر گرفته شود. برخی مسافران آن را بخشی از تجربه خود در تعطیلات، استراحت و قطع ارتباط با جهان از طریق چرت زدن و تماشای یک فیلم در حین پرواز می‌دانند. افرادی که از قابلیت نسل پنج تلفن همراه (5G) استفاده می‌کنند، این تجربه را می‌توانند مختل کنند." وی امیدوار است که مردم برای احترام به اطرافیان خود، این امکانات را با اعتدال مورد استفاده قرار دهند، تا هیچگونه هیاهوی ناخواسته‌ای به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: ویزای شینگن چیست؟

ارائه اینترنت به مسافران و نگرانی‌ های امنیتی

به تصمیم کمیسیون اروپا، خطوط هوایی اکنون اجازه دارند تا علاوه بر مجوز استفاده از تلفن همراه به مسافران خود، فناوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا ۵جی (5G) را نیز در هواپیماها ارائه دهند. 
با توجه به اینکه تا به امروز مسافران هوایی اتحادیه اروپا موظف بودند تلفن همراه خود را خاموش کنند یا حالت هواپیما را در طول سفر فعال کنند، این تصمیم اتحادیه اروپا یک تغییر قابل توجه به حساب می‌آید. 
دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا، در گفتگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت که در گذشته نمی‌دانستند چگونه شبکه انتقال داده‌های تلفن همراه می‌تواند بر ارتباطات درون پرواز تأثیر بگذارد و نگرانی وجود داشت که ممکن است با سیستم‌های کنترل خودکار پرواز تداخل داشته باشد، اما تجربه نشان داده است که خطر تداخل بسیار کمتر از آنچه پیش‌بینی شده بود است. 
در ایالات متحده، همچنان نگرانی‌هایی درباره ایجاد اختلالات توسط فرکانس‌های ۵جی در سیستم‌های پروازی وجود دارد. حتی مواردی از ایجاد اختلال در اندازه‌گیری ارتفاع نیز گزارش شده است.
آقای ویتینگهام، مدیر عامل یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی در بریتانیا، تأیید کرده است که در بریتانیا و اتحادیه اروپا نگرانی‌های کمتری در مورد ایجاد اختلالات توسط فرکانس‌های ۵جی وجود دارد و احتمال اختلال را بسیار کمتر از ایالات متحده دانست. آقای ویتینگهام همچنین اشاره کرده است که در اروپا مجموعه‌ای از فرکانس‌های متفاوت برای ۵جی استفاده می‌شود و تنظیمات قدرت برق نیز در سطوح کمتری نسبت به میزان مجاز در ایالات متحده قرار دارد. وی اضافه کرد: "مسافران خواستار استفاده از ۵جی هستند و ما این امکان را به آن‌ها می‌دهیم، اما اقداماتی برای اطمینان از بی‌خطر بودن آن انجام خواهد شد."

اینترنت پرسرعت 5G برای مسافران

تایید کمیسیون اروپا به این معنی است که خطوط هوایی به‌زودی به مسافران اجازه می‌دهند تا از شبکه تبادل داده‌های تلفن همراه در پروازها استفاده کنند، که این به معنای برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام و نگاه کردن به محتوای آنلاین نیز هست. با استفاده از فرکانس‌های ۵جی، خطوط هوایی قادر خواهند بود دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مسافران فراهم کنند و این به مسافران امکان می‌دهد که در عرض چند دقیقه یک فیلم را دانلود کنند.
تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا، در بیانیه‌ای گفته است: "۵جی خدمات نوآورانه‌ای را به شهروندان و فرصت‌هایی را برای رشد کسب‌وکارهای اروپایی ارائه می‌کند." او همچنین افزوده است: "وقتی صحبت از امکانات ارائه شده توسط اتصال فوق سریع با ظرفیت بالا به میان می‌آید، آسمان دیگر محدود نیست."
با این‌حال، هنوز نگرانی‌هایی از برهم خوردن آرامش حین پرواز در کنار افرادی که با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند وجود دارد.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0