20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

دریافت شهروندی آلمان با اجرا شدن قانون جدید، آسان می شود!

آلمان، شرایط شهروندی خود را تسهیل کرد!

طبق گزارش سایت ویزا شینگن، پارلمان آلمان قانونی را در 19 ژانویه 2024 تصویب کرد که به‌طور قابل توجهی مسیرهای دریافت شهروندی آلمان را آسان می‌کند. 
این قانون، به شرح زیر مطرح شده است: 

  • حداقل دوره اقامت لازم در آلمان برای دریافت تابعیت، از 8 سال به 5 سال کاهش خواهد یافت. (حتی ممکن است در شرایط استثنایی به 3 سال نیز کاهش یابد)
  • به شهروندان آلمانی اجازه داده می‌شود تا چندین تابعیت مضاعف داشته باشند؛ این در حالی‌ست که پیش از این، شهروندان آلمانی نمی‌توانستند چندین تابعیت داشته باشند.
  • انتظار می‌رود این قانون پذیرش شهروندی آلمان را افزایش دهد، به‌خصوص که بسیاری از متقاضیان، شهروندان کشوری دیگر و بدون تابیعت در این کشور هستند. همچنین در راستای این قانون، به‌احتمال زیاد آلمان به بازار کار بهتری برای استعدادهای خارجی تبدیل می‌شود، زیرا دسترسی به پاسپورت آلمانی آسان‌تر خواهد شد. 
  • به موجب این قانون، اگر حداقل یکی از والدین پنج سال در آلمان سکونت داشته باشد و دارای اقامت دائم باشد، به فرزندان خارجی متولد شده در آلمان از طریق تولد، تابعیت آلمان اعطا می‌شود. تغییرات موردنظر به ‌این ‌صورت است که پیش از این، اقامت فرزند تنها در صورتی امکان‌پذیر بوده که والدین مقیم، هشت سال در آلمان اقامت داشته باشند.

باتوجه‌به آخرین خبر منتشر شده، این قانون در آوریل یا می اجرا خواهد شد. هدف از اصلاحات مدنظر و تصویب قانون، افزایش پذیرش شهروندی در آلمان است که در حال‌حاضر کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در‌خصوص بهترین روش اخذ اقامت و زندگی در آلمان، مقاله مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را مطالعه کنید؛ همچنین شما می‌توانید جدیدترین و آخرین اخبار مهاجرتی را در سایت حامی مهاجر دنبال کنید. 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0