20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

لیست جدید بورسیه های تحصیلی ایتالیا با فول فاند 2024

بورسیه های جدید ایتالیا برای سال 2024

وقت آن است که سفر تحصیلی خود را در ایتالیا شروع کنید. چون دانشگاه‌های این کشور فهرستی از بهترین بورسیه‌ها را با بودجه کامل منتشر کرده‌اند که قرار است در سال تحصیلی 2024  اجرا شود. این بورسیه‌ها به دانشجویان بین‌المللی اختصاص دارند و شامل همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود.

این یک پیشنهاد ایده‌آل برای تحصیل در اروپا است. پس اگر می‌خواهید در جریان جزئیات برنامه بورسیه‌ها قرار بگیرید، مشروح خبر را در ادامه دنبال کنید.

بورسیه‌ های جدید دانشگاه‌ های ایتالیا چه مواردی را پوشش می‌دهند؟

مطابق با فهرست جدید، تمام بورسیه‌های اعلامی دانشگاه‌ها برای سال 2024 که در این لیست آمده است فول فاند هستند. همچنین هزینه‌های تحصیل، اقامت، کمک هزینه سفر، بیمه سلامت، کمک هزینه کتاب و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهند.

جدول زیر شناسنامه کلی این بورسیه‌ها را نشان داده است:

کشور ارائه دهنده برنامه بورسیه

ایتالیا

مقاطع واجد شرایط برای دریافت بورسیه

لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری

افراد واجد شرایط

دانشجویان سراسر جهان

لیست بورسیه های تحصیلی ایتالیا با بودجه کامل به شرح زیر است:

  • بورسیه دانشگاه بولونیا
  • برنامه دکتری موسسه علوم گرن ساسو
  • بورسیه‌های دانشگاه بوکونی
  • بورسیه‌های دکتری Scuola Normale Superiore
  • بورسیه‌های EDISU Piemonte
  • کمک هزینه تحصیلی پسادکتری آرتورو فالاسچی
  • بورسیه‌های دانشگاه فلورانس

بورسیه دانشگاه بولونیا

این نوع بورسیه دانشجو را از پرداخت هزینه تحصیلی معاف می‌کند. همچنین متقاضی 11000 یورو ناخالص برای کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد. این برنامه به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بولونیا اختصاص دارد و تمامی ورودی‌های جدید می‌توانند برای دریافت آن درخواست دهند.

بورسیه دکتری موسسه علوم گرن ساسو

این برنامه نیز معافیت کامل از هزینه تحصیل دارد و علاوه‌بر آن دانشجویان می‌توانند از خوابگاه رایگان استفاده کنند. همچنین میزان کمک هزینه آن 35000 یورو در ماه است و بیمه حوادث نیز شامل آن می‌شود. 
ظرفیت آن در هر ترم 32 دانشجوی خارجی است و به رشته‌های مختلفی مانند ریاضیات، علوم اجتماعی و علوم زیستی، فیزیک اخترذرات، علوم کامپیوتر، مطالعات شهری اختصاص دارد.

بورسیه های دانشگاه بوکونی

این برنامه بورسیه‌ای علاوه‌بر معافیت کامل شهریه، کمک‌ هزینه سالانه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. البته مبلغ آن برای هر مقطع متفاوت است. به‌این‌صورت که دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی سالانه 12000 یورو در سال دریافت خواهند کرد و به دانشجویان کارشناسی ارشد 13000یورو در سال اختصاص می‌یابد. همچنین اسکان آنان نیز رایگان است.

بورسیه های دکترا در Scuola Normale Superiore ایتالیا

برای محققین پروژه مناسب است چراکه بودجه اضافی به فعالیت تحقیقاتی آنها تعلق می‌گیرد. همچنین شامل پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های اقامت هم می‌شود.

به‌طورکلی، متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، می‌توانند برای بورسیه دکتری Scuola Normale Superiore در ایتالیا اقدام کنند و همه دانشجویان واجد شرایط درخواست آن هستند.

بورسیه های EDISU Piemonte

این بورسیه هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد. همچنین دارای بیمه درمانی است و تمامی هزینه‌های زندگی اعم از اقامت، خوردوخوراک و نیازهای شخصی را شامل می‌شود. این برنامه به تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص دارد و همه دانشجویان بین‌المللی به جز شهروندان ایتالیایی می‌توانند برای آن درخواست دهند.

لازم به ذکر است EDISU Piemonte بورسیه‌های مبتنی بر نیاز را برای سال اول تحصیل و بورس‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را برای سال دوم ارائه می‌دهد.

کمک هزینه تحصیلی پسا دکتری آرتورو فالاسچی

مواردی که تحت پوشش این برنامه قرار دارد شامل هزینه‌های سفر از خانه به آزمایشگاه، کمک هزینه تحصیلی برای سال اول دانشگاه، کمک هزینه ماهانه، بیمه درمانی پزشکی، کمک هزینه تحقیق و پژوهش است.

این یک برنامه تحصیلی 2 ساله است که برای دانشجویان بین‌المللی ورودی سال 2024 در دسترس است. متقاضیان می‌توانند با دریافت این کمک هزینه تحصیلی در مقطع فوق دکترا تحصیل کنند. اگر می‌خواهید برای کمک هزینه تحصیلی پسادکتری Arturo Falaschi درخواست دهید، باید CV/رزومه، گواهی مدرک دکترا، انگیزه‌نامه و یک پروپوزال تحقیقاتی را آماده کنید.

وقت آن است برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنید، مشاوران تحصیلی موسسه حامی مهاجر کمک‌تان می‌کنند. کافیست تماس بگیرید. شماره تماس: 02148000957 است.
دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 2 | کل دیدگاه های تایید شده: 0