20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

بلغارستان بعد از مارس 2024 به حوزه شینگن می‌پیوندد!

بلغارستان عضو اتحادیه شینگن خواهد شد!

طبق گزارش schengenvisa، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر حذف کنترل مرزهای داخلی هوایی و دریایی بلغارستان و رومانی به توافق رسیدند. این تصمیم به اتفاق آرا و پس از طی مراحل کتبی، گرفته شده است و توسط نیکولای دنکوف، نخست‌وزیر بلغارستان نیز تایید شده است. 
طبق این اعلامیه، از تاریخ 31 مارس 2024، دیگر کنترل افراد در مرزهای هوایی و دریایی داخلی اتحادیه اروپا بین بلغارستان و رومانی و سایر کشورهای حوزه شینگن وجود ندارد. این تاریخ با تغییر برنامه زمستان و تابستان تعیین شده توسط انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی مطابقت دارد. 
در حال حاضر روند پیوستن، با باز شدن مرزهای دریایی و هوایی آغار می‌شود، تصمیمی برای حذف کنترل مرزهای زمینی داخلی، گرفته نشده است اما پس از اولین گام، مذاکرات بیشتری در سال آینده توسط شورا، برای تعیین تاریخی جهت لغو کنترل مرزهای زمینی انجام خواهد شد. 
فراندو گرانده، وزیر کشور اسپانیا، در این باره گفته است: «من بسیار خوشحالم که در سال 2024، کنترل‌های داخلی هوایی و دریایی بین بلغارستان و رومانی و سایر کشورهای حوزه شینگن، پس از 12 سال مذاکره، به گذشته تبدیل خواهد شد. بنابراین ما به ساختن منطقه‌ای گسترده‌تر و قوی‌تر از حرکت آزاد ادامه می‌دهیم.» 
شورای وزیران بلغارستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دنکوف تاکید کرده است اتریش از بلغارستان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا در مذاکرات حمایت می‌کند. 
به گفته وی، اتریش از کمیسیون اروپا خواسته است تا از صوفیه با کمک مالی، پشتیبان فنی و کارشناسان حمایت می‌کند و تاکید کرد که منافع وین با منافع صوفیه برای تقویت مرزهای خارجی همسو است. 

سخن نخست وزیر بلغارستان در رابطه با پیوستن به منطقه شینگن

نخست وزیر بلغارستان این موضوع را نیز مطرح کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای حذف کنترل مرزهای زمینی بین صوفیه و بخارست وجود ندارد و تاکید کرد که تمرکز بر بهبود کنترل‌ها برای توقف ورود غیرقانونی مهاجران است. 
دلیل اصلی اتریش و هلند از پیوستن بلغارستان به حوزه شینگن، نگرانی‌ دررابطه با مهاجرت غیرقانونی در دسامبر سال گذشته بوده است. برخلاف اتریش، هلند در اوایل ماه جاری تایید کرد که از عضویت بلغارستان در اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد. 
بلغارستان و رومانی از زمان پیوستن خود به اتحادیه اروپا، بخش‌هایی از چهارچوب قانونی شینگن (قانون شینگن)، از جمله موارد مربوط به کنترل مرزهای خارجی، همکاری با پلیس و استفاده از سیستم اطلاعات شینگن را اعمال می‌کنند. 
برای بخش‌های باقی‌مانده از قانون شینگن که شامل لغو کنترل‌ها در مرزهای داخلی و اقدامات مربوط می‌‌شود، شورا به اتفاق آرا و مطابق با رویه‌های ارزیابی شینگن، تصمیم می‌گیرد و در مورد اعمال آنها پس از تایید صحت، اطلاع خواهد داد. 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0